• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Eden-06

Hej tjejer. Ni är fär härliga Många skratt medans jag läser ikapp tråden

CicciL: Kör hårt!

M.B: visst händer det att kvinnor är gravida utan några påtagliga symtom. Haft mens och inte gått upp i vikt. Har faktiskt träffat på enstaka sådana genom mitt jobb. Är dock väldigt ovanligt. Tids nog blir det uppenbart att man är gavid - om inte annars så när förlossningen sätter igång

• Eden-06

Håller med er tjejer om att det är underbart att kunna tjata om sådana här saker med andra som är lika galna
    Mer snusk i vardagen

Min sambo vet att jag hänger här mycket men inte hur mycket jag berättar

• M.B.

Frågar inte för mig själv.. här händer inget sådant "snuskeri" En kompis till mig som hade ett kortvarigt förhållande med en kille För tre månader sedan (dom hade alltså massor av 6 under några veckor utan att direkt skydda sig)tror sig ha hamnar där. Hon har varit lite tröttare än vanligt och äter massor, samtidigt som hon tappat aptiten för vissa grejer helt och vice versa. Men mensen är som vanligt. Och nu tycker hon att det liksom "drar" neråt som om något skulle tynga ner hennes livmoder.

• M.B.

oj, var lite för snabb där..
    Min kompis tycker dessutom att hennes mage blivit lite större än den tidigare var. Alltså inga stora förändringar, men hon säger att den putar lite mer än vanligt bara.

• M.B.

Ska kanske säga det också att om hon nu skulle vara med barn så skulle hon vara redan i fjärde månaden.. :-O

• Eden-06

M.B: förstod att du undrade om det var möjligt

Jag är inget proffs men be henne absolut att ta ett gravtest. Om inte annat så för att utesluta en graviditet. Skulle hon inte vara gravid borde hon kolla upp vad symtomen beror på annars.

• Bellie

Godmorgon tjejer! Härligt att se att ni varit igång med tråden i går kväll. ;)

Jag hade en konstig dröm inatt - att jag födde tvillingar... Till saken hör att några av mina kompisar precis fått tvillingar och när jag sett hur mycket jobb det är är med 2 på en gång, har det blivit min stora skräck.. Snacka om att få livet upp och ner vänt!
    Är det någon som vet hur stor sannolikhet det är att man får tvillingar eller har andra erfarenheter??

• _koko_

God morgon själv!

Hade en lite omtumlande kväll igår eftersom jag insåg att det inte alls "passar" att bli gravid den här månaden... Vore mycket bättre om en eller två månader... De närmaste veckorna ska jag på flera fester med samma folk och alla undanflykter kommer vara så genomskinliga, plus att vi har planerat att åka utomlands vid årsskiftet, och det skulle kännas bättre att åka ganska tidigt i graviditeten. Tror jag, har ju läst att det ska gå bra ända fram till 7e månaden typ, men ändå...

Självklart ordnar sig allt sånt, men det känns lite jobbigt ändå...
    Tog ett test i morse för säkerhets skull och det var negativt.

• pirr!

Träffade några kompisar igår och vi kom in på ämnet skaffa barn. Jag droppade väl ett och annat jag snappat upp här och de undrade genast hur det kom sig att jag visste så mycket. Kunde ju inte erkänna att jag hänger här (och avslöja våra planer..) utan ljög ihop en historia om att en på jobbet håller på och försöker bli gravid bla bla bla...

Hur öppna är ni inför omgivningen att ni jobbar på det?

• Bröllopstokiig

Halloj alla glada barnhungrande tjejer!

I går var det verkligen ingen böjj!!! Bananen stod rak som ett spjut! Tjohooo
    Inget vitt vin men däremot Rosé och en lättare middag. Gjorde bordsplaceringen till bröllopet sen satte karusellen igång i bädden! Jag var som en galloperande gasell och tror det var sista chansen den här månaden!

Blir det inte denna gången så ska jag fasen se till att dricka både bloody mary och gin tonic på flyget till Thailand för att riktigt komma i stämning till nästa omgång försök.

1 vecka kvar till bröllopet och möhippa väntar i morgon. Jag är sååå stissig och pirrig! Huuaaaaaaaaaa Phuuuuuuuuuu

Rock on girls!

Svar på tråden gravid? när märker man av det?