• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Liten med Mindre

Måste ju säga att jag längtar lite efter att dricka av vinflaskorna vi fick vid bröllopet.

Får passa på nu de närmsta veckorna när det är fritt fram. Det har varit en torr sommar av någon dum anledning. För varmt för vin kanske. Och så har vi jobbat hela tiden.

Hmm...kanske skulle planera in en tjusig middag på fredag, gott vin, levande ljus.

Någon som har bra förslag på god mat till rödvin - som inte känns för tung (ni förstår syftet)? En köttbit och potatis är förvisso alltid gott, men förstör resten av kvällen lite.

• _koko_

Åhhhh, vad tråkigt för er, fruL, Stor&Liten och 162ochenhalv!!! En grå och mulen dag idag på så många sätt...
    Är verkligen ledsen för er skull, men har inte gett upp hoppet helt, det kaaaaaan ju faktiskt visa negativt även fast det är positivt... Och 162ochenhalv, du testade ju jättetidigt.

För min del är det inte första försöket egentligen, för vi körde oskyddat ett par gånger även förra månaden. Men då inte alls kring ägglossning egentligen, så det är väl därför jag inte räknar det som försök... :)

Ja, jag borde väl boka tid nånstans, men det känns så joooobbigt... Tror jag väntar den här veckan ut om jag inte får väldigt ont eller så... Skulle det vara ett blivand missfall eller så kan man ju ändå inte göra något.

• nu är jag fruL

KOKO: bra att du ska boka tid. Det är inte normalt att blöda så länge.
    och håller med om att det inte behöver vara kört för 162ochenhalv eftersom hon testade så tidigt.
    men för min del... ja det är nog kört...fast det är klart hoppas lite fortfarande DUM som jag är. Jag fick ett stort fett minus! inse faktia tant Jä*el!!!!

Hmmm behöver inte dricka mer fetrsom min sommar varit fylld av vin och fest. MEN de två senast veckorna alltså sedan ÄL har jag faktiskt tagit det väldigt lugnt och sansat. varit himla måttlig med driockat och det är INTE likt mig!
    men nu blir det andra bullar av! fram tills nästa ÄL.

Stro & liten. Hmmm jag dricker aldrig rött utan bara vitt, så mat till rött är inte min grej. men jag förslår ändå skaldjur av alla former trots att det kanske inte passar till rött. Jag älskar skaldjur plus att det är mysigt med pill mat.
    tyvvär kan jag inte komma med några bra förslag till rött....
    sorry
    Funderar på att festa loss eller snarare mysa loss med maken i morgon knväll. har champagne kvar från frankrike och varför inte tröst dricka upp den

• viktualia

...jag som fortfarande snyltläser den här tråden kommer med ett rödvinsmattips... kycklingfilé ugnsbakad med fyllning av fetaost och örter... couscoussallad och rödvin... inte så tungt och jobbigt!

• nu är jag fruL

hejsan vickan
    Trevligt med lite snylt läsning så man får se dig på fler ställen

Kyckling är bra. har ett bra förslag på kyckling file som är super enkelt. Skär ett snitt i kycklingfilen och fyll med en blandning av hackade marinerad vitlök, soltorkad tomat och oliver. Linda bacon runt paketet för att försluta, bryn lägg sedan i ungsform, slå på grädde och låt gå klart i ugn. super duper enkelt.

• Liten med Mindre

Mmm...smaskig mat. Fyll gärna på med fler förföriska och inte alltför tunga recept på mat som passar till rödvin.

Mat till vitt vin är ju lite enklare - svårt att göra fisk tung om du inte dränker en gratäng i ostsås eller nåt.

• nu är jag fruL

varför måste den vara lätt ska det humpas och stånkas i kväll

elelr vad var det cicci kallade det? åka snopp

ha ha lite sex prat kan alltid pigga upp till och med mig som befinner mig i depressionens djupa hål för icke gravida

men sexfixerad alkis tant jag är så får jag vel dra lite pervo skämt för mig själv så kanske jag i alla fall kan orka andas...

• _koko_

Åh, shit, jag har så mycket på jobbet just nu, hinner inte hänga här alls så mycket som jag vill... :(

Men jag försöker läsa iaf, får skriva ikväll om jag inte hinner innan dess...

Kram på er!

• nu är jag fruL

kram på dig med!
    jag borde verkligen jobba som en dåre... men känner mig inte särskilt motiverad.

har ont i magen och sorg i själen

dramaqueen??? JAG?????

• nu är jag fruL

en sak till:

Nästa gång SKA det lcykas.!!!!! Så nu tänker jag köpa ägglossnings test. var gör man det bäst och billigast. Såg att apoteket hade, men det var bara 3 stickor tror jag. Vart finns det annars? och de måste vara tillförlitliga!

Svar på tråden gravid? när märker man av det?