• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Nattson

Hej!
    När det gäller socker så har jag en kompis som drack mycket cola och åt mycket sötsaker. När barnet var fött, deklarerade mamman att hon var väldigt strikt när det gäller socker, att sonen inte skulle få i sig det. Vad tror ni hände? Jo bebben skrek och skrek för att han inte fick någon socker. Vi vet ju själva hur suget efter socker kan påverka oss. Tänk en liten som inte kan säga något. Nä när det är min tur så blir det så lite socker som möjligt.

• Bröllopstokiig

Tjejer: Jag ska försöka dra ner på rökningen, jag vet att det är idiotiskt och inte bra på något sätt. Problemet är att jag tror det kan vara lite svårt just nu när man är stressad inför bröllopet och att producera barn Men jag ska försöka!

Familjeliv tänker jag inte gå in på, inte mer stress förrän jag har försökt ett tag!

Jag vet inte vad änglabarn är, dessvärre. Har sett det i tidningen. Änglabror Jacob till exempel, antar att det är dödfödda barn eller att något gått fel i förlossningen.

Jag tänker absolut tänka på att leva hyffsat nyttigt och inte äta för 2 bara för man kan när jag blir gravid. Tror det är bra för barnet att inte få varken för mycket socker eller för mycket av annat. Huvudsaken är att man mår bra själv. I och för sig, skulle man var skit hungrig ska man ju inte svälta sig, då lär jag äta, men om jag får välja så tar jag hellre ett äpple i så fall än ett wienerbröd

• lilyanna

Jag kan verkligen rekomendera ägglossningsstickor, du får mycket bättre koll på när du faktiskt har din ägglossning, den kan ju komma senare än dag 14 i cykeln.

Jag har en cykel på 28 dagar och enligt stickorna så har jag ägglossning först på dag 18 vilket är ganska sent. Som tur är så tog det sig förra månaden för vår del...så efter att ha försökt i totalt 6 månader så verkar det som om vi nu ska bli föräldrar i april 07.

Lycka till alla ni andra! Har ni några frågor så är det bara att fråga på :)

• _koko_

Jag hoppas att det är lättare att äta nyttigt när man har ansvar för ett nytt liv... :) Fast jag äter inte så dåligt nu heller, så jag ska nog inte klaga.

CicciL, du är helt rätt ute ang änglabarn.

• _koko_

lilyanna - grattis!!! Ja, jag ska nog försöka seriöst med ägglossningsstickor nästa månad (om det nu inte har tagit sig redan...).

• lilyanna

Lycklig?; tack så mycket!

För att det inte ska bli så dyrt för er med ägglossningsstickor så rekomenderar jag er att ni köper dem på typ www.storkhjalp.se eller www.mirresvaruhus.se, där kan ni köpa 20 pack för ca 130:-, jättebra då man kanske behöver testa lite oftare i början.

• _koko_

För att förvirra alla har jag nu bytt signatur, det är jag som är Lycklig?...

Jag är ju egentligen Lycklig! sedan flera år tillbaka och har tänkt ändra signatur länge, men nu fick jag äntligen ändan ur!
    _ fick jag använda för att koko var upptaget och jag gärna ville använda det - jag är lite koko och så har det lite med mitt namn att göra. :D

lilyanna - jättebra tips om vart man kan handla tester!

• _koko_

Hahaha, fast det verkar ju inte alls ha fungerat! Jag startar om browsern...

Svar på tråden gravid? när märker man av det?