Inlägg från: nu är jag fruL |Visa alla inlägg
  • nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • nu är jag fruL

hej TS här tack för alla inlägg.
    tyvvär vet jag inte riktigt vad jag ska tro. Som ni kanske förstått så hoppas jag att jag är gravid, och jag tror nog att det visst kan vara så att jag inbillar mig att jag är gravid för att jag vill det

så det är vel bara att vänta och se...
    fast jag misströstar lite när jag såg någon som skrev att säkrast är att bli gravif 1 vecka innan ägglossning till 2 dagar efter. det gör mig lite ledsen då vi "kom igång" för sent i cykeln

Visst kan man testa sig redan vid planerad mens? Såd et blir till att vänta över en vecka

• nu är jag fruL

jag VILL verkligen vara gravid!!!! Finns det inget magiskt litet piller

• nu är jag fruL

Absolut Lycklig? vi får hoppas att det "tar" på både dig och mig, så kan vi förjas åt bland illamående, svullna vader, ömmande bröst och blöj byten

Min syster är gravid för tredje gången och hon har mått illa varje kväll i början av graviditeten. Vi är väldigt lika, så nu när jag blev illamående så tog jag det som ett tecken och hoppades att det skulle vara för att jag var gravid.

Men som sagt man kan ju vilja så mycket så att man tror att det är så.
    Som hundar som blir skendräktiga!
    fast det är klart jag är ju ingen hund... mer av en kossa

Kvällsillamående! inget morgonillamående i vår familj inte! Men vi är lite bakvända

• nu är jag fruL

Kämpa på cicci
    Jag är slav under min systers råd hon ör en riktig frögurka som blir gravid på stört. Hon rekommenderar två gånger varje dag, och om inte annat så är det ju kul

jag håller tummarna för oss alla tre.

och det där med att testa trots att man egentligen vet att man inte är gravid. Ja vi gjorde ett halvhjärtat försök att bli gravid förra året och trots en riktig mens så testade jag ändå... negativt så klart

• nu är jag fruL

kentfantast: Ha ha ha Jag är nog beredd att tro att din man har rätt
    Jag kan absolut både supa mig full, klä och bete mig som en femtonåring och ha sex under alholpåverkan men att ha sex med en främling det blir ju svårt... Men man kanske kan klä ut maken, lite lösskägg, solglasögon och hatt kanske kan duga

Jag vet också att folk inte blir gravida när de försöker, men det är ju svårt att låta bli att tänka på det och försöka när man vill ha barn. Det går ju liksom inte att koppla bort...
    Men vi har precis börjat försöka förutom en liten oseriös sak förra sommaren... Så jag hoppas att jag liksom syrran är en frögurka

Ta steget till familjeliv! NÄE vad läskigt, jag trivs bätre här under min korkek...

• nu är jag fruL

Hej Hanna
    Japp hoppas att det går vägen för dig.
    jag har lite ont i äggstockarna, men det kan jag ha när jag har ägglossning.

Hur många dagar hhar man ägglossning egentligen?

idag mår jag dock inte illa

Jag VILL!

• nu är jag fruL

Uhhhh gå över till familjeliv! verkar läskigt. Vad jag ahar hört så är det extremt seriöst och lite "hatiskt" där ibland.

men vi får vel se hur det går när vi förhoppningsvis sitter här med våra tjocka magar och snurrande hormoner. Då kanske vi också blir tokiga och platsar in lite bättre på FL

Grattis att gifta dig om 2 1/2 vecka cissi. Själv har jag varit gift i hela 7 veckor och börjar bli riktigt inne på det där med att vara gift näe då... det tar lång tid att fatta.
    Klart ni ska börja satsa lite innan bröllopet.

Hur är det med er andra? är ni gift eller när smäller det? Jag antar att ingen av oss har barn sen tidigare
    jag gissar att Hanna är född 79 hur gamla är ni andra?
    Själv är jag bosatt i stcokholm och född 74.

Japp ni märker jag är ganska nyfiken av mig

hanna bor du i s-holm så kanske du kan bli vår privata testare

• nu är jag fruL

Q och P bra att det dyker upp någon som har barn, då kanske du kan rätta oss när vi snurrar till det alldeles

Cissi
    Attans vad kul! Det vore ju hur kul som helst att rulla barnvagn ihop. Jag har ett par kompisar som har barn men deras går redan på dagis och övriga kompisar verkar inte vara inne på att skaffa barn... Så det vore kalas att träffa någon att dra vagn ihop

Ni andra om ni inte är från s-holm så är det ju skitkul om vi alla kan följas åt under resan hur än det går. med att peppa i försök eller i illamående

• nu är jag fruL

Lycklig?: Ja det är inte alltid som man är helt överens om hur eller om det ska bli bröllop. Men huvudsaken är ju att man kan vara nöjd med den kompromiss som blir. Min bästa kompis vill gifta sig borgeerligt och henne kille kyrkligt så då blöir det inget alls... det finns alla varianter.

Kul att det är fler från s-holm, kanske blir en hel barnvagns karavan
    och vi verkar alla vara i ungefär samma ålder också himla kul. Även fast jag anser att ålder inte är så relevant efter man kommit upp sig lite

Hanna: jag gifte mig också den 10 juni! i s-holm.

Svar på tråden gravid? när märker man av det?