• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • nu är jag fruL

Buslinna: jag är ingen expert men jag vet att jag har läst att man inte släpper ägg ( ha ha vad kul det låter, jäkla värphöna ) varje cykel. Så då kanske man alltså inet får utslag på stickan varje månad.
    fast jag evt inte riktigt om det är så det funkar. Men jag vet att man kanske inte lägger ett ägg varje månad.

• nu är jag fruL

men hallå jag är ju koko i kolan!!!! Det var ju till BrudSommar2006 som mitt inlägg var riktat!!!!
    sorry är helt yrrrrrrrr av hormoner

• _koko_

fruL - så bra, då får jag se till att inte komma hem för sent ikväll bara. :)

BrudSommar2006 - Det är precis som fruL säger; alla har inte ägglossning varje månad. Men det finns ju även risk/chans att du började testa för sent? Ett tips är att köpa billiga äl-tester på nätet, och sen när du fått utslag på dem dubbelkolla med cb.

koko i kolan?? Ja, nog för att jag gillar kola, men då borde det ju bli kolan i koko, och jag fattar inte varför DU skulle vara det, fruL?? :D :D :D :D

• mugglesfan

Oj vad ni har gått igång på ÄL-stickor allihopa. Jag ska ge naturen några chanser till men sedan så...
    Första månaden utan p-piller har passerat men mensen kom prick 28 dagar efter förra (så nu vet jag åtminstone att jag har en 28-dagars cykel - intressant efter åratal av p-piller). Lite besviken är man ju då vi lyckades pricka ÄL (åtminstone enl ägglossningkalendern på familjeliv, har ju inte börjat testa än). Men inte kunde man väl vänta sig att det skulle ta med en gång heller...

• nu är jag fruL

koko:
    ha ha ha vad tokigt det kan bli
    tänkte inte alls på ditt nick.
    vimsigare än någonsin

• BrudSommar2006

Jag förstår fortfarande inte riktigt hur man kan ha mens utan ägglossning, tycker att mensen borde utebli den månaden då, men jag tror er när ni säger så!

Om de billiga testen kan visa falskt positivt, kan det inte lika gärna vara så att de visar falskt negativt och man missar ÄL i alla fall? Ska fortsätta med dyra CB från apoteket den här månaden ut i alla fall, sedan blir det väl läge att byta antar jag.

Jag började testa på dag 8, tycker inte att det borde varit för tidigt, så kort cykel har jag aldrig haft men nu börjar jag förstås misströsta...

Nåväl, hoppas att ni andra har större tur än jag.

• nu är jag fruL

jag kan inte riktigt förklara hur det går till men jag vet att alla inte släpper ägg varje månad. ajg kan själv känna att min ÄL är lite olika olika månader.

jag valde de dyrare testen från CB eftersom jag vill kunna lita på dom. jag trodde att man kunde lita lika säkert på de billigare men jag har hört så många som fått felaktiga svar m,ed de billigare. detta gäller vel dock främst grav tester. Men jag kör på CB.
    Jag behövde dock bara använda 2 stickor denna månda så för mig blev det ju inte helelr någon kostnad att bråka om.

men alla har ju sin taktik.

Gemensamt har vi dock att vi alla vill bli gravida NU och få det där härliga lilla plusset!

Lycka till alla!

• nu är jag fruL

alltså vad jag menade med att min ÄL är lite olika är att jag tror att jag kanske kan vara en sån såom inte lägger ägg varje månad

• _koko_

Jag litar egentligen inte på några tester (tycker jag har läst negativt om alla märken även om det kanske står minst om cb), det är nog därför jag känner att jag lika gärna kan köra på billiga... Tills jag märker själv att de inte funkar förstås... :)
    Varför lära av andra lixom? ;)

Hur som helst, den här månaden ska vi lyckas, eller hur?!!

Svar på tråden gravid? när märker man av det?