• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Liten med Mindre

Stockholm, 32 i oktober. Fasar på sätt och vis för barnvagn och bussar. Vi stockholmare är ju inte ett under av hjälpamhet. :(

• _koko_

Våra vänner är faktiskt ganska duktiga på att låta bli att prata om sånt!

Däremot gillar jag inte riktigt att barnen tar så stor plats och alltid ska vara med... Det blir svårt att fokusera på något annat än barnet när det klättrar överallt och vill ha uppmärksamhet...

Nä, om båda föräldrarna är med tror jag man ska försöka komma överens om vem som har ansvaret den kvällen och sen försöka hålla på det också. Hehe, men det är ju lätt att "veta bäst" när man inte har egna barn ännu...

• pirr!

Man kan inte lämna tråden många timmar.. mycket att läsa ikapp sig på! Har också läst varenda inlägg.

Vet någon hur långt efter man har slutat med hormonpreparat ägglossningen kommer igång? Bara för att vi bestämt oss för att sätta igång (slutade i lördags..), kan jag knappt ens vänta att hormonerna ska gå ur kroppen..

Go sisters!

• Bröllopstokiig

Bellie: Allt går om man vill. Vi har kompisar vars 5 månader gamla dotter flög första gången med sina föräldrar till Frankrike (de har sommarhus där), inga problem. En av mina kompisar som är gravid nu planerar att åka till Thailand i påsk när barnet kommer vara 4 månader. Hela familjen på skön semester, så du behöver inte vara orolig, det är personen bakom dig som gör att livet blir som det blir. MEN man ska vara medveten om att det kanske är svårt med vissa barn, om man har kolikbarn eller andra sjukdomar, så det är bara att hoppas på glada och friska barn, då kommer allt gå fin fint!

• _koko_

pirr! - hehe, jag man kan t ex inte tro att jag jobbar samtidigt... :D
    Men jag har faktiskt fått massor gjort idag trots att jag är här mest hela tiden. Mitt jobb har nämligen utrymme för en massa små mikropauser. :)

Jag vet inte så mycket om hur lång tid det tar - slutade med ppiller för över ett år sedan av andra anledningar...

Jag hoppas också på att få ett snällt och glatt barn så att man kan fortsätta med stora delar av sitt liv som hittills. Skulle man inte få det anpassar man sig såklart, men man kan ju önska... :D

• Bellie

koko: Jag jobbar också samtidigt, men som tur var är är det fortfarande ganska lugnt efter alla semestrar... Hoppas bara ingen ser över axeln när man har denna tråd öppen... känns lite för privat ;)

Pirr! jag undrar också över detta med ägglossning efter preventiv stopp. Jag slutade med p-piller i mitten av juli och väntar nu på min första riktiga mens. Känns som den är på G nu dock....

• Madz

Är det några fler som under åren fått anpassa sig på jobbet efter alla som har barn? tider, VAB, semestrar osv.

• Bellie

Nej, inte vad jag märkt. Det är ett ganska ungt gäng här. Jag tror snarare att man blir något 'diskriminerad' för att man har barn. Dvs man anses inte lika alert och karriärssugen... Helt sjukt!

• _koko_

Bellie - ja, speciellt som det nere i startraden står "gravid? när mär..." som rubrik på det här fönstret...

Madz - nä, inte annat än att arbetsbördan blir större när någon är hemma och vabbar, men det kan man ju inte göra så mycket åt... Det skiljer säkert mycket från bransch till bransch, jag jobbar i it-branschen som för det mesta är väldigt flexibel. :)

Här tror jag man uppskattar folk som fått barn, de är ofta effektiva och duktiga på att planera. :)

• Madz

Ojj...det är lika knäppt det.

Alltså det här med preventivstopp:
    Blev nästan lite mörkrädd när jag var inne på Familjeliv och läste att en tjej fick vänta i 11 månader innan kroppen började "fungera".

Svar på tråden gravid? när märker man av det?