• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Bröllopstokiig

nu är jag fruL: var i innerstaden bor du?? Jag bor ju med i innerstaden, skulle vara kul om ni stannade kvar ett tag innan det blir djur och barn Håller förövrigt med dig i vartenda ord du säger

• nu är jag fruL

Hejsan Cicci
    Vi bor på söder och jag kan säga att flytten från söder går tidigast om ett par år. Så Vi kommer GARANTERAT hinna dra både barnvagnb och dricka vin ihop om du vill föståss
    Själv då?

• nu är jag fruL

tycker väldigt mycket om när folk håller med mig förresten
    Och djur har vi faktiskt redan startat så smått med, de djur som ju fakriskt går att ha i lägenhet. Nämligen katter. Två tjocka killar som nu är med oss på semestern och lever livet som riktiga katter med möss och trädklättring

• Bröllopstokiig

nu är jag fruL; katter där ser man... jag skulle vilja ha en hund, men det lämpar sig nog mer på landet. Får njuta av mina föräldrars hund så länge
    Vi bor på Östermalm, så det är ju bara genom gamla stan så är vi på söder jag dricker gärna vin också! Älskar vin! Det är min favorit dryck om man ska festa till det!

• _koko_

fruL - jag är själv marsbarn och har alltid trivts väldigt bra med det. :) Men som sagt, det är ju redan för sent det här året. Och sen är det ju lite trevligt att sprida ut födelsedagarna också.

Fast samtidigt känner jag miljarders miljarder som fyller år i maj (bla 4 ett-åringar...)!

Hehe, man kommer nog vara överlycklig när det än blir.

angelici - kul att höra att det inte var ärftligt i ditt fall. Sånt har jag tänkt mycket på eftersom min mamma fick missfall innan jag kom till världen.

fruL - jag har också katter och är lite nervös för hur de skulle (kommer!! :)) reagera på ett barn... De har inte visat särskilt mycket tolerans tidigare nämligen utan äger oss väldigt hårt... Fast det har blivit bättre sedan vi flyttade från innerstan så de kan gå ut och underhålla sig själva...

• nu är jag fruL

Lycklig: ja jag har också funderat en del på hur katterna kommer ta det med en bebis. De är så¨vana att ha bara oss och inte alls vana vid skrik och gap. De drar sig även undan om det kommer hem folk till oss som de inte känner. känner verkligen igen det där med att vara "ägd" av katterna så är det precis hos oss.
    men jag tror att det kommer gå bra bara de får vänja sig lite vid barnet och dess ljud. jag tror snarare att det kan vara bra för dom. de är siktigt bortskämda små egosar som ska ha allt på deras sätt Fy vad jag älskar katter så otroligt personliga.

Skulle även vilja ha hund, men har inset att vi inte lever ett liv som funkar med hund just nu. Båda jobbar mycket och är sällan hemma. Visst det finns hunddagis men det känns lite konstigt att köpa ett sällskapsdjur som är mer sällskap åt någon annan.

Cicci: Jag är en riktig vinare jag älskar vin jag med. Gärna mousserande och då främst då champagne. Men det är ju lite dyrt att ta till hela tiden

• Bröllopstokiig

Inget går upp mot ett kallt glas champagne! Har hittat ett mousserande rosé vin som smakar som hallonsaft, det har slunkit ner några glas i sommar. Mycket läskande!
    Tycker vi i denna tråden ska gå ut och ta ett glas framöver, om vi inte har en lite fis som simmar omkring i oss förståss

• Freddans fröken

Alltså den uppenbara downsiden med att vara gravid (v. 6) är att man inte kan njuta av massa goda viner såhär på sommaren...

• _koko_

Mmmmm, bubbel!! Fast jag är inte så kräsen utan tycker mousserande fungerar precis lika bra (nästan bättre, stör mig på att det tar typ 10 minuter att dricka upp många hundralappar champagne....) :D

Har ni inte provat t ex prosecco di valdobbiade borde ni göra det. :)

• Lapinette

Enda skälet till att jag väntade med att sluta med p-pillrena till efter honeymoon samt att jag helst inte ville bli gravid nu under sommaren - VIN! Usch, känner och låter riktigt uslig men vi älskar att dricka vin. Något som blir ett problem nu när vi flyttar är våra 50 väl utvalda flaskor som ligger här. Kan inte ta alla i bilen utan får välja ut dyrgriparna så får flyttfirman ta resterande.

Snacka om i-lands problem.

Och här dricks bara den äkta varan - champagne. Är man gift med en fransman existerar inte prosecco, spumante eller cava.

Svar på tråden gravid? när märker man av det?