• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Jessie76

Hello dear babyfactorycollegues - hahaha... Nu vart man internationell oxå
    Igår tillverkades det i Luleå - hela Norrland gungade så att säga
    Hoppas hoppas hoppas

Såg ni dokumentären om dom som hade 8 ungar under 3 år på fyran igår? Shit!! Starkt jobbat PG

• Novemberbrud06

Tjejer - nu behöver jag lite hjälp...
    Vill sluta med p-piller innan bröllopet, för att så fort som möjligt bli gravid. Den kartan jag äter nu tar slut imorgon, och jag brukar få mens på måndagen.
    Hur stor är risken att jag har mens 11 november? Vill ju inte ha det på bröllopsdagen...
    Bör jag skjuta på mensen 1 eller 2 veckor?

Innan min förra graviditet (efter många år av p-piller) hade jag en cykel på ca 35 dagar.

Tacksam för all hjälp! ;)

• Magda78

Igår köpte jag ett gravtest!! Varför kände jag mig som en brottsling när kassörskan på apoteket tittade lite lustigt på mig? Hehe tur man inte bor i en småstad. Nu får vi se hur länge testet får ligga orört i lådan.

mugglesfan: jag har också bekanta som gjort samma "misstag" innan bröllop... de var riktiga partybrudar som såg fram emot möhippa och skumpa på bröllopet och blev självklart gravida på en gång... Inte nog med ett nyktert bröllop/möhippa utan även se halvfet ut i klänningen! (Ni vet innan den söta kulan kommer till så är inte bebisen så smickrande på kroppen.)

Angående övervikt och fertilitet; såg i Aftonbladet igår att de nekar överviktiga tjejer över ett visst BMI (väldigt högt) hjälp att bli gravida i sjukvården. Bra på ett sätt eftersom det är en fara för både mamman och bebisen men också ganska hemskt.

Kram till er alla

• Liten med Mindre

Novemberbrud06 - har tyvärr inga bra tips angående piller. Själv skulle jag väntat till efter bröllopet. Vet ju aldrig vad som händer i kroppen när hormonerna ska börja jobba själva igen.

Hemma har vi nu gjort vår insats för den här cykeln. Hoppas att det tar sig. :D

Det fölls sig ju så också att jag shoppade ny cykel igår - så det "cyklades" massvis. Blev väl lite besviken att han inte var så medgörlig igårkväll, maken. Förstår han inte att det är NU det gäller?!

(han blir lite konstigt stirrig när jag nämner ägglossningar och annat - törs inte trycka på för mycket med förklaringar. vet ju att han vill)

Men visst känns allt mycket bättre när man sovit på saken! ;) Sen ankomst till jobbet erkänns. Så nu hoppas jag att insatsen räckte.

Stor&Liten snart 32 år

• Kabo

Kan direkt säga att jag INTE har läst igenom alla 81 sidor som det har blivit här och jagär övertygad om att du har fått svar på din fråga för länge sedan!

Hade ätit P-piller i 9-10 år. När jag väl slutat med p-pillren tog det 6 månader innan vi blev gravida (men för en del går det ju direkt).
    Är ganska säker på att befruktningen skedde 15-16 dagar efter föregående mensens första dag. (Hade haft sex båda dagarna).

• Kabo

Vissa tycker sig känna direkt när de är med barn, medan vissa andra inte anar något alls.

Själv vet jag att jag tänkte - "Blir jag inte med barn den här gången så blir jag det aldrig"

Vågade sedan inte testa förrän 2 veckor efter det att mensen skulle ha kommit

• Magda78

Jessie76 - jaha var det därför mina föräldrar pratade om nån jordbävning som väckt dem i natt?

Novemberbrud06: Jag skulle nog skjuta på mensen om jag var du... fast de gör du väl med hjälp av p-piller och då blir det inget bebismakande? Hmmm svårt val!

• _koko_

Härligt Jessie76!! :D

Jag hoppas på lite gungeligung ikväll, hade värsta barnförbjudna drömmen inatt, så jag är rätt sugen... Hehehe...

Har antecknat de nytillkomna uppgifterna och lägger ut dem så småningom.

• Sara7

En fråga, ni som har trott ni varit gravida och "framkallat" symptom. Har ni fått stora, ömma bröst nångång?

• Liten med Mindre

Sara7

Ömma, men inte stora. Precis som före mens alltså. Vilket det ju också var. :(

Svar på tråden gravid? när märker man av det?