• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Lapinette

Hi, hi...Lapinette är i Stockholm sen i lördags och har hunnit med att titta på 4 lägenheter och 1 hus samt velat buda på huset sedan dess. Lite rörigt som sagt var.

Gällande barn så tror jag inte att vi har lyckats trots hårt arbete med att få till det under vår flytt. Har svårt att tro att man gör något bra under stressiga perioder men vi får väl se.

P.S. Det gick bra hos svärmor!

• nu är jag fruL

hejsan lapinette!
    Välkommen tillbaka till metropolen stockholm.
    Kul att det gick bra hos svärmor men synd att det kanske inte har tagit. fast det verkar det inte ha gjort för någon av oss än
    men NÄSTA månad så!

Uj vad jobbigt att leta bostad. det var några år sedan vi köpte våran lägehet och sålde de gamla. men uj uj vad jag tyckte det var jobbigt! Hoppas att det går bra och att ni får det ni villha.

Hmmm barnvagnar har jag inte börjat kolla än men var ock köpte bebiskläder till svägerskans tvillingar häromdagen Och Fyyyyyyyyyyyy vad kul det var! det finns så mycket fina grejer. och till storyn hör att jag AVSKYR att köpa kläder och att gå i affärer. men barnkläder var kul. Längtar tills man får köpa till sina egna...

• _koko_

Välkommen tillbaka, Lapinette! Kul att höra att det gick bra hos svärmor. :D

Lycka till med bostadsletande. Jag tyckte att det var kul i början, men när vi hade hållit på nästa ett år kunde jag kräkas på det... Man sänkte kraven och bjöd högre... Så fick vi till slut drömhuset. ;)

Kanske är så man ska gå till väga med barnalstrandet?!! Nä just det, man kan ju kanske inte påverka det på riktigt samma sätt... :D

• Liten med Mindre

Fler som letar bostad, eller precis har börjat. Vi har förvisso en lägenhet - men båda vill ha hus, och det helst innan vi blir fler. Fast just nu kan det kvitta - vill nog hellre bli fler, oavsett hus.

Det tar ett tag att vänja sig vid de priser som gäller...måste bli avtrubbad först. :D

• Lapinette

Vi har bara börjat leta och ville buda på första villan vi såg...den låg så fint och alla stora arbeten var gjorda men säljarna ville ha snabb affär och vi kunde inte skriva papper som igår när min man inte ens är registrerad hos Skatteverket...han var där i måndags men det tar några dagar.

Det huset hade varit perfekt då min väninna som också gifte sig i somras och nu försöker bara bor ett par hus bort. Ja, ja...vi hoppas det blir ett annat trevligt hus till oss.

Angående vårt senaste försök på barnfronten så vet vi inte om det funkade. Det är bara jag som har fått för mig att stress försvårar själva processen. Men som sagt, vi får se! Har inga höga förväntningar.

• Lapinette

Skriver som en kratta - min väninna som bodde i samma kvarter som huset vi budade på försöker alltså också att bli gravid nu efter bröllopet...vi har gått i samma klass och ligger i samma fas i livet (sena först föderskor). Hoppas ni förstår nu vad jag menade i mitt svamlande.

• nu är jag fruL

Japp förstod dig kanon bra lapinette. är en ganska rörig människa själv

Ja det verkar vara en massa pyssel för folk från andra länder som ska flytta hit och försöker få ordning på alla papper. hur har ni det med jobb här Du har vel kvar ditt jobb antar jag men maken, har han redan fixat ett elelr är det till att leta sorry om jag snokar, men som sagt jag är sån...

Då får vi hoppas att det tagit hos dig trots att du kanske inte riktigt tror det. hoppet är det sista som överger...

Vi bor också i lägenhet men den är ganska stor. Så jag kan tänka mig att bo där ett par år till kasnke. men sen är det hus och landet som gäller. Japp jag ska mitt på bondvischan med stall, laggård och hönshus Om jag får bestämma alltså. maken vill helst inte bo helt ute i ödemarken, men det vill jag! Men det är som sagt inte ett problem som ska lösas just nu eller på ett par år.

• _koko_

Sjuuuuukt, skulle gå in på www.smhi.se men mitt m på tangentbordet krånglar, så det blev www.shi.se - en sajt med rosenrot på sin startsida! Är det ett tecken...??? ;)

:D :D Det är fredag hörni!!!
    Jag tänker gå jättetidigt idag, får jobba igen det nån annan dag när det inte är lika fint väder. :D

• nu är jag fruL

Hmmm rosenrot. är det någon som äter det och rekommenderar det? Har läst lite både och...

Japp solen skiner. Hoppas det håller i sig, vi ska ha kräftis i morgon.

• _koko_

Jag har inte tänkt börja äta rosenrot förrän jag blir riktigt desperat eftersom missfall verkar nämnas i samband med det, men jag tyckte det var ett lustigt samanträffande ändå... :)

Svar på tråden gravid? när märker man av det?