• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Sanasol

Folsyra gör det inte lättare att bli gravid, utan hjälper till att minska risken för ryggmärgsbråck hos fostret när man blir gravid.

Ska du testa så är det inte en god idé att dricka mycket då urinet ska vara så koncentrerat som möjligt. Bara små inflikningar!

• Bröllopstokiig

Okej, tack sanasol, det var bra att veta, jag kan ingenting märker jag Jag ska testa en gång till idag, annars får jag vänta till i morgon, men det är dessvärre idag jag tror det är dagen 14 så att säga. Jag börjar med folsyra nu även att det är under graviditet man ska äta det, man kan nog inte få för mycket i sig.
    Tack för tipsen! FLER lär behövas!

• Sanasol

Titta in på familjeliv.se, är ju BTs systersite och där finns svar på allt ni kan vilja veta!

• Bröllopstokiig

Ok tack för tipset! SUPER

• _koko_

Precis, jag tror det står att man inte ska ha varit på toa inom 4 timmar före man gör testet? Jag gjorde också fel en gång, glömde att sätta i stickan i hållaren innan jag kissade... Åh, vad irriterande!

Tror flera av oss här inte känner sig redo att gå över till familjeliv ännu utan mjukstartar i den här tråden. :)

• Bellie

Är det någon som har erfarenhet av om man ska köra på så många ggr som möjligt vid ägglossning eller vänta lite emellan och köra en "rejäl omgång" när man väl gör det?? Sorry för denna sjuka fråga...

• Bröllopstokiig

Lycklig? Det var precis så jag gjorde Fan vad irriterande. Jag var så ivrig så jag bara kissade som om det vore ett gravtest! men men jag ska iaf försöka en gång till idag eftersom jag tror att jag har just ägglossning.
    Japp vi hänger kvar här så länge vi kan

• Sanasol

En gång per dag ska inte vara några problem såvida mannen inte har problem med spermaproduktionen. Dock tunnar ju flera ggr per dag ut spermierna och det är nog inte bra att köra morgon, middag och kväll.

Enligt barnmorskan så är varannan-dag en bra metod att tillämpa då man aldrig kan missa ägglossningen helt på så vis, för spermierna överlever ju rätt länge i kroppen.

• Bröllopstokiig

Puff jag undrar med det Bellie! jag har hört olika, vissa kör 2 ggr om dagen, andra varannan dag för att det ska vara som du säger en rejäl omgång så att säga och mycket fler spermier. Andra kör en gång om dagen. Har ingen aning!

• _koko_

Bellie - Varannan dag verkar vara det som flest förespråkar, mannen ska ju hinna producera spermier också. :D

CicciL - Hmm, de kanske borde skriva en stor OBS-text för såna som oss... ;)

Svar på tråden gravid? när märker man av det?