• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Sara7

Okej. jag har det nu precis i början av mens cykeln. hmmm.. men jag har säkert framkallat det! Jag är bra på sånt!

• mugglesfan

Jag fick ömma bröst för några veckor sedan men det sammanföll exakt med ägglossningen upptäckte jag sedan så några grav-symptom var det inte tyvärr

• A.M.

Lurigt detta med grav.symptom/menskänningar - det känns ju ungefär lika. För mig i alla fall. Den här gången hade jag till och med ordentlig "mensvärk" som främsta symptom, trots att det var bebis som markerade sin närvaro. Det är klart brösten kändes lite men inte så att de ömmade (det blir värre kan jag lova ).

Men allt detta var efter att jag testat plus. Hade full koll när bebis borde blivit gjord och testade mig två veckor och en dag senare ... Försökte att inte tänka på det innan (inte helt lätt)...

• Vanilj

A.M.

Menar du att du fick värken efter att du plussat eller att du kände den innan dag för förväntad/utebliven mens?

Jag har haft till och från ganska ordentlig mensvärk sedan i söndags och hoppas på utebliven mens på lördag.

Har i övrigt inga andra symptom tyvärr.
    Jösses vad man blir medveten om minsta känsla i kroppen.

• Liten med Mindre

Vanilj - skojar du?! :) Känna efter mycket - vi? Näe...

Sitter just nu med världens värk i äggstockarna. Är det ägglossning månne? Finns det någon fanclub till ägget och kommer det i så fall att fastna? Kanske därför det gör ont???

För 2 månader sen hade det känts som helt vanliga spänningar i magen - förmodligen för mycket bönor och linser. ;)

• A.M.

Vanilj:

När jag tänker efter så hade jag nog "mensvärk" innan jag plussade. Så pass att jag var väldigt intälld på ett minus ...

När jag sedan plussat så hade jag faktiskt ganska rejält ont i omgångar (tydligen helt normalt när livmodern växer och ställer in sig på sin nya uppgift)

Andra symptom jag haft tidigt är yrsel (när man hastigt reser sig upp) och att jag var konstant frusen. Samt monsterhungrig

Håller tummarna att du slipper mens på lördag och istället plussar!!! Lycka till-kram!

• Magda78

Jamen eller hur!? Varför kan inte graviditets syptom vara nåt HELT annat och inte alls likna menssymptom! Tänk er gröna fotsulor eller nåt annat mer uppenbart!

När jag var gravid (vi snackar 1900-talet) så hade jag noll koll på min mens och visste väl knappt ens vad ägglossning var. Två veckor över tiden fick jag väldigt ont i brösten och menssmärtor och det var då jag började fatta att min mens var väldigt sen! Men hade i säkert en vecka väntat på mensen eftersom jag hade de symptomen! Men mina såna smärtor kom alltså inte förrän ganska långt efter beräknad mens och den här gången kommer jag ju garanterat testa mig direkt när jag misstänker att den är sen. Så alla kanske inte får några symptom alls innan beräknad mens..?

• Magda78

Vanlij! Du och jag har samma få-mens-dag, spännande att se om det lyckats för någon av oss!

• otroligt_men_sant

Hej tjejer :)
    Har följt tråden ett tag nu och kom på en sak. Jag köpte mina ÄL test via www.saveontests.com/ och har 16 st kvar. Synd att dem blir bortkastade så jag ger dem gärna bort.

• Tilly78

otroligt_men_sant:
    Förstår jag dig rätt att du inte behöver dina ÄL-test längre? Jag hade faktiskt tänkt sticka i väg och köpa nu i dagarna men om du inte behöver dem längre så är jag definitivt spekulant.

Svar på tråden gravid? när märker man av det?