• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • _koko_

frumyrin - hur man misslyckas med att inte låta barnalstrandet ta över är vi många som snart kan skriva en doktorsavhandling om här inne. :D

Lapinette - det hoppas jag också! Men jag är mentalt förberedd på att det kan bli så (och om jag måste så slipper kanske ni andra, sannolikhetslära ni vet!! :D).

• Snart så....

Håller med Snart lilla frun, det piggar upp väldigt mkt :) Min m2b står nästan och hoppar som en treåring och säger ohhh är det dags nu?? Sen ville han att jag skulle ligga med benen i vädret efter och bunkra haha, han är för söt!

• Snart-lilla-frun!

Snart så... Javisst är dom söta...
    Känns som att det är ett bra sätt att försöka undvika att bli fixerad vid att bli gravid det här att istället se det pos i allt underbart sex och samliv som kommer på köpet! Guuu, så förnuftigt va!

• frumyrin

Ville bara ge lite råd. Had en kvinna för inskrivning på min mottagning förra veckan, de hade försökt bli gravida i 8! år och nu blivit spontant gravida. De fick klartecken för adoption, började bygga hus och släppte tankarna på "eget" barn.

• FruSofia

Hej,
    dagarna seeeegar sig fram nu tills bim nästa vecka. Har bestämt att jag ska testa på måndag, så får vi se om det blir en liten majbebis eller inte Det är ju bara första försöket sedan p-ringen så jag går inte under ifall det inte blivit något. Men vi prickade in äl precis på dagen, så man hoppas ju allt lite Vi fick bara till mys en gång under äl, men det ska ju räcka!
    Hur går det för er andra?

• _koko_

frumyrin - Förlåt, det var absolut inte meningen att göra dig ledsen!!! Du har kommit med flera bra råd, de är bara lite svåra att följa för de som längtar efter barn så att det gör ont...

• Bröllopstokiig

FruSofia: Jag har BIM på måndag med! Ska testa då eller på tisdag. Testade negativt igår, men det var ju på kvällen när jag kom hem och inte ens i närheten av BIM (+ ej morgon urin). HOPPAS SÅ!

Lapinette: Vad roligt. Vasastan jobbar jag i! Eller Birkastan kanske det mer är menar jag... Jag bor på Östermalm.

• frumyrin

Vet hur det är att längta efter barn. Trots att jag har 4! egna barn och 2 "bonusbarn" så vill vi ha ett gemensamt min blivande man o jag. (gifter oss 30/9) Men han är steriliserad :( snyft

• Lapinette

CicciL - tvärtom för mig. Jobbar på Östermalm men kommer att bo i Vasastan. Vi kan ju vinka när bussarna passerar i morgonrusningen.

• Moppy

Även om jag inte haft tid att bidra så mycket till denna tråd, så följer jag den så ofta som möjligt med spänning.

Vill bara säga att jag VERKLIGEN känner igen mig ialla era våndor. Även om detta är första försöket för oss, så blir man helt obsessed av tanken att bli på smällen. Kommer bli så besviken när mensen kommer, även om jag innan vi satte igång var helt inställd på att det kommer ta tid.. :(
    Ja ja man blir ju helt knäpp när hormonerna kommer i gång...

Liksom du CicciL och frusofia har jag BIM nästa vecka och väntar med spänning på resultatet. IIIiii spännande!!!! :D

Svar på tråden gravid? när märker man av det?