• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Madz

Usch svårt med när man ska testa, få se om jag kan hålla mig till mensen...

Är oxå stockholmare :)

• _koko_

Ja! :) Hehe, tänk att äntligen få ge igen för alla gånger man själv fått väja för den där förbannade barnvagnsmaffian... :D :D :D

• _koko_

Madz, gick nyss på toa och då kände jag precis samma sak... Det är lätt att vara kaxig ena sekunden för att nästa vilja springa till apoteket...

Kul att du också bor i krokarna!

• Bröllopstokiig

Madz; vad kul att du är det, Stockholmare med (jag är dock inflyttad).
    Hur som helst, om du vill testa så gör det, men jag skulle tagit ett extra test när väl mensen ska komma för att vara på säkra sidan. Om du är toknyfiken kanman ju även lätt gå till vårdcentralen och ta ett blodprov....

• Madz

Haha håller med ang barnvagnsmaffian :)

Hur gamla är alla? Jag är 28

• _koko_

Jag är också 28. :) Tror vi har gått igenom det tidigare i tråden också, men den är 27!!! sidor lång nu, så man går ju inte direkt tillbaka och kollar...

• Bellie

Angående detta med barnvagnsmaffian.
    Jag hoppas verkligen man (om det nu går) inte blir en sådan mamma som BARA pratar barn hela tiden. Jag har visaa sådana kompisar och det blir liksom ointressant att prata blöjor och bajskonsistens hela tiden... vad tycker ni?

• Bröllopstokiig

Bellie: håller fullkommligen med dig, jag avskyr det där snacket och sen att de blir så dramatiska vissa av de kompisar man har, man får se upp till dem som fortfarande ser att de har ett liv efter barn. Det kommer jag ha. Man får ta med barnet ut på restaurang i den mån man kan och unna sig det glada och goda i livet fortfarande. Sen fattar jag med att det blir en omställning, men en kyckling mamma mår man varken själv bra av eller barnet bra av att ha att göra med
    Jag fyller 32 år i november, så jag är 31 så länge jag kan!

• Bellie

Ja det är det jag nästan är räddast för, att livet ska förändras helt. Jag vill fortfarande kunna ha ett roligt jobb och ett liv med många vänner, resor etc.

Svar på tråden gravid? när märker man av det?