• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Bellie

CicciL: håller med, kul att följas åt.. var inne på familjeliv.se men fattade inte hälften av alla förkortningar och medicinska uttryck. Måste man bli en miniläkare för att bli med barn/vara gravid? Tacka vet jag BT ;)

• Novaline

Jag vill sååå himla gärna ha ett barn med min blivande! Vet ni vad jag ska göra nu på lunchen? Cykla iväg till en hälsokost och köpa Rosenrot!! Har hört att det ska hjälpa. Och hjälper det inte att få det hela att ta sig så kanske jag blir lite piggare iaf!!!

Tror ni på Rosenrot?

• Bröllopstokiig

Jag har med försökt där, men jag är inte så insatt ännu, så det blir ju bara pinsammt, här på BT är vi ju mer eller mindre i samma sits och har ungefär lika mycket koll. Vi kör här så länge vi kan!
    Älskar denna tråden och väntar med spänning på att få höra om någon av oss har lyckats eller ej!!!

• Bröllopstokiig

Novaline: har inte försökt med rosenroth, men hörde samma som du att det är en liten hjälp på traven. Jag/Vi har inte försökt så länge, så vi får ge det lite mer tid innan det är dags för hälsokosthjälpmedel Däremot var jag nära att köpa ägglossningtest på apoteket, men det var ju svindyrt!!! men nu är jag så sugen på att göra det iaf så det blir nog på hemvägen. Jag tror som sagt jag har ägglossning idag (dag 14) men man vet ju inte säkert, jag kan inte min kropp vad gäller den biten eftersom jag inte har varit intresserad av att skaffa barn förrän nu så har jag inte funderar på hur diverse flytnignar och temperaturer är Men det kanske är bättre att satsa på ägglossningtestet, hur hade ni gjort? Är det ngn som har testat detta????

• Bellie

Ni som har lite bättre koll än mig, var hittar man denna ägglossningskalender/sms ni pratar om?

Har ni också hört att man ska käka extra folsyra innan man blir gravid, för att skydda barnet mot hjärnskador? Är det sant?

Kram till er andra i denna bra-iga tråd! :)

• Eden-06

Jag är 32 år och vi har inga barn sedan tidigare.
    Kollade också på FL men jag blev bara stressad över att jag fattade så lite
    Vad roligt att vi är flera som kan följas åt här

• Eden-06

Rosenrot - har bara läst att det kan främja fertiliteten och att man ska sluta så fort man blivit gravid (inte bra för barnet kanske?).

• Eden-06

Bellie- Folsyra rekommenderar alla läkare och barnmorskor att man ska äta. Minskar risken för neurologiska skador på barnet. Spring iväg och köp på apoteket

• Bellie

Tack Eden-06. Ska genast börja knapra... Hur länge har du ätit dem, med tanke på att ni sätter i ggr i augusti?

• Novaline

Jag har testat med ägglossningstest och det funkar bra, även om det inte tagit sig så. Får väl försöka med den här varannandags-principen som en del av er nämner.

Ang rosenrot har jag hört att man ska äta den från mensens första dag fram till ägglossningen, sen göra ett uppehåll. Och sen börja om vid mensens första dag om det inte har tagit sig.
    Min mens är just slut men jag ska börja idag iaf!!!

Svar på tråden gravid? när märker man av det?