• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • herman

Det är mer än vanligt att det inte tar sig i början, har flera bekanta som också försökte länge, men blev på smällen direkt när de bokat tid för hjälp, eller redan adopterat första.
    Hoppas verkligen att det inte behöver gå så långt för oss här.

Apropå missfall, så är det ruskigt vanligt. ett av tre befruktade ägg blir ändå inget av. Oftast för att nåt gått fel i starten så att säga. Många försvinner ut så tidigt att det inte ens märks.
    Fru L: Tror definitivt inte du framkallat något missfall

Hoppelihopp på er :D:D:D

• Jessie76

Igår klevs det på, så nu får vi fortsätta. Man kanske kan se det som ett startskott Hoppas maken oxå känner så, för det är ju int direkt otrevligt.....*ler*

• Jessie76

Hörde förresten på den enda radiostationen vi har här ute i vildmarken - radio rix - att Herr Fylking ska få barn i februari. Hur gamla är dom nån som vet?

• Liten med Mindre

Suck - i går var min deppdag, och idag börjar det göra ont. Eländiga mens. Till och med maken var deppig över den denna månad. Nästan lite sött...

Nåja - värken får lov att gå över för jag VILL ha lust till god mat och VIN ikväll.

Visserligen ökar lusten efter stabbig mat såna här dagar och övrig lust sjunker :( - så jag kan nog skippa de "lätta" recepten och gå på biff och gratäng med en gång. Alltid något. :)

• nu är jag fruL

Biff och gratäng är gott !

Välkommen till deppklubben stor&liten. Vet PRECIS hur du känner dig! Själv så trycker jag i mig värktabletter för glatta livet för att orka med värken... Värre än vanligt faktiskt...

Gjorde inget test i morse. Kom på att det var verkligen ingen ide, blöder störtfloder så det börjar sjunka in att hur mycket jag än vill så ÄR jag inte gravid

Drog i mig en flaska vin igår och mår illa idag, hmmm förbättrade ju inte läget precis

men jag har faktiskt börjat acceptera att jag INTE är gravid nu och det känns bra att acceptera det och kunna gå vidare. Nu är det bara att samla krafter inför nästa gång och se till att det funkar då.

har fått tips att tjejer har lättare att bli gravid med lite alkohol i kroppen. och det tipset kändes ju kul ett par glas vin och lite guppande är ju aldrig fel

har dessutom slutat röka för att detta kan försåra att bli gravid. Och ALLA hinder för att kunna bli gravid ska bort. Nästa gång stka det banne mig fästa
    Så idag har jag varit rökfri i 1 vecka och 6 dagar! det tycketr jag är asbra för en brutta som rökt nästan 20 år fr¨ån och till!

klappar mig själv på axeln

solen skiner och det bidrar också till att jag inte är precis lika deppig längre.
    kram på er alla som finns här och orkar höra mitt tjat!

• Liten med Mindre

Grattis FruL, till ett bra beslut - att sluta röka.

Jo - igår var det deppigt värre. Kände mig totalt obehövd av alla utom min man. Gräsligt sysslolös dag på jobbet - börjar kännas som att det är mitt fel. Och så hade jag vaknat för tidigt, fått ont i fötterna under dagen, haft med för lite lunch...

Men det blev lite bättre av att hålla klass på gymmet (cykelinstruktör, deltagarna verkade behöva mig i alla fall :) ) och sen fick jag en jättefin blombukett av maken, för att pigga upp mig när jag kom hem.

Han är så fantastisk!

Vi mös med en alldeles för stor milkshake (mixer i bröllopspresent) och ett avsnitt Stargate Atlantis. :) Så dagen slutade uppåt i alla fall.

• Liten med Mindre

Förstås - läser du serien efter idag, så välj 18 augusti. Annars blir det fel.

• pirr!

Bra jobbat med rökstoppet!!

Jag tror lite höstmörker gör gott för produktionslusten (oj, vilket tråkigt ord på något så härligt..)så nästa månad är nog ingen dum månad!

Det är dagens höjdpunkt att gå in på BT och leta reda på favvo-tråden.. väldigt många höjdpunkter hihi- är inne så fort jag är ensam på rummet!

Tjata på kära bäbislängtare!!

• nu är jag fruL

TACK!
    känns faktiskt som ett bra beslut! maken har varit på mig i flera år om att jag borde sluta så han är också glad. det jag saknar mest är just nu inte nikotinet utan att jag tycker det är mysigt att röka. Låter knäppt va? men nu är jag en av de rökfria, förhoppningsvis för alltid!

Stor&liten: Usch hatar såna där dagara när ALLT bara blir fel! men det låter som om du har en kanon make! Vilken tur att det slutade bra i allafall. Hur känns allt idag?

ha ha ha, min mamma har tjatat om barnbarn i mååååååånga år nu! Sen vi gifte oss är hon helt extatisk för det tar hon som ett tecken på att NU kommer det knodds.! maken kan bli rejält trött på henne... hennes tjat alltså...

jag trodde att tanten skulle lugna ner sig när syrran fick sitt första barn för 4 år seda. men nej då tvärtom efter det vill hon ha fler och fler och fler... Och syrran lyder! bär på nr 3 nu
    själv bär jag som ni vet inte på nr 1 ens

NEJ inge mer depp! nya tag inför nästa gång då SKA det fungera om jag så ska vara hemma från jobbet och bara pippa!

Svar på tråden gravid? när märker man av det?