• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • nu är jag fruL

snart så
    vet också PRECIS hur du känner usch och fy. jag sörjde som ett djur över mitt minus förra veckan.
    MEN cb ska tas på morgonen, vet inte hur säkert det är om man glör dom mitt pådagen. Testa igen i morgon bitti. det KAN ju vara fel!

Om inte så vet jag precis hur det känns. Gråt, det hjälpte mig. Massa kramar!!!!

• Snart så....

FruL: tack

Vädret (sthlm) verkar vara på lika dåligt humör som jag just nu...

Ska inte deppa ihop nu, ska göra om testet imorogn bitti och hoppas på bättre resultat då.

• nu är jag fruL

snart så: Bra beslut. CB ska göras på morgonen. jag kommer hålla alla tummar och tår och hoppas på ett stort fell plus
    Blir det ett fult jäklarns minus så kan jag hjälpa dig att sörja i morgon. Har det färskt i minnet hur det känns...

men som sagt än hoppas vi för din skull!

Själv ska vi börja om produktionen. den här månaden SKA det ta!

• nu är jag fruL

fett plus skulle det ju vara!

• okt2006

Apropå frågan om orgasmordningen... Jag har hört att killen ska komma först och sen tjejen, så att sammandragningarna "suger upp" spermierna bättre.

• Jessie76

Hahaha... Många bud blir det
    Man skulle va sån att man kunde komma flera gånger var så säkrar man ju alla teser Men så är ju icke fallet...

Jag mår så jäkla illa, och nu känns det faktist som att det kunde va nåt. Men allt talar ju mot det! Jag har ju nyss haft mens ju.... I så fall får man ju råångest för kräftdrickandet i lördax
    Nää, förmodligen tänker man för mycket på det det är nog därför.

• Gilmore Girl

Hejsan!

Är ny på tråden och det har tagit mig en timme att läsa hela! Blev så nyfiken på rubriken och har gillat tråden!

Är också på g med babyverkstad sedan en månad tillbaka och väntar på första mensen... men jag har haft hur ojämn som helst innan jag började med piller, så att vi har lyckats pricka in ägglossningen nu är osannolikt! Men vi har börjat i alla fall!

Så nu ska jag vara fräck och burdus och hoppas att jag som nykomling inte stöter mig med någon när jag säger:
    Är det någon mer än jag som önskar att det fanns ett lite mindre forum än familjeliv, där vi kan träffas? Jag är helt grön på det här så jag har ingen aning.... Funderade på att flytta till FL, men det verkar ju som att det är roligare här... Det vore dock skönt att kunna diskutera olika saker på olika trådar!

p.s som märks på mitt nick är jag såld på gilmore girls, ny säsong på kanal 5 med start imorgon!

• _koko_

Gilmore Girl - duktigt av dig att läsa ikapp, det vet jag inte om jag hade orkat!! :D

Jag tror att de flesta av oss här tycker att familjeliv är för stort (man dränks i meningslösa trådar, typ "omröstning: är röda eller blå byxor snyggast?", plus att man blir bombsäker på att aldrig kunna bli gravid...), för mig är iaf den här tråden alldeles tillräckligt än så länge (dvs jag är inte ute efter ett annat forum just nu, men om nån skulle hitta något kan jag säkert tänka mig att testa). :)

Familjeliv är nog ett ypperligt forum om man har en specifik fråga eller behöver mycket stöd eftersom det verkar finnas fantastiskt många aktiva medlemmar, men det känns inte som att det passar mig just nu.

Är fö också GG-fantast, blir mycket retad av sambon för detta. :D

• Mopedvin

Hej!

Tittar in här med lite tips(?). Har för en vecka sedan fått reda på att jag är gravid. Hade ett missfall i mars och har försökt igen sedan i april. Här kommer lite tips:
    1. Köp ägglossningstest,(på apoteket, de är bäst men dyra) jag har ganska regelbunden mens men inte ägglossning förrän dag 18-20 har jag upptäckt! Trodde länge att jág hade runt dag 14 så vi körde då tills jag köpte ett ägglossningstest och upptäckte att så var det inte.

2. För oss funkade varannan dag första gången men denna gången tog det sig inte förrän när vi "körde" varje dag

3. deppa inte om ni känner mensvärk dagarna innan beräknad mens, det gör de allra flesta även om man är gravid

Kommer inte på så mycket mer just nu.
    Håller med er om familjeliv. Har registrerat mig där men det finns så många freaks! Alla är totalbesatta av allt som har med barn att göra.

• Mopedvin

GG-fan jag också förresten, skön humor

Svar på tråden gravid? när märker man av det?