• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • _koko_

Jag är här! Försöker jobba också... :)

Nej, börja inte deppa redan innan du kunnat testa! För väldigt många tar det ju minst ett halvår innan det händer något, kom ihåg det. Låt inte den efterlängtade graviditeten ta bort fokus från att ni är nygifta, passa på att njuta av lyckan kring det i stället!! Barnet kommer när det är redo. :)

Haha, jag känner mig så snusförnuftig, tur att ni inte känner mig i verkligheten (för jag är allt annat än det...)! :D

• nu är jag fruL

Ha ha
    det är lätt att låta snusförnuftig jag vet. Tillhör själv kategorin som kan ge supersmarta Vuxna och riktigt fina råd. men attan om jag någonsin skulle kunna leva efter dom själv

Usch jag vill INTE behöva vänta i ett halvår

• _koko_

Nä, jag vet, inte jag heller... Fast samtidigt vore det "praktiskt" om det tog ett tag för oss eftersom jag funderar på att byta jobb och det lär ju inte vara lika lätt med stor mage...
    Men jag hoppas såklart ändå att det ska funka på en gång (fast då kanske man måste göra mer än ett försök per ägglossning...). ;)

Känner de som hållit på i flera år, andra som efter över ett års försök lyckades med ivf och ett par som inte ens lyckats med det... Då får man lite perspektiv...

• Bröllopstokiig

NEEEEEEJ inte ett halvår, då smäller jag av. jag är så trött på jobbet och åren bara springer iväg, nej för fasen, det måste bara funka nu, om jag så ska på honom varje dag!!!!!!!! Någongång under ALLA dagarna man kör måste det förbaskade ägget fastna! men jag har hört att om man är varm i kroppen så funkar det bättre, så dunbolstret på !!!!

• Nattson

Hej, jag ska gifta mig nästa år och efter det sätter vi igång. Men jag läser tråden i allafall... man är ju lite nyfiken på hur och när det känns osv. I allafall, en kompis till mig har varnat för att sex livet kan bli lite mekaniskt när man försöker för mycket. Efter ett tag hade de inte roligt längre, det var bara en grej som de skulle göra... och det är ju lite galet. Så glöm inte bort att njuta och ha kul också...

• _koko_

Nattson - det är verkligen något att tänka på, tror jag, bra tips!

•  inte min tur än-fast nu är det min tur

läste just igår att även om man prickar in ägglossningen perfekt så blir bara 30% med barn! Så ingen panik om ni inte blir med barn vid första försöket!
    Lycka till!

• Rainred

vi har försökt skaffa barn i mer än 1 år nu så jag är en av de som har svårt att få barn, utredning pågår....

• _koko_

Rainred, jättetråkigt för er, hoppas det löser sig.

Men nu måste vi nog rycka upp oss lite i den här tråden!
    Vi har fortfarande chansen flera av oss den här månaden och behöver ju inte måla f*n på väggen mer än nödvändigt. :)

• _koko_

Ska dock tillägga att det återigen var jag som började, förlåt... :)

Svar på tråden gravid? när märker man av det?