• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Jessie76

Mycke snack om ÄL-test... Kan man känna själv när man är i ÄL eller? Jag har alltid trott att jag känner det...

• 162ochenhalv

Tjingeling på er! Håller på att packa för att vi ska flytta i helgen, så det blir väl inget här på ett tag... har mens å sen blir det flytt, men sen ja j*vlar
    egentligen är det bra om det inte tar sig än, för jag borde gå färdig min utbildning, fast för mig spelar det inte någon roll... men mannen vill att jag ska ha examnesbeviset först... om om det skulle råka bli något innan så säger han förståss inte nej, som tur är :)

• _koko_

Jessie76 - jag brukar märka min ÄL på flytningen som kommer då (som är väldigt annorlunda än mina vanliga flytningar), men jag VET ju inte att det verkligen är ÄL och tänker därför testa med ÄL-stickor, för att få det bekräftat liksom. Annars märker jag inte av så mycket, men många säger ju att de känner ÄL jättetydligt, så det är nog olika.

• Bröllopstokiig

Hejsan alla tjejer gamla som nya!

Nu är jag gift och jag hade inte den roligaste starten på min bröllopsdag i lördags den 19 augusti!
    Vaknar kl 06 av att en jävla sopbil kör utanför hotellet och städar gatorna, men jag ligger kvar o vilar.
    Sedemera blir jag hungrig o bestämmer mig för att gå up. Drar undan gardinen lite lite OCH det regnar, inte så lite heller det
    fullkommligen öser ner. HELEVET... Sen sätter jag mig på toan på min härliga bröllopsdagsmorgon och ser att det är alldeles rött i toastolen.
    Under ett par minuter intalar jag mig själv att jag har fått blödande magsår, men det var ju inte det. Då intalar jag m
    mig att jag har en lite mellanblödning som man kan få när ägget fastnar i livmodern. Denna förhoppningen levde jag med
    hela dagen....
    Solen kom lagom till kyrktrappen och vi hade ett sagobröllop och det var 2 dagars reportage om oss i lokaltidningen. Underbart, tänkte jag...
    Då har jag säkert tur med resten med...
    MEN NEJ nu sitter jag är på landet i Blekinge Skärgård med lingonkrämen sprutandes och svullen mensmage. Känner mig allt annat än attraktiv...
    Fattar inte... efter vårt varannan dag galloperande i halmen... att det inte blev något.Testade till och med mig igår för graviditet, för jag vlle inte att det skulle vara någon jäklar mens. Den dagen jag hade full böjj på ÄL-stickan hade vi ju inte sex, för
    vi orkade inte efter middagen, som ni gamla kommer ihåg, men sen hoppade jag på honom dagen efter och fick ett härlig ritt
    men inte fan hjälpte det
    Nä nu åker Cicci till Thailand på fredag och alla ska veta att det blir ny variannt nu VARJE DAG morgon och kväll!
    Kanske det kan bli ett sent maj barn i allafall.
    Tror inte man ska stressa så mycket som jag gjorde nu sist, mitt uppe i att gifta sig, man röker dricker och är uppe i varv,
    så det kanske inte är så konstigt att den "lilla" inte ville fastna.

Hur som helst, nu väntar en härlik smekmånad (14 dagar) och då ska jag bli ÖM i råttan, det måste ju gå
    nu, jag ger mig fan inte!
    Stickorna ska med!

LYCKA NU TILL OCH PÖKA PÅ!
    Saknar er alla, ta hand om er och stressa inte upp er för mycket, jag tror faktiskt på att ta det lite lugnare...
    Kramar Cicci

• Liten med Mindre

CicciL

Vad härligt att det blev ett sagobröllop trots regn och allt.

Dags att lägga alla gamla ägg bakom dig och ha en sjutusan till smekmånad. :D Bor ni i bungalow så hoppas jag att den är stabilare än våra var (med tanke på att vi inte var fullt så aktiva). Gungeligung fick en ny mening när huset också var med...

• _koko_

Hej Cicci!! OJ, vilken början!!! Man lir ju gift alldeles oavsett väder, men visst önskar man sig sol... Härligt att det klarnade, men tråkigt såklart att mensen kom...

Stort grattis till er båda och en massa lyckönskningar!!

Och nu får ju din man förhoppningsvis som han ville - ett barn som blir till i Thailand!! :)
    Ha det så uuuuuunderbart, är duktigt avis just nu! :)

• Jessie76

Tjeena CicciL - och bamsegrattis!! Det var nog din sista otur som ogift - eller hur? Nu kommer du få en liten kråka i magen, och det som gift Cicci Eller? Vi kör på det tycker jag
    Själv städade vi heeela kvällen igår och då bäddade vi rena sängkläder (nya som vi fick i bröllopspresent, sidentyp - wow!!! Fast man somnade för fort och sov för gott... ) det är fööör skönt å sova i det alltså! Nu ska jag riktigt skita ner dom ikväll så vi får komma till -

• nu är jag fruL

Cicci: GRATTIS och kul att du är tillbaka om än bara för en kort liten stund. Grattis till bröllopet och välkommen till världen av ärbara kvinnor som INTE lever i synd och alstrar oäktingar Kul att allt var lyckat och att bröllopet var kanon. regn betyder ju lycka så...

Vet precis hur jävla deppigt det är att få mens efter massa stånkande och förhoppningar! MEN påt igen.
    Två gånger per dag tror jag också på och framförallt är det ju KUL särskilt på semestern. Lite svårt att hinna 2 ggr per dag när man jobbar...

Syrran har alltid rekommensderat 2 ggr/dag så det tror jag med på. lycka till och riv den satans bungalown med alla era gungeligungningar! det kommer säkert bli en sjöman till bebbe då

jessie: du är kloker som alltid skita enr lakarnen, är det inte det man gör NÄR man kör till det

• Bröllopstokiig

Hej igen...
    Sista inlägget på ett tag...
    Det blir inte bungalow, men 5 stjärnig lyxhotell, Evason Resort and Spa, får väl pöka så väggarna skakar istället ha ha ha... ja som du sa koko, det kanske blir som min make önskade ett barn som kom till på smekmånaden, jag hoppas verkligen det.
    Men som Fru L beskriver, man blir ju så deppig, man vill inte tro på det! Hur som helst, det ska skitas ner både lakan och annat och framförallt kör vi på FruL's syrras tips. 2GGR om dagen, bara vi orkar i värmen, men vill ha en unge så vill man, det skulle fullborda allt.

Bröllopet blev ju med regn till en början, men lagom till alla Sthlms o Gbg gäster entrade båten för guidad rundtur blev det uppehåll och bleke på havet o väl på kyrktrappen kom solen, så jag är jätte nöjd och glad trots allt.

Underbart att ha sin vigselring på sig och känna att man är Fru (fniss).

Kommer sakna er o alla våra sjuka inlägg, men som jag sagt tidigare: se till att hålla tråden i liv och kör på som fasen så att inte "donen" ens hinner slaka!

Kanske kan jag kika in från Thailand och ge en rapport från oss och vårat barnaproducerande... ha ha ha 2 gånger om dagen, stackars de som ska städa, de kommer väl vara skit äckliga lakan och lukta flensost i hela sviten

SO LONG!

Svar på tråden gravid? när märker man av det?