• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • nu är jag fruL

Lycklig: Näe det är bra att ligga lågt, män är inte så "bra" på att bli pressade...
    jag gjorde misstaget att pressa maken för länge sedan och han blev nästan fysiskt sjuk Så ligg lågt som sagt.

Hmmm är du säker på att det är självförvållat? kan det inte vara så att du inte riktigt vågar hoppas på att det faktiskt är så att du är gravid? Två dagars illamående låter lite mycket.

Shit jag låter som västa hobby psykologen Fru Phil

• nu är jag fruL

Kul!
    bröllopskordinator blir finfint!
    jag utlovar tårdrypande ceremoni och ett hejdundrande kalas

om det är det ni vill ha föståss

• Bröllopstokiig

Lycklig?
    Har du tagit gravtest eller????? Jag rekommenderar dig att ta det, eftersom man kan ha en blödning som är konstig vid tillfället för mensen. Det är när ägget fastnar kommer det mera en brun blödning som håller på ca 4 dagar. Jag har själv varit gravid och detta hände mig, jag trodde så klart att jag hade fått mens och sprang till ica och köpte ob, men det visade sig att jag var gravid. (behöll inte barnen då, det var tvillingar, pga av att det var helt fel i tiden och jag gick i skolan). Hur som helst, så jag började må illa i vecka 6. Det låter lite suspekt i mina öron! Tycker du ska kolla bums!

Själv har jag ägglossning i helgen och ska då förhoppningsvis köra på

• nu är jag fruL

Jobba på Cicci och trevlig helg ha ha
    Hoppas att det fäster

Jag skulle vilja ha varit gravid någon gång, för då vet man i alla fall att man KAN bli gravid. Jag har aldrig varit gravid och tror därför att jag inte KAN bli gravid. Mycket korkat då jag ätit p-piller hela tiden. Slutade dock för 1,5 år sedan och har sedan dess kört med avbrutet. Men det ska ju inte vara så säkert egentligen efter vad jag hört... så det kanske hintar om att man inte kan bli gravid...

Ähh nu får jag inte deppa ner mig. Upp och hoppa!

jag skulle också testa mig om jag var du, jag har cokså hört att folk har blödningar efter de blivit gravida. Håller tummarna

• _koko_

Det är det jag vill ha iaf, en tårdrypande ceremoni kan nog sambon vara utan. ;)

Shit, cicciL, nu gör du mig lite nervös... Men efter de där dagarna med bruna flytningar kom det ju värsta störtblödningen som höll i sig typ 5 dar eller nåt, då kan jag väl inte vara gravid? Jag har nog tänkt att det kanske blev en befruktning, men att det sen inte fick fäste eller nåt...

Jag kräks ju inte eller så...
    Hahaha, märker ni rätt tydligt att jag inte vågar hoppas alls...?
    Fast det jobbiga isf är ju att jag har druckit rätt mycket alkohol de två senaste helgerna... :( :(

• nu är jag fruL

Jag vet att det är totalt tabu med alkohol och graviditet och visst man ska INTE dricka om man är gravid. MEN skulle det vara så att du är gravid så tycker jag inte att du ska få super ångest över att du druckit de senaste helgerna. Det är ju super många som inte fattar att det är gravida föräns efter några månader och då festar rejält. De föder friska barn ändå. Så det är inte så ATT det blir skador bara för att man dricker.

En kompis till mig är från Irland och där REKOMMENDERAR läkarna alla gravida att dricka 2 guinness varje dag under graviditeten för att det är tydligen bra

Visst det är kanske överdrivet men jag vill bara säga att det finns olika sätta att se på alkohol och graviditet. Man ska inte få super ångest för att man råkat dricka.

Gud vad jag svamlar ,men jag hoppas du fattar vad jag menar.

• Bröllopstokiig

Lycklig:
    För att vara på säkra sidan ska du ta ett test, för alla funkar olika vad gäller detta. I o för sig, har du haft en störtblödning låter det ju skumt, missade att du skrivit det innan. Men har man en mindre blödning så är det helt normalt!

• _koko_

Ja, det borde jag nog göra. Jag är ju så korkad att jag låter bli för att jag tycker att testerna är så jäkla dyra... Men jag har köpt ett tvåpack som ligger hemma och väntar, så i morgon bitti tar jag ett test för att vara på den säka sidan. Sen har jag ju ett kvar till nästa vecka och om det inte blivit något den här månaden ska jag prova att beställa från billigatester eller vad det heter.

Känner mig lugnare nu igen. Tack. :)

• Hanna_79

Nu är jag fru: Det är bara att hålla tummarna! Jag tog aldrig testet för att det känns egentligen onödigt....det ska ju skickas till lab osv...får ändå vänta på det svaret. Snart kan jag ta ett grav test istället.
    Bara du räknar ut när du ska ha ägglossning så borde du snart vara gravid...att du inte har blivit gravid på dessa 1 ½ åren behöver ju inte betyda att du inte kan bli gravis....Jag håller tummarna för oss alla! :)

• _koko_

God morgon allihop. :)

Jag väcker tråden med att berätta att jag fick ett tydligt minus på stickan, så nu kan jag dricka öl till kräftorna på fredag. :D
    Som genom ett trollslag har illamåendet också släppt, så jag hade nog rätt där också...

Men men, mensen ska inte komma förrän nästa vecka nån gång, så jag får väl avvakta tills dess (det här testet var ju för det långsökta att det skulle ha tagit redan förra månaden). Vi hade eg bara ett riktigt försök den här månaden, för sen blev jag förkyld och var inte riktigt intresserad av såna lekar... ;)

Men jag känner verkligen igen mig i det du säger fruL om att vilja veta att man "fungerar"...

Svar på tråden gravid? när märker man av det?