• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Bröllopstokiig

Höstbrud 2007:
    jag är 32 och min m2b 37, så vi tänker likadant, det är bara bang på nu om det inte skulle gå så vill man ju försöka på annat sätt

• Bellie

Höstbrud 2007: Välkommen till tråden!
    Du som verkar ha lite experience av detta till skillnad från några av oss andra noviser... Har ni försökt pricka in ägglossningen varje månad eller kör ni när andan faller på ...nyfiken...

• Höstbrud 2007

En kollega och hennes man hade försökt få barn i 10 år (hon är 40 år) och nu i våras adopterade de en en liten pojke på 4 år. Vi är ju tvungna att tänka lite i sådana banor med tanke på min ålder (min m2b är 35) om vi inte kan få biologiska barn.

• _koko_

Jag kan erkänna att jag drack vin senast igår, trots att jag ju faktiskt tror att jag kan vara gravid... Men jag vägrar noja över det! Det har inte ens gått så långt att jag kan testa, och då kan ju knappast fostret ta skada.

Som sagt, den dag jag får ett plus kommer jag inte dricka en droppe till, men innan dess har jag inte dåligt samvete om jag skulle dricka ett glas vin eller två. Eller tre ens. :)

• _koko_

Höstbrud 2007 - Det tycker jag alla borde ha i bakhuvudet, dvs att det inte är självklart att man kan få barn tillsammans. Alldeles oavsett om man är 20, 30 eller 40... Men visst är det så att det blir svårare ju äldre man blir.

Jag håller tummarna för er. :)

• Bröllopstokiig

Lycklig? Tusen tack för de orden, jag gör som du så har ingen av oss dåligt samvete, man är ju inte ensam. Oj oj, när kan du testa dig då?

• Höstbrud 2007

Bellie: Tackar så mycket!
    Vi försöker både och men framförallt försöker vi ha kul på vägen. Dock skall erkännas att i början så var man verkligen inne på att räkna dagar hit och dit. Men samtidigt så blev man lite stressad och stess är ju inte bra för bebisproduktion så nu kör vi när lusten faller på och det rycker i sänghalmen kan man ju säga...

• Bröllopstokiig

Höstbrud 2007: Det är så jag känner mig nu - stressad - för bröllopet, och detta med att jag vill ha barn, så jag tror att det inte blir ngt denna månaden heller. Men när vi väl ligger i solen och kopplar av på smekmånaden, skulle jag snarare tänka mig att vi har tur. Men det skadar ju inte att försöka i allfall Vi får peppa varandra!

• _koko_

Till helgen... Låååånga dagar till dess...
    Får se om jag kan vänta så länge. :)

• Höstbrud 2007

Lycklig?
    Visst avgör inte åldern i alla lägen vad beträffar om man kan bli gravid eller ej. Så sant så! Man kan ju faktiskt vara frögurka vid 45 års ålder som t ex Anna Lindmarker.

Svar på tråden gravid? när märker man av det?