• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Lapinette

Jag önskar jag vore 29 och kunde ta det lite lugnt med barnaplanerandet. Varför jag inte har försökt att skaffa barn tidigare är då jag helt enkelt inte träffat den rätta. Har haft långa förhållanden och är tacksam för att ingen av dessa blev mitt barns pappa. Nu har jag träffat den rätta i mitt liv och nu är vi redo att försöka.

• Lapinette

Så... om det känns rätt för er båda med barn och ett liv tillsammans varför då inte försöka. Jag menar det kan ju ta ett tag innan det händer något och har ni ingen panik desto bättre.

• Gnurfan

Oj så lång diskussion, kände bara att jag var tvungen att flika in. Har försökt med barn sen förra sommaren, trodde det skulle funka åtminstone till jul. Men nej... Beställde i våras tid för utredning. Tre månaders väntetid (och då fick jag ljuga lite om hur länge vi försökt för att få beställa tid till augusti.) Så vill ni ha barn, vänta inte för länge med att börja försöka. Kan ta ett tag att få till!

• Gnurfan

Kanske upprepade jag nu vad alla skrivit redan, sorry!

• _koko_

Gnurfan - det är ju bra att veta att det är sån väntetid för att få utredning!

Vet inte om det är någon här nu, men jag måste skriva ändå! Har blödit litegrann sedan i fredags kväll, men det är ingen riktig mensblödning utan bara lite, och dessutom ser det "färskt" ut... Skulle det vara mens skulle det dessutom vara en vecka för tidigt, vilket aldrig har hänt förut tror jag...

Har läst på lite om nidblödning, och tänk om det är det!!!! :) :) :)
    Jag försöker vara lugn och inte dra så stora växlar av det, men det är förstås svårt... VARFÖR kan man inte testa redan nu???

• 15juli06

Man kan testa tidigare men inget 100% resultat. Jag var bjuden på fest, och ville veta om jag kunde dricka. Så jag tog en chansning och testade tio dagar för tidigt, det blev ingen dricka på den festen kan jag tillägga :)

• pirr!

Håller tummarna för dig och
    föjer tråden med spänning!

I fredags bestämde jag och min man oss för att sluta skydda oss och redan är jag inne i era tankegångar.. Det är ju faktiskt otroligt spännande och man blir ju lite ivrig. Vet ju att det kan ta lång tid, men vill inte gärna lyssna på det örat..

• Bröllopstokiig

Lapinette: Vi¨åker till Thailand, HuaHin, Evason resort and spa på vår bröllopsresa. Åker den 25/8 och blir borta i 2 veckor.

Vi har kört på i helgen Vi får väl se om de blev något. Jag hoppas verkligen, men samtidigt så vet jag att det kan ta tid och på något konstigt sätt tror jag inte att jag har blivit gravid nu heller. Men skam den som ger sig!!!!!!!!

• Bröllopstokiig

Är det några som har tips på hur ofta man behöver köra? Jag har ägglossning idag enligt internets kalender och vi körde på i torsdags och i lördags och ska hoppa på honom idag. Varannandag varianten alltså. Någon som har hört något annat?
    I går var min m2b så bakis och trött så han var inte det minsta sugen, typiskt.... jag är så nojjig över detta o vill ju att det ska ta!

• _koko_

15juli06 - 10 dagar för tidigt, och du fick ett plus?! Wow, det har jag inte ens hört talas om förut. :)

Nä, jag vågar nog inte testa ännu, skulle bli så himla besviken om det blev minus känner jag. Känns lättare att ta om mensen kommer på nåt sätt...

pirr! - kul att vi blir fler! Visst är det en häftig känsla att ha tagit det beslutet tillsammans! Att förlova sig kanske är lika häftigt förstås, det vet ju inte jag... ;)

CicciL - eftersom spermierna kan leva upp till en vecka i dig tycker jag du ska ta det lugnt, varannan dag räcker gott! Ha inte sex bara för barnalstrandets skull utan för att ni VILL!

Svar på tråden gravid? när märker man av det?