• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • _koko_

Själv längtar jag efter kvällens aktiviteter, ska äntligen få premiäräta kräftor!!!

• _koko_

Oj, skickade innan jag var klar...

Är nyfiken på hur mycket er omgivning vet om era barnplaner? Jag tror att min omgivning fattar mycket mer än jag tror att de gör... Fast samtidigt fattade inte jag ens att de vänner som rakt ut sa till mig "vore det inte mysigt med barn" höll på att försöka, så... Men jag är nog ovanligt korkad också. :)

• _koko_

Oh, just det, lycka till CicciL och ha så ROLIGT i helgen! :D

• Lapinette

Alla verkar ta för givet att man ska skaffa barn efter man gift sig. Var på ett bröllop i juli (vi gifte oss i maj) där en väninna tittade på min mage och himlade med ögonen. Jag blev skitförbannad men höll god min och lyfte mitt vinglas och sa skål till henne! Kunde inte smälta denna fråga på ett par veckor....har jag lagt på så mycket sen bröllopet??!!

Sen har vi svärmor som har frågat mannen vid ett par tillfällen. Sist så sa han i mycket hög ton "om du frågar en gång till så kommer jag aldrig mer att ringa dig". Tror hon fattade vinken.

• _koko_

OOOOOOOooooooooooooohhhhhhh, sånt där gör mig så arg!!!!!

Har varit på flera bröllop där mer eller mindre alla tal innehållit "...åsså hoppas vi på att få höra små barnsteg snart..." - tänk om brudparet försökt få barn jättelänge!!! Jag skulle bli jätteledsen...
    Eller om de inte har tänkt skaffa barn över huvud taget?!!
    Eller som i ditt fall, Lapinette, att det bara blir en plump antydan om att man gått upp i vikt... :(
    Nä, sköt dig själv och skit i mig borde man säga...

• viktualia

Följer er tråd med stort intresse... gifter mig i oktober men utan planer på att skaffa barn direkt sen... så för att slippa puckade frågor/blickar/annat så föregår jag det hela genom att själv deklarera att det inte blir några barn på ett tag till.... för den som undrar svarar jag att "jag vill ha ett jobb att kunna ta ledigt ifrån" och så länge jag är projektanställd funkar det.

tycker f ö att världen ÖVERSVÄMMAS av osmidiga kommentarer på temat barn... har en kompis som är steril pga sjukdom. hon gifte sig för några år sedan och jag blir galen när jag hör alla dumheter folk kläcker ur sig till henne och hennes man... världen borde vara mer försiktig...

...jaja... som den glada 29 åring jag är så får jag nu återgå till att läsa vad ni skriver och tänka att det är läge att ge sig in den här typen av diskussion om två tre år....

• Bröllopstokiig

Ja följ våran tråd, det kan bli spännande läsning framöver, nu är vi inne på försöka stadiet o se till att våra herrar skjuter skarpt men snart så kanske vi faktiskt är gravida och då kan det babblas om annat, hur mycket spyr du och alla andra krämpor man har fått ha ha ha

Ingen har någonsin sagt att jag ser gravid ut, men jag är den som alltid står med alkhol i glaset och är ganska party glad av mig... så det kanske inte är så konstigt.

• Lapinette

Jag hade också vin i glaset och har typ gått upp de kilon jag tappade inför bröllopet dvs 2 kg (är 170 och väger 56-57 kg). Det är bara det att folk tar för givet att vi nu ska ha barn ...vilket är sant men 6 veckor efter bröllopet. Ursäkta, om jag hade varit gravid så visste jag inte ens själv om det.

Svärmor har nu slutat att fråga och vågar nog inte göra det igen. Min mamma skulle inte komma på tanken utan tar för givet att när jag väl är där så kommer hon att vara en av de första som får veta något.

• Lapinette

Hade jag varit yngre hade även vi väntat ett tag till med barn....men, men det har ju redan börjat gå utför för mig!

• Bröllopstokiig

Lapinette: Jag känner mig ung när man ser att nyhetsankare som Anna Lindmarker vid 45 år får barn (iofs sitt tredje) men även ulrika nilsson.... så utför går det inte ännu
    Herregud, 2 kilo och de tror man är på tjocken!! Då förstår jag! Inte kul, men det är som du säger, folk förväntar sig att man ska bli gravid efter bröllopet. jag har redan fått höra på jobbet att "blir det barn nu då när du ska gifta dig".... men för fasen en sak i taget, låt mig för bövelen gifta mig först innan ni ska lägger er i och fråga om barn!

Ja ja - människor är bra knäppa ibland, jag ska iaf tänka på detta själv och inte fråga någon....

Nu ska jag snart hem från kontoret, hehehehe, lite vitt vin och räkor i kväll kanske får igång det

Svar på tråden gravid? när märker man av det?