• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • _koko_

fruL - jag vet inte, på nåt sätt är jag så glad att jag upptäcker ev problem redan efter 2 försök, många får ju inte reda på endometrios t ex förrän de påbörjar utredning efter 1 års försök!
    Sen är det ni som lyfter mig också, och sambon såklart!

CicciL - vilken historia!!! :)

Snart så... - Jag kände mest att det skulle vara skönt att veta att allt ser ut som det ska redan från början så man inte "slösar en massa tid", gissar om jag är glad att jag gjorde det nu!!!

Hej igen, Lapinette, kul att du kikar in! :) Grattis till lägenheten, skönt att ha det avklarat!!!

• _koko_

frumyrin - det gäller bara om man har regelbunden mens OCH 28 dagars cykel, och inte alltid då heller...

Tror fortfarande att varannan / var tredje dag hela cykeln ger bäst utdelning. :)

• Snart så....

_koko_: Förlåt men måste få fråga, hade du några problem innan? eller har de bara dykt upp nu? Du har nog helt rätt i att man ska kolla sig.

Någon som känner till någon bra gyn i sthlm? Gärna kvinnlig, inget ont om manliga gyn men det känns bara tryggare att ha en kvinna.

• Lapinette

He, he...jag har varit inne här hela tiden...och har hållt koll på era diskussioner. Massor med jobb och inget att komma med har gjort att jag inte har skrivit.

Som sagt, ÄL nummer 2 så satt vi i bil från Cannes till Stockholm och tillbringade 2 nätter hos svärmor. Vi försökte men jag förstod att det inte skulle fastna när vi var så trötta. ÄL nummer 3 då jag även köpte test på Apoteket för att se vilken dagar som verkligen är bäst för oss var precis när vi budade och vann lägenheten. Tror att den endorfinkicken definitivt har tagit död på de små simmarna...men vi får väl se.

Sakta men säkert börjar jag förstå hur min kropp fungerar och ska väl så småningom lyckas (hoppas jag).

CicciL - vi flyttar till Vasastan i början eller mitten på november....skulle inte förvåna mig om det är ÄL mitt under flytten denna gång. Vår vanliga tur att något stort händer när det är dags!

• frumyrin

Hej Mindre
    Mannen vänder sig till en Urolog. Om man har svårt att bli gravid så vände man sig gemensamt till en fertilitetsmottagning, oftast på kvinnokliniken eller privat.

• Lapinette

Jag hoppas vi här inne slipper gå så långt att vi måste kolla varför det inte händer något.

• frumyrin

Jag utgick från 28-30 dagars menscykel som är "normalt" i läroböckerna. Låt bara inte försöken att bli gravid "ta över", för då kan det "låsa" sig och man blir ändå inte gravid p.g.a spänningar och förhoppning.

• _koko_

Snart så - jag har haft grym mensvärk sedan 5 år tillbaka, och förra månaden hade jag 10 dagar med bruna flytningar innan mensen kom igång, så lite problem har jag ju haft.
    Sen har jag också sedan många år tillbaka haft en känsla av att jag kommer att få svårt att få barn (knäppt, jag vet), så det var väl lite av den anledningen jag ville kolla också.

Jag går nu (sedan igår ;)) hos en manlig gyn och det känns JÄTTEBRA. Faktiskt bättre än en del kvinnliga jag varit hos (min förra var otroligt piffig och det kändes alltid som att hon bedömde mig...).

• Snart-lilla-frun!

mugglesfan-
    mja, jag har ju tänkt i samma banor som du men jag misstänker att det lite av "skrämselpropaganda" som man kör för att förhindra oönskade graviditeter... Känns lite fel ändå isf, verkar bättre på sikt att istället informera om hur det funkar! För se, här sitter vi ju nu och grubblar och funderar och vet varken ut el in!!

Tycker hur som helst att det positiva med allt detta funderande och fokusering kring ÄL, graviditet osv är att det faktiskt piggar upp sexlivet! Jag och mannen har lixom ett litet projekt på G tillsammans numera iom babyverksta´n, *hihi*, en gång kom han hem och vrålade "älskling, kom hit, nu jä**lar ska vi fixa en liten bebis"... hohojaja, dom är för söta dom där karlarna...:-P

• Snart så....

_koko_: Ahh..jag hade oxå grym mensvärk när jag var mkt yngre men tror att p-pillrens tog bort det mesta för jag har inte fått tillbaka värken efter det jag slutade med dessa. Väldigt bra :)

Min mens blev ju en dag sen förra gången och betedde sig skumt så ska avvakta och se om jag får ett + på sön/mån. Annars ska jag nog försökta få en gynkoll så man har koll på läget till försök 3.

Svar på tråden gravid? när märker man av det?