• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Jessie76

Oj! Shit pommfritt - jag ska försöka svara, dom är ju trots allt 6 och 7 år nu - vänta bara tills ni är där

För det första, inte för att låta elak eller nåt för jag älskar mina/våra barn mer än nånting annat - men ingen av dom var önskad just när det var dax. Jag har inte haft någon stadig inkomst så vi levde på sambon och det har satt sina spår idag. Som sagt, jag kan låta lite grym men häng med, jag är INGEN elak männska

När jag vart gravid med äldsta kände jag inget speciellt tror jag *letar djupt i minnesbanken* - fick bara en ingivelse att testa mig. Innerst inne visste jag nog hur det låg till men ville verkligen inte att det skulle vara så.
    Testade mig och det visade ingenting, men så kom aldrig mensen så jag testade igen efter ett par dar, och då var det positivt.
    Symtomen för mig är att jag börjar drömma mardrömmar som tusan, känner lukter som en blodhund tror jag, ont i brösten osv osv
    Jag har aldrig vart illamående.

Yngsta vart jag med fast jag hade kopparspiral inne efter äldsta. Då vart jag panikslagen och bokade tid hos en abortpsykolog - fast besluten att ta bort henne. Nu hade vi ett väldigt bra samtal och min far spelade en gigantisk roll i operation övertalning att behålla henne. Självklart gjorde vi det och nu har vi två gullungar!!! Ångrar inte en sekund någon av dom, däremot kanske tidpunkten i livet (uteslutande med tanke på ekonomin..).
    Tänk på detta snälla ni, för det blir slitningar när man skaffar barn - jag lovar - var starka för man kommer igenom det ännu starkare som par bara man kämpar!
    Oj, fel ämne

Med yngsta gjorde jag flera såna rosa billigare tester men dom visade ingenting. Jag fick ingen mens (har jag för mig), eventuellt en liten liten blödning som ni pratat om tidigare. CB visade dock rätt och sen gick jag till MVC och gjorde en test för att vara säker.

• Jessie76

Oftast kommer man väl på att man är gravid efter 6 - 8 veckor om jag inte missminner mig. Jag är definitivt en partygirl och jag tror inte det går många helger utan att jag får krog-sug (låter jag hemsk? )
    Mina kidz är då friska och krya...
    Värre är väl om man är fullt medveten om att man är i grocess och ändå super på?!
    Jag har en lillasyrra som är 16 (sladdis ) och när mamma väntade henne så tog hon nåt glas vin här och där till mat och så vidare.
    Jag tycker att vi är för renliga idag helt enkelt. Alla gör som dom själva vill.
    Jag är rökare till exempel. Med första barnet rökte jag (inte så mycket men en del), inget jag är stolt över men så beslutade jag då och jag kan inget göra idag. Med andra slutade jag och började igen efter jag ammat klart. (Hur idiotiskt det än var men jag veeeeeeeet!! hahaha..) Jag kommer definitivt sluta om jag blir pregnant igen. Som sagt, eget beslut.

Så börja inte med nå sparris-skit och hälsogurusar osv - kör på som vanligt så blir det nog bra.
    Gå på fest, drick om ni känner för det.
    Norrlänsk logik

• _koko_

Jag köpte på www.mirresvaruhus.se för de var billigast :D.
    De kom dagen efter, så leveranstiden var det inget fel på!!

Haha, sex i respirator lät faktiskt skittrist!

Apropå mattips är det förresten väldigt gott (och ganska nyttigt) att steka en välmarinerad köttbit och bara äta en stor sallad till (gärna med avocado, melon och pinjenötter t ex). Thai sweet chili är gott som sås till ("receptet" halvstulet från pytterian i kungshallen :D).

• _koko_

Jessie76, du verkar ha väldigt sunda tankar, jag tror också att vi nojar alldeles för mycket!!

Hehe, sparris-skit, är det något svärmorsknep för att bli på smällen eller? :D

• nu är jag fruL

Jessie:
    jag har redan berättat att jag är lite sentimental idag. Så det är inget nytt för dig : Men jag blev nästan KÄR i dig nu
    vad skönt det är med någon som kan prata om graviditeter utan att dramatisera, moralisera, predika och föreläsa.

Hurra för dig! Du är dagens hjälte!
    jag kommer att gå frånm jobbet ( snart) MYCKET gladare och på bättre humör än när jag gick hit.

TACK jessie och alla andra underbara BT tanter/häxor/slampor/festprissar/mamma-wannabies och andra som häner gär.

Fäller en liten virtuell tår

Även om jag inte skulle vara gravid nu (som jag faktiskt börjar inse att jag inte är) så känns allt ändå lite lättare. Vet inte riktigt helt varför men det gör det.

Jessie. Tack för alla svar! Toppen! och jag tycker inte alls att du lät hemsk och hård. det är vel ingenting konstigt atts att kunna erkänna att ens barn kanske inte kom till på absolut bästa tidpunkten. Att du älskar dom nu är det som är viktigt.

• nu är jag fruL

I loooooooooooooove norrländsk logik

• _koko_

Du är så söt fruL! :) Håller med dig i allt du skriver.

Undrar just hur länge jag orkar jobba ikväll... Ska nog göra mig en macka nu iaf så jag klarar ett tag till!

• Jessie76

Nu lämnar jag in för idag - tack för underhållande läsning, vi hörs garanterat imorrn.....
    Kramiz
    Kör så det ryker inatt och i afton, så får vi en rapport - vem hinner med flest gånger?

• herman

Jösses vad ni är aktiva här på dagarna, massor att läsa igen när man loggar in efter jobbet. Har ett jobb där jag inte kan sitta vid datorn.

Trist Fru L att testet var negativt, men ge inte upp riktigt än. Om inte annat är det bara fyra veckor till nästa gång ;) Och under tiden kan man faktiskt öva :D

Här är symptomlöst värre, hur jag än fantiserar... Men tror inte mensen ska komma förän nästa vecka.

Apropå alkohol läste jag att det tar sex dagar från befrukting till inplantation, så vi delade en flaska bubbel i helgen.

God mat till rödvin tycker jag är lite plock, goda charkturivaror, ostar, oliver, pesto, bröd, kex, frukt mm.
    Det är mat jag verkligen kommer sakna och längta efter om jag blir gravid.

Kör hårt tjejer!!!

• _koko_

God morgon allihop! Ja, för mig är det här enda jobbpauserna jag tar utom lunch, så jag har inte direkt dåligt samvete. :) Men det är en väldig lyx att ha internet tillgängligt hela dagarna, så man kan göra annat på kvällarna! :D

Igårkväll fick jag värsta mensvärken (vilket jag brukar ha) och i morse blödde jag ganska ordentligt, så det var bara min kropp som spelade mig ett elakt spratt.

Tog ett test ändå som var väldigt tydligt negativt (nu vet jag hur de ska se ut - där grav-strecket ska vara var det vitare än någon annanstans på stickan, hahaha).

Så nu blir det partaj i helgen!! :D :D

Enda problemet nu är hur jag ska räkna till nästa ägglossning...

Svar på tråden gravid? när märker man av det?