• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • nu är jag fruL

Hmmm måste komma med en liten fundering... Fast det känns nästan som min tanke är tabu och helt fel.

Är det någon emr än jag som verkligen längtar efter barn totalt och VILL ha barn nu men som ändå kan känna "EGO" tankar?
    Vad jag menar är att samtigt som jag känner att jag vill ha barn nu så känner jag att ": fan jag ÄLSKAR att gå på krogen, festa, vara spontan och ressa bort. Gå på krogen efter jobbet och vara i stallet jämt.

Jag måste erkänna att jag är en ego alkis tant för jag tycker det känns lite jobbigt att inte kunna festa och härja runt som jag alltid gjort. jag älskar att kunna styra över mitt liv helst själv. Detta kommer ju att ändras så in i bomben när man får barn. Fast det är klart. Allt blir ju vad man gör det till... gör man inte det till något preoblem att ha barn så BLIR det inget problem. Jag kan bara säga att mina barn kommer få spendera en stor del av sin tid i stallet och på kalas för där kommer morsan deras att hänga

Näe så här känner jag inte, fast kanske lite... hmmm
    vilket pucko jag är!

• herman

Fru L

Håller verkligen tummarna för dig, hoppas mensen håller sig riktigt långt borta!!!

Jag har tyvärr inte så stora förväntningar än, slutade knapra piller för 3 v sedan, och man kan ju aldrig veta hur lång tid det tar... Bara fortsätta öva och hoppas, men än så länge är det helt ok ;)

Klart man funderar lite över vilka begränsningar det innebär att få ett barn att ta hänsyn till. Har dock positiva erfarenheter från vänner, och vill man bara löser sig det mesta. Vi planerar dock att åka på försenad bröllopsresa under vintern, vilket skulle kunna bli ett problem (?). Fast det går ju att skjuta på om det skulle ta sig väldigt fort :D

• Amy1

FruL
    Du kommer garanterat att få andra prioriteringar när du väl fått din bebis! Det kommer inte kännas som någon direkt uppoffring att du inte kan gå ut och festa och göra allt det där du skriver om. Det ger sig naturligt.
    Vi har två härliga kottar och planerar en tredje snart!
    Lycka till!

Amy - som råkade kika in här.

• _koko_

Välkommen tillbaka fruL, du har varit saknad!! :)

Fru L fyller 32 i höst och bor i stockholm
    Herman är 26 och bor i Göteborgstrakten
    koko är 28 och bor i stockholm

• _koko_

fruL - jag känner också ego-tankar ofta. Och undrar vad jag håller på med, jag är ju inte vuxen själv ännu!! Och sen slår jag mig själv i huvudet för det är nästan det dummaste jag själv hört... När blir man isf vuxen?? Det är nog ganska normala tankar tror jag. :)

Själv blöder jag för 10e dagen nu, så idag ska jag ringa nån mödravårdscentral eller sjukvårdsupplysningen, för såhär ska det nog inte vara... Idag borde mensen har kommit så jag gjorde ett gravtest, men det såg konstigt ut (har inte cb just nu), så jag vet inte...

Nä, nu ska jag nog åka till jobbet. Skitväder.

• nu är jag fruL

hejsan koko
    tack! känns mycket trevligt att ha varit saknad
    Hmm blöda i 10 dagar det känns inte helt bra. du bör kolla upp det. Fast jag har hört att vissa blöder när de blivit gravisda, så man kan ju hålla tummarna vad menar du med att grav testet såg konstigt ut?

Skönt att höra att det är fler än jag som har lite dubbla elelr egoistiska känslor samtidigt som man gärna vill skaffa barn! D¨å är jag alltså inte ensamt ego

Min mens har fortfarande inte kommit! fast det tror jag är bara för att jag går och väntar på den hela tiden jag vågar verkligen inte tro på att jag är garvid. Sån tur kan jag ju inte ha. Vågar inte helelr köpa ett grav test för jag skulle bli så förkrossad av ett negativt svar.
    men till helgen kanske jag ska våga om mensen fortfarande inte kommit ...

herman:
    Vi planerar också bröllopsresa till vintern eller snarare i november. Men det ser jag inga som helst problem med även fast jag är gravid. Klart att OM jag nu är det så blir det inte maldiverna som vin först tänkt för när man åker dit så MÅSTE man ju dyka, och det går ju inte med en bebbe i magen.
    men alkoholfria paraply drinkar kan vel vara gott ... eller...

• _koko_

Oooh, håller tummarna för dig fruL! Men visst vore det osannolikt om man skulle lyckas på första försöket, det är så jag känner också! :)

Jag köpte tester på nätet som inte kom med så jättetydlig instruktion... Det blev inte direkt två streck (som det ska bli om det är ett "plus"), men däremot ett streck och ett mörkt område...

• nu är jag fruL

hmmmm koko
    Svårtolkat. men jag håller tummarna för dig. men jag tycker att du ska gå till gyn för blödningarna och d¨å kan du ju samtidigt ta ett blodprov för att testa dig ordentligt.

när sån tur att det tar vid sdet första riktiga försöket kan man ju bara inte ha tycker man. Så jag vågar inte hoppas att jag är gravid. och som sagt alldeles för feg för att testa mig än

jag har riktigt ont i magen och vet inte riktigt om det är mensvärk eller om det är ont i äggstockarna. jag hoppas hoppas hoppas att jag inte får min mens. Syrran som jag ALLTID refererar till har alltid fått ont i äggstockarna då hon varit gravid ( 3ggr). Så jag hoppas lite att det kan vara så även för mig. men som sagt vågar inte hoppas.

Jag har dock inga andra symptom...

• _koko_

Äh, sjukvårdsupplysningen hade inget att komma med ("om det fortsätter blöda även efter mensens slut så bör du nog kolla upp det"), och hos (min) gyn kunde jag få tid först i början på september... Har fått numret till en annan mottagning, men det känns jättejobbigt att gå till ett ställe jag aldrig varit till... Någon som har tips på bra ställen i stockholms innerstad (helst eftersom jag jobbar där)?

• _koko_

Det vore så cooolt om du var gravid, fruL!! :)

Syskon brukar väl kunna vara rätt lika? Vi bestämmer det tycker jag. :)

Svar på tråden gravid? när märker man av det?