Illamående & andra grav.symptom framkommer först efter att kroppen börjat producera hormonet Hcg (eller vad det nu heter), i varje fall det hormon som produceras när kroppen uppfattar att det ska bildas en ny människa.
Och denna hormon börjar produceras först 7 - 10 dagar efter ägglossning, när ett befruktat ägg vandrat ner till livmoder. Fast jag vet ju inte.. finns ju så många olika uppfattaningar om det hela så.. har själv läst detta i en bok som handlar om graviditet och förlossning.
Jag tror därför (tyvärr) att det är något annat du känner. Sedan inte sagt att du inte skulle kunna vara gravid, men du vet ju i varje fall om ett par vecor huruvida det tagit sig eller inte.
Och ja, en del kvinnor påstår att dom känt redan vid befruktningen att dom blivit gravida, men några vetenskapliga belägg finns inte riktigt för det. Jag tror att det handlar mer om att kvinnor som försöker bli med barn, automatiskt efter ett samlag runt ägglossningen blir mer inställda på att dom kan vara gravida. Och arbetar hjärnan på högvarv kring baby-tankar, kanske det inte är konstigt om man får inbillade symptom.. vi människor påverkas ju starkt av det psykiska.
Hursom.. håller tummarna för dig, för att du ska vara gravid nu (om det är det du önskar)!