• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Bröllopstokiig

KOKO

LYCKA TILL VÄNNEN!
    Styrkekramar i massor, ska tänka på dig hela tiden!

• skorpan_

FruL

Du behöver inte vara orolig,jag har oxå haft cellförändringar men som har ordnat sig. Fast visst finns oron kvar. Men det är som alla har sagt tidigare, det är inte dags att ge upp ännu!

Så, _koko_ och FruL jag håller alla tummar och tår för er att allt kommer att gå bra!

KRAM :)

• nu är jag fruL

koko: håller tummarna för provsvaret i morgon. MEN jag VET att det kommer vara bra!!!!

Nu ska jag hem och GRÅTA floder över att allt är så hopplöst och SVART.

Förlåt om jag förstör all stämning här

• otroligt_men_sant

Min kompis har haft cellförändringar och hon gick på laserbehandling. Idag har hon två underbara barn.

Annan kompis till mig hade väldiga problem med cystor, hon blev också gravid och fick ett barn för 4 månader sen.

Det värsta som kan hända är att man ger upp. Snälla, tänk positivt och jag kan nästan lova att allting ordnar sig.

• Bluebride20??

Nu tjejer, utmaning här :)

Idag fick jag min mens, när ska killen och jag ha det roliga, jag har inte råd att köpa äl-tester.?

• Liten med Mindre

Bluebride20??

Varannan dag från nu kanske? Lite får man ligga i... ;)

Önskar att vi hade orken. Det känns som hela livet är så rörigt just nu, och att jag aldrig "hinner ikapp". Då försvinner lusten lite - vill bara försöka jobba undan saker hemma för att inte förvärra situationen.

Nåja, tillbringar mensdagarna hos svärmor, och sen hoppas jag att vi är på banan igen till nästa vecka. :) Hoppas hoppas!

• Snart-lilla-frun!

Hörrni jag har en liten fråga...sitter här hemma och är sjuk (så jag har väl inte bättre för mig antar jag...)

När man pratar preventivt så tycker jag att man alltid har fått intryckt i skallen (från barnmorska, gyn osv) att det INTE finns några säkra perioder, man ska ALLTID anv preventivmedel för annars kan man bli gravid oavsett vart i cykeln man befinner sig osv MEN!! när man pratar om att vilja bli gravid ja då är det enbart två dagar man har att spela på!! Är inte det konstigt?!

Så min lilla fundering är nu som såhär, hur är det egentligen?? Eftersom jag tillhör en av dom som gifte mig i somrast så har "babyverksta´n" rullat igång men dessvärre kan det ta tid då jag har vääääldigt oregelbunden mens och därmed förmodligen också ÄL... Har fått rådet tidigare av barnmorska att ej vänta på den naturliga vägen för länge pga dessa omständigheter men nu är jag lite villrådig...
    Nu kan jag iofs inte påstå att vi är så ÄL-fixerade här hemma. Vi har sex ungefär som tidigare, möjligen lite oftare pga att jag tänker mer på att vilja bli gravid, hehe... Men ändå! Någon mer med samma fundering el kloka svar?

Kram på er alla babylängtare...

• mugglesfan

Hej snart-lilla-frun:
    jag har tänkt på exakt samma sak! det där med säkra perioder alltså. Men kan det vara så att de säger att det inte finns några säkra perioder för att alla har så olika menscykler så att även om man tror att man har ÄL en viss vecka så har man kanske det en annan vecka istället. Och om man då gökar enl standardcykeln så kan man mkt väl bli gravid ändå (för att man inte har std-cykel). Förr fanns ju heller inga ÄL-tester.
    Men jag håller med dig - jag är också lite undrande. Ngn annan som har bra svar?!
    ps. vi kör också samma frekvens som förut, kanske något oftare, men inte typ varje dag... ds.

• _koko_

Hej allihopa. Vill först bara säga att ni är helt fantastiska. Jag blir tårögd av ert stöd!

fruL - Sluta be om ursäkt för att du är ledsen bums! Vår tråd håller för allt, jag lovar! Extra kram till dig.

Hade ett långt samtal med sambon igår, berättade om allting och fick gråta ut ordentligt. Jätteskönt. Låg sen och ältade alltihop för mig själv hela kvällen igår, och nu känns det lite bättre.

Har de inte hört av sig vid lunch ringer jag nog och frågar. Jag gissar att resultatet kommer att bli negativt på testet och att det är en endometrios-cysta... Hoppas bara att jag kan få svar på vad dessa "förblödningar" jag haft de senaste två månaderna beror på också och bli av med dem... Och sen bli på smällen!!!

Kram på er.

• Bröllopstokiig

Godmorgon!

Jag testade i går negativt, men det var alldeles för tidigt. Jag ska ju inte ha mens förrän nästa vecka på måndag eller tisdag. Så det gav förhoppningvis inget utslag, därav neg.
    Jag har fortfarande en ömmande känsla i brösten, särskillt det högra. Så jag misstänker fortfarande!

Som koko säger: ALLA kan skriva vad de vill här, jag tycker det är underbart att vi hjälper och stöttar varandra vad det än må vara.
    Inbillning, cystor, symptom, inget sex, negativa svar, positiva svar och alla konstiga frågor och tolkningar man behöver hlälp med.

Håller tummarna för alla, oavsett vad det är för svar vi väntar på.
    Ni är alla GULD värda

Kram på er!

Svar på tråden gravid? när märker man av det?