• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Bellie

CicciL: Det kommer gå bra, I know it.

Lycklig?: Ja fruL startade ju denna tråd och har inte hörts av på länge...Var är hon?

Jag måste berätta - jag gick in på familjeliv.se igen igår kväll och jag fick fullständig panik! Snacka om att bli stressad. Alla hade förskt få barn i minst 2-3 år och hade diverse problem med allt möjligt. Usch nu känns det som jag nästan inte vågar skaffa barn. Allt kan ju gå fel!

• Liten med Mindre

Bellie -

Håller också med om familjeliv, skapar mer frågor och panik än att lugna. Känns det som nu...

CicciL -

Finns det några nackdelar med att sluta röka redan nu? (jag moraliserar, vet det, öppet mål)

• _koko_

Jag vet, jag aktar mig väldigt för att vara där för länge, läste en tråd om änglabarn häromdagen och fick direkt jätteångest (om ni inte vet vad det är, fråga inte, man blir bara orolig)...

CicciL - googlade lite snabbt på det ch nog verkar det kunna påverka fertiliteten hos både män och kvinnor, men samtidigt kan man ju må rätt dåligt av att sluta röka också, så det kanske också påverkar fertiliteten? Kan du dra ner utan att bli helt förstörd är det väl bra om du gör det, men lägg inte ytterligare en stressfaktor på dig själv. Du låter redan som att du har en rätt hårt spänd spiral...

• Liten med Mindre

Jo - sant att det inte är helt lätt att sluta med en vana / ovana. Hade tänkt dra ner på sötsaker om jag blev gravid. Försöken att minska nu innan har hittills varit fruktlösa. Undrar om det går bättre sen?

• _koko_

Stor&Liten - fniss... Tja, det beror väl på... Många ser ju graviditeten som en ursäkt för att få äta precis vad man vill - "man äter ju för två"! I stället borde man nog tänka på att det är ett nytt liv man bär på och det borde (BORDE) få en på bättre tankar... :)

• Zozo

för info; FruL har semester!

Saknar henne pa "var" trad ocksa!!

• Bellie

Stackars fruL, hon kommer få sin mailbox spammed med olika inlägg från oss i denna tråd. Fast ganska rolig läsning också...

• Liten med Mindre

Lycklig? -

Har för mig att jag läst att bebisen blir större om mamman ätit mycket socker. Vill inte få en elefant! Samt att bebben lättare får smak på sötsaker om mamman ätit mycket sånt. Stackarn!

Försöka går ju...

Eller är det skrämselpropaganda? Finns så många rykten som går.

• Bellie

Enligt min väns barnmorska får kvinnor idag större och större bebisar och därmed svårare förlossningar pga att man äter mer socker i maten idag än tidigare... Lite scary tycker jag...

Svar på tråden gravid? när märker man av det?