• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Bröllopstokiig

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ hoppas hoppas, vi kanske båda plussar efter helgen då

• raketmyra

Jag plussade igår!! Känns helt overkligt... Jag är helt tokglad men... vad gör man nu??

• Bröllopstokiig

ÅÅÅ grattis!!!!
    Ja, du kan ju ringa en barnmorska till exempel
    Man brukar inte få tid förrän runt vecka 10-12, men det kanske är bra att kontakta mödravårdscentralen i allafall!

Jätte grattis och kram på dig!
    Hoppas jag plussar med efter helgen, det känns som om det är ngt på g... hmmm men det kanske är inbillning!
    Har du haft några symptom annars nu i det tidiga stadiet innan grav testet togs?

• raketmyra

Tack så mycket! Jag ska nog ringa och kolla i alla fall :) det är ju så nytt än men all info är ju bra. Jag har inte haft några symptom alls än så länge.

Jag hoppas att dina vibbar om att det är något på G stämmer. Håller tummarna... jättehårt!!
    När ska du testa?

• Bröllopstokiig

Jag ska testa på måndag! Då är det beräknad mens. Man vill ju testa redan nu, men jag ska hålla mig!

• nu är jag fruL

Hmmm jag fattar inte riktigt det här med "att inte stressa" Jag undrar om jag är konstig men jag kan inte styra mitt känsloliv så som alla andra verkar kunna.
    Jag kan inte längta och försöka skaffa barn men helt bara låta bli att tänka på det. Hur går det till? Hur kan man vilja och jobba pånågot utan att tänka på det? Vad innebär det att stressa fram något? är det att försöka aktivt eller?
    Jag fattar inte.

Visst jag förstår att man ska ta allt som det kommer och vänta och se. och jag vet att det kan ta år för folk att bli gravida. men sorry jag kan inte vänta så länge. det funkar inte.
    Jag vill inte ha barn när jag blir för gammal med alla de risker som det innebär. Där gör alla sitt val.
    Jag känenr mig redan på gränsen till för gammal att få ett första barn.
    Jag vill inte vänta i flera år.

Förlåt jag ska dra mig undan och inte deppa ner denna tråd där alla andra är förväntansfulla och glada.
    sorry

• fru UH

Håller med FruL. Jag fattar inte heller hur man ska försöka slappna av o inte tänka på det när man vill bli gravid. Livrädd att man inte ska bli gravid för att man tänker på det för mkt.

• Bröllopstokiig

FRU L;

Gumman, det jag menar är att jag tänkte också på det hela tiden och ville så gärna och var uppstressad, då gick det inte alls.
    Ja la om taktik helt enkelt. När vi var på semester hade jag stickorna med, tänkte på det osv. Men när jag väl hade full böjj på stickan, testade på morgonen, sa jag inget till min man och sen gick jag o åt frukost och la oss vid poolen där jag låg och läste hela dagen (full vetskap om ÄL). Först på kvällen när vi kom tillbaka till villan och skulle ta en dusch innan en massage, så hade vi sex... jag försökte bar vara lugn och utvilad, inte vara uppjagad som jag har varit de andra 2 gångerna.

Köp stickor, se fram emot nästa ÄL, fortsätt LÄNGTA efter barn, försök räkna ut när ÄL är och se till att ni är tillsammans den dagen/dagarna.

Vi hade sex dagen innan ÄL 2 ggr samma dag och dagen efter. (dagen efter var det mer "panik-knull" eftersom vi ville så gärna, då sprang vi mitt på dagen hem från stranden och bara körde på utan någon som helst romantik).

Jag förstår hur du känner! Och visst ju äldre man är desstu mer påtagligt blir det. Min man fyller 38 år så vi är verkligen i en ålder där man vill att det ska ta!
    Min kompis försökte i 1 1/2 år innan det tog, och det tog för att hon sket i det till slut, hon bara la ner för inget hände... Så med det sagt så var hon uppjagad som fan, vilket inte gjorde det bättre.

Det kommer lösa sig!

• Jessie76

Hahaha, du är för cool CicciL

Jag veet att du läser detta FruLlan så försök inte med mig
    När åker du hem igen? Så du får kramas med gubben?

• _koko_

fruL - det är ju därför den här tråden finns - för att man SKA kunna vara deppig och få ur sig allt det där som man inte kan ta med någon annan...
    Vi försöker ju bara peppa dig, inte få dig att sluta skriva!!!!!

Dessutom är du i gott sällskap just nu, jag har kämpat med gråten ett tag sedan gynbesöket som jag precis kom tillbaka från.
    Jag har tydligen jättetjock slemhinna, vilket skulle kunna tyda på graviditet, men dessutom hade jag något annat, något som antingen är en endometrios-cysta (jag har väldigt mycket mensvärk), nån annan slags cysta, eller utomkveds...
    Har tagit ett blodprov och ska få reslutatet på om det finns något grav-hormon i morgon. Utifrån det går man sedan vidare...

Gissa om jag är glad att jag bokade den här tiden för en månad sedan så jag fick veta det här nu, men fy f*n vad jag har ont i magen!!!!
    Han sa att det inte var något farligt oavsett vad det är, men hur ska man kunna tro på det...?

:( :( :(

Svar på tråden gravid? när märker man av det?