• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • A.M.

Ville bara skriva det om någon anna blivit skrämd av p-ringsa-trådar här inne. Det tog en månad att få tillbaks mensen för mig.

Lycka till allihopa! Kram

• Liten med Mindre

angåend att veta att jag "fungerar":

Det jobbigaste tycker jag måste vara att inte veta vad som "inte" fungerar. Det behöver ju inte vara jag - jättesvårt att ta upp en sån fråga tycker jag (med tanke på att jag har lättare att diskutera MINA problem än andras). Och skulle han ha problem är det definitivt inte lätt att prata om det.

Tror vi tjejer har det lite mer förspänt med diskussionsforum, barnmorskor, gynekologer etc.

Var går en man?

(Dumt av mig att leta problem i förväg - men jag vill ju vara förberedd på allt.)

• Toca

frusofia
    Visst är det ganska skönt att ha det tätt? Många verkar tro att det bara är jobbigt..

• Magda78

Jag har avlägsen bekant som har kämpat länge med att få barn. Efter alla tester så visade det sig att det var killen som hade "felet". Han hade för lite spermier per utlösning och därför var deras odds inte så bra. Men han tyckte i alla fall att det var skönt att det var honom det berodde på eftersom han trodde att tjejen skulle ta det mycket hårdare än honom, vilket jag tror i många fall kan vara sant!

• FruSofia

A-M
    Tack, det vasr skönt att höra att det lyckats direkt för någon som använt p-ring.

Toca
    Ja det är roligt att ha dem tätt, fast det är jobbigt ibland.

• _koko_

Har ni tänkt på hur nära vi är inlägg 700??? :D :D :D

Jag vet inte vem av oss som skulle ta det hårdast faktiskt... Hoppas hoppas hoppas att vi inte behöver ta reda på det...

• Magda78

Man får tänka positivt! Tänk alla befruktningar som faktiskt blir till UTAN problem ganska snabbt, ofta får man ju bara höra om skräckexemplen. Samma gäller förlossningar huvaligen.

• Emmylou

Fru Sofia

äter flagyl som tydligen kan ha samma effekt som antabus så jag törs inte prova

Fru L

Vad söta ni är här, det känns så himla skönt att kunna prata med de som förstår. De flesta jag känner blir gravida bara de ser en herrsadel... Nu reser jag mot norr, ska bli kul att läsa om allt som hänt- Ha en underbar helg nu tjejer och lycka till i bingen !

• pirr!

Oj, jag har använt p-ring i ca 6 mån och slutade i slutet av juli. Är ganska övertygad om att jag hade ägglossning i helgen.. men nu blir jag lite nojig..! Är det segare att komma igång normalt efter p-ring jmf med andra hormonpreparat?

• Liten med Mindre

Kan inte låta bli.

nr 700

Trevlig helg!

Svar på tråden gravid? när märker man av det?