• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • _koko_

Hahaha, ja, var och en blir salig på sin tro. ;)

Vi kör på som vanligt, även om jag, nu när jag är lite uppmärksam på när min ägglossning är (har jag aldrig varit tidigare), märker att jag blir väldigt k*t runt de dagarna. :D

Den här tråden hör väl egentligen hemma på familjeliv, men jag känner mig inte riktigt redo att ta steget dit ännu... :)

• kentfantast

Ja klassikern är ju att folk blir gravida när de slutat försöka. När de börjar förlita sig på adoption eller provrör.
    Tror att det har nåt att göra med att kroppen blir så spänd om man verkligen vill och bara försöker för sakens skull, och inte för att man vill ha sex...

Fast min m2b säger alltid att det säkraste sättet att bli gravid på är att säga upp sig på sitt jobb, klä ut sig till 15-åring och ha sex med nån man inte känner, helst under alkoholpåverkan. Ett säkert kort...

• nu är jag fruL

kentfantast: Ha ha ha Jag är nog beredd att tro att din man har rätt
    Jag kan absolut både supa mig full, klä och bete mig som en femtonåring och ha sex under alholpåverkan men att ha sex med en främling det blir ju svårt... Men man kanske kan klä ut maken, lite lösskägg, solglasögon och hatt kanske kan duga

Jag vet också att folk inte blir gravida när de försöker, men det är ju svårt att låta bli att tänka på det och försöka när man vill ha barn. Det går ju liksom inte att koppla bort...
    Men vi har precis börjat försöka förutom en liten oseriös sak förra sommaren... Så jag hoppas att jag liksom syrran är en frögurka

Ta steget till familjeliv! NÄE vad läskigt, jag trivs bätre här under min korkek...

• Hanna_79

Hallå! Vad lusigt att det fanns en sådan här tråd. Jag är i exakt samma situation som er. Hade ägglossning för ca 1½ vecka sedan. Förmodligen inbillar jag mig men känner mig lite konstig i de nedre regionerna och brösten är ömma. Kan iförsig bero på hormonsvängningar. Vi får iaf följas åt och se hur det går... :)

• Nästa sommar..

Jag började bli illamående när jag var i 5:e veckan.

• Bröllopstokiig

Vi får se till att hålla tråden i liv!! Gud vad kul att det är så många ändå som håller på att försöka nu! Jag gifter mig om 2 1/2 vecka, men tänkte att de gör ju inget om man sätter fart lite lite innan. Nu har jag ägglossning till helgen, då hoppas jag verkligen att vi kan få till det!!

• nu är jag fruL

Hej Hanna
    Japp hoppas att det går vägen för dig.
    jag har lite ont i äggstockarna, men det kan jag ha när jag har ägglossning.

Hur många dagar hhar man ägglossning egentligen?

idag mår jag dock inte illa

Jag VILL!

• _koko_

Hihihi, ja, vi kan ju mjukstarta här och sen gå över till familjeliv tillsammans om vi vågar... :)

Wow, då är vi 4 helt plötsligt!
    Tack till fruL som startade tråden, jag känner mig redan hemma här. :)

• Hanna_79

Ja det får väl bli familjeliv om resultatet är positivt... :) Jag jobbar på gyn så jag kan testa mig varje dag om jag vill...haha...men det kanske är att överdriva...!

• Bröllopstokiig

Hanna_79
    Vad bra, då kanske vi kan bombadera dig med frågor sedan då, när vi förhoppningsvis har blivit gravida allihop. Gud vilken kul tråd, nu väntar man ju med spänning på era svar med

Svar på tråden gravid? när märker man av det?