• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Bellie

CicciL: men du, ni har inte funderat på att vänta tills efter bröllopet? Jag menar, det kan ju vara lite kul att kunna dricka och så på festen? Sedan har ni ju all tid i världen att make babies under smekmånaden..?

• Bröllopstokiig

Lycklig?
    Menar du att det är så det är???? Ups, då får jag verkligen hoppa på karlen igen då. Jag frågade på apoteket och de började frebrilt läsa på baksidan av paketet, vilket betyder att de inte hade koll, grrrr.

Bellie: jag gifter mig om 1 1/2 vecka, vilket betyder att jag inte ens kommer att kunna veta om jag är gravid eller ej då, eftersom jag ska ha mens först efter bröllopet. Vi sa det först att vi skulle köra igång på smekmånaden, men nu sa vi att vi testar lite innan pga att det kan ta tid. Blir jag gravid nu inom de närmaste dagarna, så tror jag inte att man skadar barnet eller embryot så mycket om man tar ett glas vin eller två. Men annars hade jag aldrig gjort det.

Om jag är på dag 14 nu, och det säger att jag inte har ägglossning på stickan, har jag då kanske sen ägglossning eller var det för sent att ta testet? Någon som vet säkert????

• Höstbrud 2007

Hej!Får man var med på denna roliga tråd? Vi startade vår bebisverkstad för ett par månader sedan.

• Bröllopstokiig

Självfallet får du vara med!

• aase

CicciL:
    Man skadar barnet som mest när man dricker alkohol i början av graviditeten... Men jag tror inte att ett eller två glas vin är någon fara. Det ska nog till ganska mycket mer om det ska göra någon större skada.

• Bröllopstokiig

Många av mina kompisar har inte haft en aning om att de har varit gravida förrän i ca 6e veckan, och de har slagit runt ordentligt på både barer och andra fester. Inga fel på deras ungar... om jag blir gravid under denna veckan (vilket jag inte tror) men OM, så kommer det inte ens ha fastnat ngt ägg när jag ska gifta mig... så jag tror fakiskt inte heller det är så farlgit att dricka vin då, man har ju dessutom inte en chans att kolla förrän tidigast en vecka efter bröllopet. Dessutom vill manju komma ihåg sitt bröllop, såp dessvärre har vi lovat varandra att det inte ska bli så mycket vin för oss. Jag som Älskar vin!
    ja ja......

• Bellie

Det är också ganska mysigt att dricka lite vin på honey moon, inte bara på¨bröllopet. Men jag förstår dig cicciL, vill man sätta igång så vill man. Jag är precis som du verkar vara, när man bestämt sig för något så vill man att det ska hända på momangen. Kan ju dock bli lite jobbigt när det gäller att bli med barn eftersom det är en sak i livet man inte kan kontrollera.. suck...

• Bröllopstokiig

Bellie: Du har så rätt så rätt, jag har funderat på det där med vin på smekmånaden, men efter den här sommaren så borde jag ta en vit månad, gravid eller inte. Det har pimplats hela hela tiden i värmen.
    Men som du säger, nu har jag bestämmt mig och vill verkligen lyckas och då kan jag avvara vin på smekmånaden och dricka paraplydrinkar utan alkohol i så fall.
    Skulle jag inte bli gravid nu, så kommer jag nog inte ta min vita månad på smekmånaden, hihihihi, dessvärre...

• Höstbrud 2007

CicciL!
    Tack så mycket! Det är kul att få diskutera och filosofera med andra som har samma mål. Hoppas att ni lyckas snart!Vi har inte lyckats ännu vad jag vet men om ett par veckor så vet vi. Jag är snart 37 år så vi ville inte vänta längre om det skulle ta tid med att nå vårt mål.

Svar på tråden gravid? när märker man av det?