• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • skorpan_

Hej allihopa!

En till som har lusläst er fantastiska tråd ett tag! :)

Maken och jag har precis satt igång bebisverkstaden sen en månad tillbaka och håller tummarna för er alla därute! :)

• Magda78

God morgon bebisfabriken.

Suck igår hade jag alla före-mens tecken som jag brukar ha... Någon tvingade mig att köpa cocosbollar och wienerbröd på ICA och sedan hade jag lite värk i magen (inte pga allt götta haha) så nu är jag helt inställd på att få mens.

Mannen tyckte "vi behöver ju inte stressa" men han håller samtidigt med om att vi gärna vill få en innan-sommaren-unge. Jag får hålla mig borta från de vita jeansen och gå-bort trosorna, så fort jag sätter på mig dom får jag mens (lagen om allts jävlighet).

Nä nu ska inte deppas, får jag mens innebär ju det att jag får vara gravt berusad på kommande polares möhippa och sedan bröllopet också! Me like.

• _koko_

God morgon och välkommen skorpan_! Vi är ett STORT gäng här nu, roligt!!

Magda78 - många får menssymptom när de är gravida, så deppa inte ihop alldeles!!

Själv fick jag till det rejält igårkväll när jag kom hem, hehe, väldigt trevligt! :D
    MEN, nu slog det mig att om det tar blir det en soffpotatis!!! GAAAAAHHHHH.... ;) ;) ;)

• Jessie76

Morrn morrn i gottefabriken! Nu är det idel glada miner, det är roligt!
    Vi får försöka hålla humöret uppe för varandras skull tror jag - det är nog rätt viktigt. För tråkiga bakslag kommer nog att komma oavsett, då får vi hjälpas åt

Koko - sviker du mig?! Nu får jag våldföra mig på min make ikväll tror jag för nu är det riktigt länge sedan

Ska gå in å läsa om ÄL test, men jag är rädd att man blir för "styrd" då - kan det bli så eller? Jag menar man kan väl till och med bli pregnant när man har mens (inte för att jag har testat, men det har jag fått för mig? Att det inte finns några säkra perioder )

• _koko_

Jessie76 - förlåt!!! ;)
    Men ja, ska det bli några barn gjorda får du nog hoppa på honom nu! :D

Jag vill testa äl-stickor mest för att lära mig hur min kropp funkar - märker jag ägglossningen?, hur långt efter kommer mensen?, osv. Mer långsiktigt.
    Tror att man ska försöka ha regelbundet sex hela cykeln och inte tänka så mycket på ägglossningen. Egentligen.
    Men sunt förnuft har man inte så mycket av när man längtar efter plus...

• BrudSommar2006

Koko - det var en himla bra sida, fast nu inser man än mer vad p-piller kan ställa till med i kroppen. Ångrar nästan att jag nånsin började och yngre blir man ju inte. Jag ville också lära mig hur min kropp fungerar, och framför allt veta ATT den fungerar när jag började med de där ÄL stickorna. Nu börjar jag däremot bli deprimerad för att det inte verkar som att det är som det ska än efter att jag slutat med pillren, undrar hur många månader man ska behöva vänta.

• mugglesfan

-koko-:
    gud vad bra länk till sjukvårdsupplysningen. uppmuntrande att läsa att 8 av 10 par får barn inom ett år!
    ibland får man för sig att det är jättesvårt att bli gravid (iaf för oss som har passerat 35... ) men nu kanske man kan stressa av lite.
    men visst är man otålig!

• Jessie76

Såhär stod det - bra sida fö -

Ägget är bara befruktningsbart ett halvt till ett dygn och det kan stressa de allra flesta par som försöker bli gravida. Men eftersom spermierna kan leva inne i livmodern i flera dagar kan de vänta på ägget när det kommer. Därför är det bättre att ha samlag två till tre dagar i veckan, oavsett vilken dag i cykeln det är, än att försöka pricka in ägglossningsdagen

• Emmylou

Hej hopp alla i barnfabriken !
    Vet ni, igår var jag och köpte mitt första ÄL-test och lärde mig allt om min egen cykel. Nu jädrar ska det gå vägen! Det värsta är bara att min beräknade ÄL ligger helgen den 8,9 septe,ber och då ska vio vara hos svärmor hela helgen... Ja ja, det får bli snabbisar bakom knuten !

• mugglesfan

EmmyLou: då har vi nästa ÄL på samma dagar!
    Det är bara att köra hårt - det får svärmor förstå
    hur många är vi inne på denna tråden eg - skulle vara roligt att veta (jag orkar dock inte räkna nicks bland inläggen)...

Svar på tråden gravid? när märker man av det?