• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Bröllopstokiig

Lapinette; Jasså ni kommer tillbaka till Sthlm, jag tyckte jag läste om det i en annan tråd. Canes är fantastiskt, verkligen. Jag har själv bott utomlands större delen av mitt liv, i Dubai, men efter att jag träffade min m2b och han flög ner och friade till mig kom jag tillbaka till Sverige. Han är 37 år och hans kompis som är 42 fick barn för en vecka sedan och hade tydligen sagt: det var pusselbiten som saknades i mitt liv. Så det blev helt plötsligt annat ljud i skällan för min m2b. Han har nog varit lite mer tillbaka lutad än vad jag har varit, men ändå så har ju inte jag kännt någotn stress.
    Hur som helst, när går flyttlasset då? Blir det våning eller villa sa du?

• Lapinette

Man tror man är anonym när man är här inne men folk vet mer om än vad man tror. Flyttlasset går på måndag. Började packa ned i kartonger igår.

Jag har ju bara bott här halvtid (jobbat på distans halva månaden) men det känns ändå rätt tungt att lämna denna vackra region. Ska tillägga att det är jag som vill till Stockholm. I Stockholm blir det antingen villa eller lägenhet. Till en början flyttar vi in i min hyresrätt men vi ska gå på visningar på en gång.

Min man är nog mer den som har varit övertygad om att han vill ha barn. Jag hade ett alvarligt samtal med honom redan det första halvåret vi var tillsamman om det här med barn. Om han kunde tänka sig att stanna med mig även om jag inte kan få. Tar inget förgivet utan hoppas bara att vi kan.

• Bröllopstokiig

Det blir ju i och för sig svårare ju längre man väntar, men herregud, jag läste att nyhetsankaret Anna Lindmarker vid 45 års ålder har kalvat, så där ligger man ju i lä så att säga.
    Vad roligt att det är en till i Stockholm som kanske kan vara med att dra barnvagn sedan då och att man lär känna alla här !!!! Vad för någonstans har ni hyresrätten, är det i city eller utanför?

• Lapinette

Bor i förorten men vi får se om vi hamnar inne i stan eller utanför. Bättre med villa om man ska ha barn.

• _koko_

Det är väldigt härligt med hus över huvud taget. :) Om man gillar att hela tiden ha projekt på gång, vill säga...

Vi flyttade till hus för två år sedan, och det känns skönt nu att vi hade möjlighet att göra det före ev barn eftersom man sannolikt varken kommer ha tid eller ork med renoveringar o dyl sedan.

• Lapinette

Jag älskar projekt men vet inte om jag är är redo för hus. Vi har inte ägt något innan och därför är jag lite orolig att vi tar på oss för mycket om vi köper hus. En lägenhet som vi kan börja experimentera med först kanske är bättre. Hmmm... som sagt, ska ut och titta på både hus och lägenhet och hittar vi något som faller oss i smaken klipper vi till.

• angelici_81

Lapinette

nä jag vet att alla inte har lika lätt som jag hade.
    jag är själv ett barn som bilvit adopterad på grund av barnlöshet..vet hur mycket det slet på min mamma att hon inte kunde få barn.

ni alla har nog redan hört om sådana fall som denna men berättar ändå

min mamma (adoptivmamma) gav upp att skaffa barn ca 8år efter jag hade blivit adopterad.

då hände det..hon vart gravid ..och hon fick min syster när hon fyllt 40.

så det går men stress gör det svårare.
    och tänk på att om man vill adoptera så har många adoptionsbyråer en åldersgräns på 40år.
    detta hindrade min svärmors syster då hennesman va 41.

det går att adoptera privat men är väldigt svårt och jobbigt.

så det va inte meningen att få någon att må dåligt av mitt föra inlägg jag ville bara säga att det viktigaste är att man inte är för strässad..

men det är nog lättare än sagt.

kram på er alla

• angelici_81

ska stå att det är nog lättare sagt en gjort..

• nu är jag fruL

hej mina medkämperskor!

Kul att lapinette också hittat hit, det kommer bli många i vår barnvagnskaravan i stockholm till sommaren

Själv skulle jag helst av allt vilja få barn i mars så att det är lite "redigt" när sommaren kommer. men det sär ju som vi vet för sent. Så näst helst skulle det ju ha "tagit" nu så att det blir i maj. men det har jag ju redan berättat att jag inte tror att det gjorde. Så det är bara att kämpa på och hoppas att det funkar så snart som möjligt. jag vill abslolut inte vänta med barn. känner mig gammal och redo

Visst är det bra att vara avslappnad när man försöker få barn. och visst jag inser att man kan bli blockerad om man fösöker för mycket. MEN det är lite svårt att inte tänka på det och försöka lite extra när man så hjärtans gjärna VILL ha barn NU!

• nu är jag fruL

Vi bor by the way i lägenhet innan för tullarna och har flera projekt på gång där . Bla renovera köket och byta luckor. MEN i min själ är jag en landet flicka trots att jag är uppvuxen i stockholm. Så framtidsplanen innebär helt klart att flytta ut på landet och skaffa MASSOR av djur

Svar på tråden gravid? när märker man av det?