• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • kentfantast

Stort. Tack för den informationen.

• Nickedockan

Pickolina,

Aha... Intressant. Fast om det ändå tar 90 sekunder för spermierna att börja simma mot livmodern, så ska man kanske inte rusa till toa i alla fall... Och psykologiskt tror jag att det känns bättre att ta det lite lugnt efteråt... Mycket intressant och lärorik diskussion! Å jag blir ännu mer barnsugen!

• kentfantast

Visst blir man?

Inte läge för oss just nu, men jag blir helt sjuk i själen när jag tittar på en liten bebis (vilken är ofta eftersom man titt som tätt får skriva på faderskap på mitt jobb och då brukar de ha med sig den lille...). Vill oxå ha!

• Nickedockan

Jag får ett riktigt sug i magen (livmodern ? ) när jag ser bebisar!! Sambon vill vänta, så det blir väl så, men inte allt för länge.....

Då får du se småttingar hur ofta som helst ju, kentfantasten!?

• kentfantast

Jag vet! Och jag vill ta med dem hem.... (så håll hårt i era bebisar om ni kommer till mig)

• SadPsychoBitch

Det var ju riktigt intressant

• nu är jag fruL

hej TS här tack för alla inlägg.
    tyvvär vet jag inte riktigt vad jag ska tro. Som ni kanske förstått så hoppas jag att jag är gravid, och jag tror nog att det visst kan vara så att jag inbillar mig att jag är gravid för att jag vill det

så det är vel bara att vänta och se...
    fast jag misströstar lite när jag såg någon som skrev att säkrast är att bli gravif 1 vecka innan ägglossning till 2 dagar efter. det gör mig lite ledsen då vi "kom igång" för sent i cykeln

Visst kan man testa sig redan vid planerad mens? Såd et blir till att vänta över en vecka

• Nickedockan

Hur snart efter befruktning kan en sticka visa positivt?

• Blivande Fru Johansson

Man kan testa me Cb 3 dagar innan man är beräknad att få sin mens. Annars är det bästa att testa den dag man är beräknad mens.

Svar på tråden gravid? när märker man av det?