• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Sanasol

Det tar 7-10 dagar efter ägglossningen innan ägget ens har kunnat fästa i livmodern, alltså kan man inte testa plus innan denna tid har gått.

Testar man så tidigt har man haft ägglossning tidigare än man trott.

• Bröllopstokiig

Lycklig? : Du har så rätt på sätt och vis, men samtidgt blir man ju stressad när man vet att man har ägglossning och vet hur svårt det är att bli gravid ju äldre man är, så jag kan inte låta bli att stressa upp mig och även ha sex för att bli just gravid. Jag vill så gärna lysckas denna gången!!

• _koko_

CicciL - det är klart att man har sex för att bli gravid också nu när man väl bestämt sig, men inte BARA därför... :)Problemet är väl att det är så himla psykiskt, att många har svårt att bli gravida just därför att de så himla gärna vill... Men jag hoppas SJÄLVKLART att det inte blir så för er! Och jag vet verkligen att det är lätt att säga att man inte ska tänka så mycket på det.........

• Bröllopstokiig
    klart man ska ha för att man vill och sen med för att man vill bli gravid. Har redan varit inne på den där beräkningskalendern 4 gånger idag och det är i kväll som gäller. Kanske var bra att det inte blev ngt i går så man kör en rejäl omgång idag. Hjälp det låter ju så sjukt när man läser vad man själv sitter och skriver och samtidigt lämnar ut sig själv... men man kan ju inte prata med sina vänner om detta, eftersom man kanske vill vänta med att fälla bomben till man är säker på att den "riskabla" första perioden är över.
    Vill lyckas! Men jag vet att jag antaligen inte kommer göra det för jag är så psykiskt stressasd av detta nu och det stundande bröllopet om mindre än 2 veckor! PHU men tack för era gulliga svar och inlägg
  • Eden-06

Ohh vilke rolig tråd. jag vill vara med
    Håller tummarna för dig CicciL.
    Själva tänkte vi börja försöka efter nästa mens som är i slutet av augusti.

• Bröllopstokiig

Eden-06: Välkommen till tråden! Hoppas du lyckas nästa månad då!

• Novaline

Hej hej, vill oxå vara med i denna spännande tråd!

Längtar efter en bebbe NU! Vi har försökt ett halvår... utan resultat. Dock har jag två tjejer sen tidigare och ny man, så det är ingen paaaaanik! Men jag är nog äldst här, jag fyller snart 37...

• Bellie

Eden -06: Då kommer vi nog börja försöka samtidigt, vi kör också iggr i slutet av augusti.. ;)

Usch, är det fler än jag som har gift sig och börjar bli stressad av omgivningen och alla kompisar som skaffar barn. Alla går liksom oh tittar på magen och kollar in om man dricker eller ej... Inte konstigt att man blir nojjig själv och får 'psykiska spärrar' och allt vad det är...

• Bröllopstokiig

Jag fuller 32 år i höst, men har inte barn sedan tidigare. Det är bara att hänga med i tråden, det är ju jätte kul att vi är så många som vill ha barn. Kul att följas åt både före och efter liksom!!

• _koko_

CicciL - Jag känner också så, man vill ju inte säga något såhär tidigt... Kanske till mina närmaste vänner snart, men de vet ju inte ens att vi kör oskyddat ännu...

Den här tråden är underbar, så skönt att kunna vara anonym (än så länge)! :)

Svar på tråden gravid? när märker man av det?