• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • viktualia

---smygläsaren kliver in igen-----

Emmylou - ett glas vin tillsammans med pencillin funkar. MEN risken är att pencillinet inte tar ordentligt.... Och ursäkt: säg bara att du äter pencillin... det tänker jag säga om jag skulle bli gravid och inte vilja avslöja...!

• _koko_

Välkomna alla nya, kul att vi blir så många, då måste ju några av oss få plus snart!!! :D

Toca - Tack för din historia, vackra namn på dina barn. :)

• Toca

_koko_
    Tack så mycket. Vi tycker namnen klingar bra ihop...

• axis

Hej alla!
    Jag brukar också smygläsa denna tråden... Slängde p-pillrena i juli och hoppas bli gravid så snart som möjligt!

Måste bara säga till EmmyLou; Det är helt lugnt att dricka ett glas vin om du äter penicillin. Alkohol påverkar inte effekten av penicillinet alls, däremot kan kroppens immunförsvar sättas ner något om man dricker större mängder och påverka läkningsprocessen. Alltså ett glas vin eller två spelar absolut ingen roll.
    Är utbildad farmaceut så jag vet

• Magda78

Ja man ska väl inte stressa upp sig om man inte blir med barn på en gång! Jag hade som plan själv att sluta äta piller, ta det lite lugnt och inte alls bry mig om när jag har ägglossning... jo tjena det blev ju på en gång väldigt intressant och spännande och på nåt sätt känns det som att det hade varit ett skönt kvitto på att kropen e okej om man blev gravid på en gång. Jag inbillar mig att nåt är fel!! Jaja funkar det inte denna gång så ska det inhandlas stickor kan jag lova. Har redan testat att vänta bebis i min blåögda ungdom (gjorde abort)så jag kanske skulle känna igen symptomen men det var så länge sen nu och eftersom alla symptom jag hade då var precis som innan mens så kan det ju vara vilket som! Ojoj vad jag kommer analysera varje liten gas i magen haha!

Jag vill inte heller berätta för någon i vår omgivning att vi försöker även om det säkert är uppenbart på många sätt (ålder etc)så därför är ju denna tråden helt underbar att gagga loss i!

Tack för välkomnandet!

• Toca

axis
    En helt annan fråga: Misstänker att det blir möhippa imorgon och jag äter diklofenak och "skjuta-upp-mensen-piller". Ska jag låta bli alkohol då???
    Ursäkta ämnesbytet...

• axis

Toca

Du behöver inte låta bli alkohol med tanke på läkemedlenas verkan, alkohol påverkar inte deras effekt. Däremot är både diklofenak och alkohol retande för magen, vilket kan förstärkas i kombination, men som sagt effekten av dem påverkas inte.

• FruSofia

Toca,
    vi har 16 månader mellan våra barn, så det är nästan samma sim dig

• _koko_

Magda78 - Exakt!!! Man vill veta att man fungerar och blir helt säker på att man aldrig kommer kunna få barn när det inte tar på första försöket... Guuuu vad dum man är, det lär ju inte bli lättare med de tankarna...

• A.M.

FruSofia:

Jag hade innan jag slutade med min p-ring blivit uppskrämd (bl a av forumtrådar här) att det kunde ta hur lång tid som helst att: A.Få tillbaka mensen B.Bli med barn efter det.
    Jag hade lite panik kan man säga, delvis på grund av min ansenliga ålder ... Men två månader efter att jag tog ut ringen så "tog det". Får bebis om ca två månader!

Svar på tråden gravid? när märker man av det?