• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Lapinette

En till som precis har börjat försöka. Har hunnit få två menstruationer. Själv önskar jag ett majbarn så jag håller tummarna för tredje gången gillt dvs i nästa vecka men vet att det självfallet inte är så lätt. Har ni några tips och råd här på tråden?

• nu är jag fruL

hejsan mina medkämperskor
    Lapinette: nej tyvvär inte så många tips, förutom syrrans: att köra två gånger per dag runt ägglossning
    Har hört lite plus och minus om rosenrot att det kan göra det lättare att bli gravid men även fler missfall.

Cicci: Känner precis som du, snart 32 för sjutton gubbar, vill inte alls behöva vänta!

men klart att vi inte ska deppa ner oss, vi är här för att prata dock och ibland så är man inte så uppåt.

men nu ska jag ut!
    kram på er alla och jobba på

• nu är jag fruL

och cicci: Alltså vad jag menade med att jag känner precis som dig är det där med att vara trött på jobbet osv.

• angelici_81

hej

ett viktigt knep är att inte planera...jag är lyckligt lottad med två vackra pojkar.

allt gick jätte fort ..räkte med att se min blivande så var jag med barn.

ta det lungt..och ha sex när ni känner för det.
    lägg lite roliga saker under sängen tex. om ni vill ha en flicka en barbiedocka eller bil om det ska bli en kille.

tänk på att era män älskar er nu mer än någonsin ..så mycket som dom får nu..ler..

njut av allt för när skitungnarna kommer är sovmorgon och sex när man vill över.

lycka till

• Lapinette

Har hela tiden sagt...efter bröllopet så slutar jag med pillrena och så får vi se när det händer något. Vill inte ha panik men ändå kan jag inte låta bli och tänka på det...att bli med barn och kolla när ägglosningen bör ske etc.

Sen så har alla inte lika lätt som du, angelici_81 att bli med barn. Känner flera som aldrig kunnat och som nu har adopterat. Här har vi inte tiden på vår sida då jag redan är 36 år. Har aldrig haft längtan efter barn men sagt att jag en dag vill försöka. Nu är jag där!

•  inte min tur än-fast nu är det min tur

Har ni varit på familjeliv.se? där kan man få mkt bra tips! Ägglossningstest ska tydligen vara ett bra sätt för att exakt veta när man ska rumla runt i sänghalmen:)

• _koko_

fruL, jag menade naturligtvis inte att vi inte fick vara ledsna och deppiga här, jag är en baddare på att ge stöd när det behövs. :) Jag kände bara att jag själv var så negativ ett tag lite i onödan...

Lapinette - Välkommen! precis sådär har vi också sagt (bortsett från bröllopsbiten då), men direkt började jag såklart läsa på, kolla ägglossning, känna efter osv... Som sagt, man vill veta att man fungerar...

• Lapinette

inte min tur än-fast nu är det min tur - har varit inne där och kollat. Och det är just det jag menar! Innan har jag hela tiden sagt, det kommer om det kommer. Vi ska absolut inte stressa och försöka. Sen så sitter jag där efter första riktiga mensen och tittar på när nästa ägglossning sker.

• Bröllopstokiig

Lapinette: Jag sitter här och ler, jag är precis som du beskriver, inne och kikar hela tiden på den där kalendern, även att jag har gjort det en gång redan den här eller den där dagen så går jag in igen och igen för att få samma svar Jag har inte heller tok-längtat efter barn eftersom jag har varit mitt uppe i karriären och haft det hur bra som helst med endast min m2b och mig, man blir bortskämd och bekväm, men NU så VILL jag sååååå himla gärna och vill precis som du gärna att det kommer en bebis senast i maj, så det måste bara funka denna gången. Men om det inte gör det får man ju givetvis ta nya tag!
    Kram på er alla

• Lapinette

CicciL - fler än jag som vill ha barn i maj. Jag har inte helller prioriterat barn. Aldrig varit intresserad samt har inte träffat rätt man tidigare. Nu flyttar vi upp till Stockholm (bor halvtid i Cannes), ska titta på hus och bilda familj. Kanske har man blivit vuxen...vid 36 års ålder! Skrämmande tanke.

Svar på tråden gravid? när märker man av det?