• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Liten med Mindre

Off topic - tror jag. Utanför ämnet.

• mugglesfan

här är förresten en till som inte har BIM på sön/mån... Hade beräknad ÄL i helgen (och om man ska se till flytningar mm så var den då också). Inga gravsymptom alls. Här händer inte mycket...
    Synd att det måste vara en månad mellan varje chans, så långt att vänta till nästa gång!

• Bröllopstokiig

Snart så.... jag ska ha tjejfest på lördag och jag tänker dricka vin, absolut. jag testade neg i går, mend det var kanske inte så konstigt som jag sa tidigare när det är ett bra tag (5 dagar) till BIM.

Ja, BIM står för Beräknad Icke Mens (alltså man hoppas och räknar med att man inte ska få mens den dagen man igentligen skulle ha det = gravid).

Jag sitter och känner efter om jag har symptom hela tiden. Men jag känner ingenting mer än att det kanske ibland spänner lite lite lite i ena bröstet. Det har ömmat något, men inte som det verkar ömma för andra. Ja ja jag har säkert inbillat mig denna gången bara för att man så gärna vill!

Då är vi ju 4 som har BIM nästa vecka, hoppas i allafall att en av oss plussar!

• Bröllopstokiig

Jag hade förrästen full böjj på ÄL stickan den 5/9. Någon annan som hade det då?

• Snart så....

Tänk, det kanske är sista helgen man får dricka vin?
    Jag ska nog testa imorgon och om det är - så blir det rödvin. Det är lite skrämmande om man skulle få ett + imorgon bitti.

CicciL: Jag hann inte köpa stickor i tid men vi körde på hela helgen och på måndagen köpte jag test och testade resten av veckan men ingen böj. Så hoppas att det var dagarna innan, snart får man reda på det...

Har inga symptom alls nu, hade ont i äggstockarna förra helgen. När jag gick på P-piller så hade jag jämt ont i brösten vid mens men det är helt borta nu, ganska skönt :)

• Lapinette

CicciL - jag hade det tre dagar senare...fredagen den 8 september...då vi även fick vår lägenhet. Champagne och hopp i sängen blev det!

• Bröllopstokiig

Lapinette: Ahhhh vad kul! Då har du BIM nästa vecka på torsdag/fredag då! Spännande, hoppas verkligen att vi plussar. Kanske nya barnvagnsmaffian här!

Jag hoppas hoppas såååååå innerligt att det blev av denna gången!

• Moppy

CicciL - jag hade också fullt böj den 5/9. Så då ligger vi i samma fas typ... OM det skulle bli ngt... har du kollat beräknat födelsedatum ?( ja... här går vi händelserna i förskott minsann!!)

Jag börjar dock precis nu känna mensvärk... konstigt eftersom jag inte brukar känna värk förrän någon dag innan. Fast jag är inte alltför hoppfull då jag var ute och reste i samband med ÄL och vi bara fick till det 1 ggr. Men skam den som ger sig!!

Kram till er alla :D

• Lapinette

Så det är inte bara jag som har menskänning typ en dryg vecka innan mens. Man blir allt bra märklig av detta...jag menar känner efter här och där.

• Moppy

Ja, man blir helt tokig. Alla små smärtor där nere ifrån tolkar man som "oj, där fäste ägget" och "oj, där växte nog livmodern lite"... Vad hände med mitt tidigare rationella jag?!

Svar på tråden gravid? när märker man av det?