• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • _koko_

Lapinette - jag förstår, då är det en helt annan sak.
    Jag undviker att dricka billigt och dyrt samtidigt för att slippa märka skillnad. :D
    Känner mig lite som kusinen från landet i de sammanhangen, men det är inget som gör ont direkt, jag kan bjuda på det.

Nu ska jag ta en sväng på stan innan jag åker hem tror jag, har jobbat så bra idag att jag tycker jag är värd det! :D :D

• nu är jag fruL

Här är en till som bara ÄLSKAR att dricka vin. Håller helt med om att det kommer bli jobbigt med graviditeten att inte kunna ta några mysglas vin eller bubblande. Jag älskar den äkta varan men älskar även mousserande som jag tycker kan vaar kanon bra. Men visst med obegränsat med pengar så skulle jag dricka den äkta varan jämt. När jag blir gammal och rik så,...

Håller med om att det vore trevligt att träffas och ta ett glas. Om vi skulle vara på tjocken så kan vi ju alltid dricka något annat och svära över hur mycket vi saknar vinet

Lapinette: gjorde själv valet att vänta lite med graviditeten för att vin och sommar är en sån super kombination.

be dom hantera dyrgriparna försiktigt!

• Hanna_79

Jag vågade faktiskt knappt erkänna det...men jag har dragit mig lite för att bli gravid för att det har varit någon större fest just den månaden eller som ni säger..."inte velat hoppa över vinet nu under sommaren". Att dricka gott vin eller champagne ibland känns som en vana man lagt sig till med som blir lite svår att bryta.....Självklart gör man det om det finns en liten knodd där inne... :)

• Lapinette

nu är jag fruL - min man har konstaterat att vi flyttar vid fel period. Det är 35 grader här och de kommer att magasinera sakerna här tills det svenska flyttbolaget kommer tillbaka från semestern. Vinet kommer m a o att ligga varmt. Så förutom kläder, tv, datorer så blir det vin i bilen. Ska dessutom stanna på två vindistrikt på vägen upp (Gigondas och Bourgogne). Märks det att vi är vinintresserade?

Hanna_79 - vi har varit gäster på 2 bröllop i juli så jag önskade inte att bli gravid på första försöket...men det får gärna hända något nu...mitt i flytten!

• _koko_

Har ni tänkt på en sak - när det händer något roligt, vad vill man göra då? Jo, man vill skåla i champagne och röka cigarr (fast kanske inte båda samtidigt ;))!!

Det är ju inte direkt aktuellt i det här fallet... Känns väldigt orättvist tycker jag!! :D

Hehehe, vi låter som värsta alkoholisterna hela bunten...

• Lapinette

Inte alkolister...några som lärt oss att njuta av livets goda!

• _koko_

Ja, så är det naturligtvis!! Dumt av mig att ens antyda något annat. Nu ska jag till systemet... :D :D :D :D

Hur går det förresten med symptomen då tjejer? Jag har ingenting alls att rapportera, men det känns ganska bra faktiskt, skönt att hypokondrin (eller vad jag ska kalla det) är över för den här gången. :)

• Lapinette

Jag har precis haft min mens så här är det absolut inte aktuellt. Dock är det ägglossning i nästa vecka (enligt scheman) och det är då vi har kör från Cannes till Stockholm. Vi får se om vi orkar med något då?! Dessutom 2 nätter hos svärmor. Aj, aj!

• Bröllopstokiig

Tjena! Så sitter man här lätt bakis, höll på med festprogrammen i går och tyckte det passade med massa vin för inspirationen skulle flöda(vilken ursäkt för att få öppna sin fina Shiraz), nu blev det anant som flödade i stället och jag somnade i soffan o det blev inte många rader skrivna.

Hur som helst så har jag ägglossning i helgen! Vi körde igår, hihihi, och det kommer förhoppningsvis blir mer åka av i helgen!

• Lapinette

Ja det ska vara bra att köra några dagar innan. Här är tjejerna som inte ska planera...men det är ju oundvikligt!

När vi gjorde bordsplaceringen så klämde vi också en flaska vin. Det blev suveränt! Vi var så kreativa tyckte vi. Faktum är att bordsplaceringen blev bra. Har bara hört ett klagomål ...en väninna som tyckte en av hennes herrar var såååå otrevlig. Borde ha tänkt på att de båda är så egocentriska av sig att de inte passar att sitta ihop. Men, men... i övrigt verkar det ha varit bra.

Vi öppnade ett underbart Bourgognevin igår. Satt på terrassen och njöt! Värmen har gått ned här på Rivieran. Det är inte längre runt 30 grader på natten (tack och lov) utan behagliga 22. Skönt! Men som sagt...om 3 dagar går flyttlasset.

Svar på tråden gravid? när märker man av det?