Lycklig?
Precis så var det med min sambo oxå, han hatar när jag vill fixa större fester eller nåt som gör att det skulle kunna bli stökigt över huvud taget.. =)
Men efter att jag röt till och sa att det var bättre att han berättade för mig exakt vilka saker han tyckte verkade jobbiga med ett bröllop, så gjorde han det och jag kunde argumentera med och mot honom. Eftersom han länge sagt att han redan skulle vilja vara gift med mig och ha det överstökat, så "beställde" jag ett frieri.. Vi var redan förlovade och jag sa att han skulle tänka på vad som egentligen var jobbigt och vad han ville och sedan fria när han kände sig redo, om det så tog flera år, eftersom jag inte ville gifta mig och känna att det var mest jag som ville.. Så nu förra veckan så gjorde han det helt spontant för att vi hade det fint och han kände sig extra kär.
Det här blev kanske långt och rörigt , men jag bara menar att om du ber honom bena ut vad som är jobbigt att planera, och talar om vilka delar det faktiskt inte är viktigt för dig att han är med på, så kanske det inte känns så stort längre..
Lycka till!