• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Madz

Hej alla, måste bara få säga vilken underbar tråd!

Vi har oxå just börjat på "babyverkstaden" och haft precis samma funderingar/frågor som tagits upp här.

Har faktiskt lusläst alla inlägg

• Bröllopstokiig

lilyanna: ok vad bra att du la in ditt inlägg ag teststickorna för ägglossning. Då har jag antaglien som du en sen ägglossning då! Jag misstänkte att jag hade det redan förra månaden, för att jag fick det där "trådiga" flytningarna just senare då. Typ dag 18!!!! Tjohoo, hoppas jag har liknande som du då.
    Köpte för 246:- på apoteket igår, det är skit dyrt, så det var nog sista gången!

• _koko_

Madz - välkommen, kul att vi funderar över samma saker allihop. Fast inte så konstigt kanske. ;)

• Bröllopstokiig

_koko_ nu blev det svårt här, jag som tyckte Lycklig? var så bra, men å andra sidan så är det ju mer passande som du beskriver det med _koko_ hihihihihi

• _koko_

CicciL - det kändes som att det var lätt att tolka som att jag inte vet om jag är lycklig i mitt förhållande eller i övrigt - men det är jag ju! :)
    Man kan strunta i _ så blir det enklare att skriva iaf.

Ledsen att jag förvirrar. :D

• Bröllopstokiig

Koko, jo men jag förstår hur du tänkte, absolut! Men du har alltså redan gift dig eller? Bor du med i Stockholm?

• Madz

Jag är så nyfiken och novis...måste man vänta till mensen ska komma innan man gör gravtest?
    Hade ägglossning i helgen och har läst att man kan göra det 7-10 dagar efter?

• Bröllopstokiig

Man får inte ett säkert resultat då. Likadant på kvällen och morgonen, säkrare på morgonen! Enligt clearblue, så kan man testa 3 dagar innan mens, men att det är 74% säkerhet så. Men för all del, testa, det skull jag gjort! Jag kan inte heller hålla mig i en sådan situation!

• _koko_

Näpp, jag är ogift och planerar en oäkting. ;) Skulle jag välja själv skulle vi redan vara gifta, men min sambo är lite svårövertalad.

Japp, jag är också stockholmare!

Jag väntar till mensen innan jag testar, är skitskraj för att få "-" och väntar därför hellre...

• Bröllopstokiig

koko, då är vi många som kan dra barnvagn sen då. ÅÅ så kul!

Svar på tråden gravid? när märker man av det?