• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Bröllopstokiig

koko: När jag blev gravid förra gången så fick jag en brunaktig blödning som höll i sig ca 5 dagar. Sprang till ica och handlade ob och trådde att allt var frid och fröjd. Sen gjorde jag ett gravtest en kväll och det visade sig negativt. Så jag gick ut och drack öl. 1-2 dagar senare sa min m2b att jag kanske skulle testa att göra ett nyt gravtest på morgonen, och givetvis var jag gravid. 2-3 dagar senare kom illamåendet som ett brev på posten. Så det jag vill säga är att även att man får en blödning av något slag är detta vanligt och ett tecken på att ägget har fastnat i livmodern. Bara så ni inte tror att det inte är något bara för att ni har fått en blödning.

Jag kommer testa mig om 2 veckor, hoppas jag kommer att hinna gå in på BT och berätta innan jag åker på smekmånad i 2 veckor

• Madz

Efter att ha gått på P-piller i så många år(11) så har jag det ganska svårt att tyda min kropp nu. Kommer knappt ihåg hur det var innan.

Har haft molande i några dagar efter ägglossningen nu så man börjar ju undra :)

• _koko_

Oooh, söta CicciL, nu har jag lite hopp igen. :) :) :)
    Var för säkerhets skull inne på mirresvaruhus.se och beställde lite ägglossningstest, gravtest och blomfrön(!!), skulle jag inte behöva dem (hoppas, hoppas :)) finns det säkert någon här jag kan skänka dem till.

Madz - jag vet precis vad du menar, vissa verkar trots ppiller veta exakt hur deras kroppar funkar, jag har aldrig ens funderat över det förrän nu när jag vill börja "använda" kroppen... Lite synd förstås, men tids nog kanske vi också lär oss.

• Bellie

God morgon tjejer! Åhh denna tråd är som en drog, kan inte hålla mig ifrån den ;)

Kan meddela att jag var hos min gynekolog för allmän checkup i morse, och hon sa att hon kunde se på ultraljudet att jag haft ägglossning nyligen. Eftersom jag slutade med p-piller för bara ett par veckor sedan känns det skönt eftersom man aldrig vet hur länge det tar innan kroppen börjar återgå till det normala.

Nu är det bara att vänta till nästa ägglossning och DÅ KÖR VI IGÅNG!

Eden-O6: som vi tidigare konstaterat så kommer vi nog börja försöka ganska samtdigt.. spännande....

• Bellie

Btw - jag frågade även om detta med folsyra som vi pratat om innan, och hon rekommenderade absolut att ta det innan och precis efter man blivit gravid. Så nu knapras det för fullt ;)

• becciz

Hej tjejer!
    detta är ju en väldigt spännande tråd.
    Jag har själv haft väldigt lätt att bli gravid och har nu två underbara pojkar.

Ett tips jag fick när vi bestämde oss för nummer två. jag berättade att vi försökte för min massör och hon sa att hon skulle massera min mage som i sin tur skulle stimulera ägglossningen och göra ägget mer mottagligt. jag vet inte om det var det men jag blev gravid efter det.

Lycka till och kör så det ryker, aldrig är det så roligt att ha sex som mär man ska göra barn!!

• pirr!

Håller med om att denna tråd är som en drog! Får inte mycket jobb gjort

Härligt att höra att det går att bli gravid redan innan första mensen kommit efter att man slutat med p-piller. På mina (p-ring) stod det dock att man rekommenderade en naturlig mens innan man började.. känner dock att tålamodet är sämre än någonsin. Vill börja nu!!!

• _koko_

Så, nu har även jag köpt tillskott: mittval kvinna.

Hade egentligen inte tänkt äta något tillskott, men om en barnmorska absolut rekommenderar det känns det ju bättre att göra det än att låta bli...

• Bröllopstokiig

hej hopp nu måste jag bara kolla en grej. Ägglossningen är idag alltså, enligt den där stickan/testet. Vi hade sex igår och nu har vi blivit bortbjudna till ett par i kväll på middag, så tid för juffs i sängen tror jag inte det blir... Skulle ni vågat vänta till i morgon eller skulle ni försökt i dag i allafall?

Som ni ser, jag är helt inne i detta och det blockerar mig från allt annat. Det som är positivt är att jag glömmer bort att stressa så mycket för bröllopet om 9 dagar

• Cilla R

Kikar in här och tipsar om att äta Folsyra, det ska mindska risken för missfall. Mest effektivt är det tydligen om man äter det meddans man försöker bli gravid och självklart när man är gravid också. Finns receptfritt.

Svar på tråden gravid? när märker man av det?