• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • _koko_

Wow, 50 inlägg redan!!

Ja, jag tror nog att vi kommer att gifta oss någon gång (han är ingen rabiat motståndare utan tycker mer att det är onödigt och mest kostar pengar), men kanske inte före vi får barn...
    Men sånt vet man ju förstås inte, har vänner som har jättesvårt att få till det, så jag tar inget för givet!

• nu är jag fruL

Jag tror att det kan vara väldigt praktiskt att vara gift om man har barn. Det är ganska mycket som blir lättare om man är gift. Och det innebär en trygghet för barnen. men som sagt, det kan ni ju ta senare. Nu gäller det att få till det med bebben

Jag har läst att rosenrot kan hjälpa att bli gravid. Ja vem vet, jag är inte så mycket för hälsokost hokus pokus, men jag menar det kan ju aldrig skad att hjälpa nateren lite och om det inte hjälper så har man ju försökt.

men det är ju för sent denna gång, och jag vill ju bli gravid NU! jag vill inte vänta en månad Jag är verkligen en av värdlens mest otåliga människor...

• _koko_

Jo, jag vet ju allt det där, men jag vill inte pressa honom in i något som inte känns rätt för honom. Han har planeringsfobi (jo, jag skulle kalla det fobi faktiskt) och jag har en tendens att bli ett monster när jag blir stressad, jag tror de två faktorerna skrämmer honom väldigt mycket... Det löser sig. :)

Ja, vissa verkar bli gravida väldigt lätt med rosenrot, men andra verkar koppla ihop det med missfall?
    Jag tror inte man ska försöka så mycket i början, utan bara ta det lugnt och lita på sina kroppar. Annars är det nog lätt att låsa sig och förlänga processen i onödan. Tror jag iaf. :)

• nu är jag fruL

Åhhhhhh vad klok du låter
    Klart att man ska ta det lugnt och ta det som det kommer. Men det är ju bara så att jag verkligen VILL bli gravid nu och då är det ju svårt att inte riktigt kämpa för det.

Men å andra sidan om jag inte blir gravid nu så får jag ju dricka nubbe på kräftskivorna vi ska på och det är ju kanon gott ! inget ont som inte har något gott med sig...
    men...

Lycklig?: du får lära känna mig som älskar att planera, stöka runt och orna kalas. Då kan jag fixa ert bröllop ich du och m2b slipper allt tjafs och bråk

• - Mary -

Lycklig?

Precis så var det med min sambo oxå, han hatar när jag vill fixa större fester eller nåt som gör att det skulle kunna bli stökigt över huvud taget.. =)
    Men efter att jag röt till och sa att det var bättre att han berättade för mig exakt vilka saker han tyckte verkade jobbiga med ett bröllop, så gjorde han det och jag kunde argumentera med och mot honom. Eftersom han länge sagt att han redan skulle vilja vara gift med mig och ha det överstökat, så "beställde" jag ett frieri.. Vi var redan förlovade och jag sa att han skulle tänka på vad som egentligen var jobbigt och vad han ville och sedan fria när han kände sig redo, om det så tog flera år, eftersom jag inte ville gifta mig och känna att det var mest jag som ville.. Så nu förra veckan så gjorde han det helt spontant för att vi hade det fint och han kände sig extra kär.
    Det här blev kanske långt och rörigt , men jag bara menar att om du ber honom bena ut vad som är jobbigt att planera, och talar om vilka delar det faktiskt inte är viktigt för dig att han är med på, så kanske det inte känns så stort längre..
    Lycka till!

• Hanna_79

Hur känner ni er...? När hade ni mensens första dag? Jag hade den 13 juli...Har super ont i bröstvårtorna...men det har jag iförsig haft titigare oxå! Jobbigt att vänta.....var såååå sugen på att ta S-HCG på jobbet idag (ett blodprov altså där man kan se om man har en graviditet på gång.) Vore verkligen jätte kul om vi är flera stycken som blir gravida samma månad.....!!

• nu är jag fruL

Jag hade mensens första dag den 15 juli, så jag har verkligen precis haft ägglossning. Jag har väldigt regelbunden mens, 28 dagar.

Just nu har jag ont i äggstockarna och det är ju inte ovanligt vid äggl inga andra symptom alls så jag bröjar gissa att det inte har "tagit" den här gången... lite ledsen blir man.

men på´t igen

ja det vore himla kul om vi blev gravida "ihop"

• nu är jag fruL

varför tog du inte testet föresten? När börjar det visa utslag?
    Eller var du rädd för ett negativt besked

oj oj oj vad nyfiken jag är

• _koko_

Tack söta ni för er råd!
    Det känns dock inte som ett problem just nu, jag tror tom att det kan vara något på g (han har fått en del gliringar från folk i vår bekantskapskrets och har inte verkat helt avig)... Och just därför vill jag inte förstöra det genom att ta upp en diskussion. :)

Jag vet inte riktigt när jag ska räkna första dan i senaste mensen eftersom den var så konstig...
    Har mått illa hela dan nu och hela dan igår, men jag tror fortfarande att det är självframkallat.

• _koko_

Just det, glömde: låter fantastiskt lockande med dig som bröllopskoordinator, fruL! :D

Svar på tråden gravid? när märker man av det?