• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Bröllopstokiig

Bellie: Bor du i Blekinge? Jag såg dig i Blekingetråden!!! Jag är uppvuxen i Blekinge, Karlskrona, men bor nu i Stocklholm. Jag gifter mig där nere lördagen den 19/8. Ursäkta att jag snodde tråden till denna fråga

• Bellie

Finns det några gravida som kan hjälpa oss med denna fråga?? Tack förresten Sanasol för din info. Känns som du har koll på läget!

• Sanasol

Har pluggat på en hel del sista tiden!
  • Bellie

CicciL: Nej jag bor i Sthlm men är uppvuxen i bl a i Karlshamn. Gifte mig dock i Mölle i Skåne då vi har connection dit...

• Bröllopstokiig

Bellie: Okej.... där ser man
    Mölle låter helt underbart ställe att gifta sig.

• Bröllopstokiig

Och NEJ jag har visst inte någon ägglossning nu, har testat med den där stickan och det var bara halva böjjen, så jag får fortsätta i morgon. Fantastiskt att man kan kolla nu för tiden i af.

• Bellie

CicciL: det låter som ett bra test det där. Kan man verkligen lita på de där kalendrarna som ni nämnt innan? Det blir ju bara ett antagande då...?

• Bröllopstokiig

Bellie: jag vet inte om man kan lita på de kallendrarna, men det verkar som om de ligger lite sanning i dem. Jag vill vara på säkra sidan, det var därför som jag köpte testet. Jag vill bli med barn nu, och då måsta man förlita sig på mer än en källa. Testet är ju 99% säkert, så jag hoppas på det!

• _koko_

Bellie - det beror väl mycket på hur mycket man vet om sin menscykel och hur regelbunden den är.

Jag vet som sagt inte mycket alls, utom att min cykel är runt 32-35 dagar lång. Därför försöker jag lära mig lyssna på min kropp och gissar än så länge mest när ägglossningen börjar närma sig. Har jag riktig tur räcker det. :)

CicciL - På't igen i morgon då. ;) Men jag har som sagt för mig att den ger utslag dagarna innan ägglossning, och inte den dagen det faktiskt inträffar? Men jag kan ha läst fel.

• Novaline

Bellie:
    Jag undrar faktiskt själv samma sak, jag tycker inte att det är en konstig eller sjuk fråga.
    Vet du, trots att jag har två barn vet jag inte hur det var... det var 15 år sen första ggn... Har hört att man räknas som förstföderska igen om man inte fått barn på 7 år. Och min yngsta är 12 ½.

Så vad säger ni andra: Ofta eller med mellanrum?

Svar på tråden gravid? när märker man av det?