• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • nu är jag fruL

hoppas du har rätt am! tack!

• _koko_

fruL - ja, men som sagt, här är det heelt ok att älta sin innersta oro. :) Jag känner precis som du men tänker att om jag inte säger något så "finns" det inte. Smart, ooooh ja, min kropp beter sig ju inte alls konstigt... ;)

• A.M.

Jag tycker det borde finnas någon möjlighet att ta ut ledighet för "barnalstrande"! Tänk om man kunde ta ledigt några timmar varannan dag under ÄL för att sexa lite.

Kanske en fråga som något parti vill gå till val med ...

Föräldraförsäkringsförbättringar i all ära, men barnen ska ju göras också!!!

• Jessie76

FruL - jag tror ju allt har en mening, så du blir nog strax oavsett om du åker bort eller inte. Tror på dig

Jag håller med dig AM, man får inte bli för fanatisk och BARA leka under ÄL, utan kör på lite då och då så ska det nog lösa sig. Jag menar, det räcker med en gång och en kille

• Liten med Mindre

A.M.

Det partiet skulle jag rösta på. Frågan är ju högaktuell och valet är snart! :D

Fast de får ju inte ha en massa andra konstiga idéer som sabbar förstås...

• _koko_

Haha, fantastisk idé, A.M.! Förutom att det kanske inte skulle vara så superbekvämt att begära den ledigheten hos chefen... :D

Var precis och kissade på stickan (lite knepigt att göra på jobbet, men det gick), och fick svagt svagt utslag, så det är nog på g de närmaste dagarna för mig också... Dags att sätta fart med andra ord!!
    Och jag som ska ut och dricka öl ikväll...

• nu är jag fruL

koko- men jag har läst på flera ställen att många har lättare att bli garvida när de har lite alkohol i blodet. Ska visst ha något med blodflödet att göra så jag satsar på att ha i mig lite alkohol och köra lite hela tiden

Bra parti! Skulle nog dock tycka att det var AS svårt att be om ledighet för att man har ÄL. Särskilt med en chef som tycker det är jobbigt med folk som blir gravida och mamma lediga!!!!!

Så ni tror att det kan ta ändå. usch jag har super panik ångesten över att vi ska missa det här tillfället. Usch

Vi kör hela cykeln runt! inte bara runt ÄL!

• Eden-06

nu är jag fruL: Du har väl haft full böj på ÄL-stickan redan? Min kompis reste också bort mitt i barnalstrandet. Hade full böj två dagar efter de haft sex, var iväg 1 vecka men hade blivt gravid. Har världens sötaste lille kille nu. Lycka till!

• nu är jag fruL

Eden: precis sånt vill jag höra
    Full böj hmmmm har clear blue där det blir antingen böj eller inte. och i morse var det "full" böj. Vi hinner ju med en omgång till i kväll så jag kanske kan ha prickat in det...

blir bara så orolig. jag vill ju liksom ha maximerat chansen att bli gravid och då ska man vel vara hemma hela tiden typ.

• BrudSommar2006

Jag har en fråga som ni upplysta människor kanske kan svara på, är det möjligt att ha mens om man inte har ägglossning? Jag kan inte få de där testen att ge utslag, fast det här är första månaden jag försöker med dem i och för sig, jag är inne på min andra förpackning nu och borde ha prickat den för länge sedan. Det blir dyrt det här men det vore åtminstone skönt att veta att allt fungerar som det ska efter att ha slutat med p-piller för ett par månader sedan. Mensen har ju kommit igång som den ska.

Å andra sidan står det på förpackningen att man inte får gå på toa på fyra timmar innan och det klarar jag bara inte, knappt ens på natten, så kanske det inte är någon idé för mig att använda dem.

Jag såg att det diskuterades dålig hy tidigare i tråden förresten, innan sommaren fanns det en liknande tråd här och där var det många som varnade för att de hade fått jättedålig hy efter att ha slutat med piller, det har hänt mig nu också, suck.

Svar på tråden gravid? när märker man av det?