• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • mugglesfan

Jag har inte orkat läsa alla sidorna i den här tråden så jag vet inte om det redan besvarats:
    - plötsligt imorse märkte jag när jag tog på bh:n att jag var ganska öm på/runt bröstvårtorna. Detta är ngt jag kan känna av när jag har mens men den ska inte komma förrän nästa vecka. Kan det vara ett tecken? Är lite ny på det här med att försöka bli gravid...

• _koko_

Hej mugglesfan!

Det kan absolut vara ett tecken på graviditet, men behöver inte vara det. Ju mer man läser desto mer inser man att det verkar finnas lika många graviditetstecken som det finns graviditeter... Såhär långt innan mensen kan man nog inte säga något säkert, utan det är bara att bita ihop och vänta. Tro mig, vi som är här vet hur det är... :D

• mugglesfan

ja det var det jag kände - här är ju en tråd för mig! första månaden som vi kör "skarpa skott" (som mannen kallar det) så egentligen har jag ställt in mig på att det kan dröja 6-12 månader innan ngt händer. Därför blev jag så förvånad imorse. Men det kan säkert vara att man undermedvetet letar tecken också...

• Jessie76

Tjena brudar - gurun här (hahaha)

Tack för det frullan, kanske man skulle byta till det nicket då?

Ont i brösten är ett rätt vanligt symtom men som nån sa tidigare - det finns många och sen tror jag man letar väldigt rackarns noga när man VILL Håller tummarna dock

Jag skulle väldigt gärna testa på natten, men det är lite svårt att vakna... Kanske man skulle ställa klockan - hahahaha... den synen vill jag se......eller så inte

Jag kör på ikväll... Risken finns väl att man börjar tänka på att många i Fjollträsk och övriga landet vet om att man ska till att befruktas - tänk den tanken... Phu... Får försöka förtränga detta faktum

• _koko_

Jessie76 - ska tänka på dig heeeeela kvällen, hahaha!!!

• herman

Hej på er!
    Återigen massa kul att läsa igen när man kommer hem från jobbet.

Känner igen det där med olika rytm. Min man sitter gääärna framför datorn hela kvällarna, men när jag jobbar blir jag ganska fort trött och orkar inte vänta hur länge som helst.
    Så jag tog mit ett snack med honom igår och sa att om det ska till och bli någon bebbe här får vi se till att komma i säng så vi orkar oftare än bara på helgerna :)

Jag är också oftast mest sugen på morgonen, men mannen vill gärna studsa upp ur sängen om mornarna...

Fru L: tror det börjar bli dags för dig att testa, håll oss uppdaterade :D

Kör hårt tjejer!

• Eden-06

Vad roligt att läsa ikapp tråden. Jag har haft problem med min inloggning så det var mycket att läsa.

Ni verkar vara i full fart allihop
    Vi tänkte ju börja nästa månad. Blev dock jättefrestade igår då vi hoppilihoppade. Tittade på varandra och frågade om vi ändå inte skulle skita i skydd redan nu. Blev dock skydd och väntan på skarpa skott till nästa månad.

Tur att det är så roligt att öva

• Eden-06

Fru L - håller tummarna.

• Jessie76

Haha... Hoppilihoppade?! DET ska jag säga ikväll, för vad jag än gjorde igår så ville han inte!!! Hallååååå..... Är det så det ska bli när man har gängat sig?! Då helt plötsligt är det inte intressant... dåligt...
    Så, hoppilihoppa - det ordet tänker jag sno, det var hemskt sött

Fru L - har du tagit sovmorgon eller?! Du kanske hoppilihoppar?

• nu är jag fruL

Godmorgon!
    ha hoppelihoppa ofta blir det mycket gungeligungande tycker jag

Men nej, var LEDSEN så jag orkade inte ta mig upp ur sängen.

ja ni kan nog gissa orsaken till ledsamheten.

vaknade i natt och denna gång inte av en mysig stake i ryggen utan MENSen som kom
    JAPP behöver alltså inte testa mig nu är eländet här

Så det billiga rosa skitt testet hade inte fel. Fast det konstig aär att jag fortfarande har ont i äggstockarna. Plus att jag har den vanliga mensverken med ont i livmodern. Kul i jul

FAAAAAAAAAAAAAAN ville verkligen vara med barn nu.
    men det vet ni ju redan så jag behöver ju inte tjata....

Usch allt känns helt hopplöst. är nu helt övertygad om att jag inte kan bli med barn.

Förlåt att jag drog ner humöret i tråden.

Trist att du inte fick något när du ville jessie. Min erfaraenhet av sexliv som gift är att det bara blir hetare så det var nog bara en liten dipp ska du se

Svar på tråden gravid? när märker man av det?