• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • _koko_

Hmmm, det blev ett konstigt inlägg!! Strunta i första halvan...

• nu är jag fruL

godmorgon i tråden.

Mycket bra inlägg koko så där lagom rörigt så att den här förkalkade tanten ska kunna fatta det
    Men jag fattar inte, varför ska inte du behöva trampa!!!!! jag är ju äldre än vad du är så det borde ju vara JAG som sitter bakom och bara glider med. Gammal och åderförkalkad som jag är! Näe du pluttis duu och jessie får trampa så sitter jag bakpå och sjunger falskt

I gårkväll så blev det rajtantajtan i sänhalmen och i morse så tog jag den andra ÄL stickan och den visade utslag!!!!!!!!! Så det var bara att springa in i sovrummet och väcka maken för en omgång till
    Sen får det bli en till i kväll. tyvvär så ska jag åka bort med jobebt tidigt tidigt i morgon bitti och vara borta några dar. Så det blir inget då.. men man får vel hoppas att det räcker med det som varit...
    blir lite ledsen...

• Magda78

God morgon tjejor!
    Hur vanligt är det egentligen att man INTE har en 28 dagars cykel? Om det visar sig att jag inte har den "normalaste" cykeln så kanske vi prickade in helt fel dagar... Sen for mannen på konferens och då var det torka i en hel vecka ju!

När jag slutade med mina piller så prisade jag det faktum att min hy blev så mycket bättre, mindre finnar å prickar -yes! Nu i veckan blommar det som aldrig förr och jag hoppas såklart att det är ett bebistecken (min i stort sett prickfria kompis fick en böldattack strax innan hon testade sig)men det kan ju lika gärna vara menssymptom också. Buuuuääää finnig med mens kan det bli värre?

FruL- jag känner på mig att det räcker med era försök!

• nu är jag fruL

oj oj oj
    Nu sitter jag här och håller på att stressa ihjäl mig över att vi inte kommer att komma till i morgon också!!!!!! Tänk om jag missar allt bara för att jag inte är hemma i morgon kväll!?
    jag har suttit och lusläst sidor på nätet om testet osv.
    fattar ni hur jävla små marginaler man har att bli gravid? Hur fasiken kan det finnas så många barn i världen ?

men usch visst borde man vel kunna lyckas även fast man inte är hemma i morgon?

uj uj uj håller på att oroa ihjäl mig!!!!!!!!

• nu är jag fruL

magda!
    Tack för stödet! Sitter här och håller på att gå upp i atomer! känenr att jag skulle vilja vara hemma dessa två dagar och panik kn*lla hela tiden!!!! fast då ramlar vel makens sak av

Magda: jag vet inte hur vanligt eller ovanligt det är med 28 dagar. Min cykel är regelbunden och har 28 men jag vet några som inte har så. Någon statistik över det vanligaste har jag inte sett.
    men jag förstår hur du känner det. Just paniken och sorgen över att man KAN ha missat det hela. När är planerad mens? Dvs hur länge måste du gå och oroa dig?

usch jag börjar fundera på att på något sätt se till att jag inte kan åka i morgon...

• Liten med Mindre

Jo - med tanke på de små marginaler som finns så förstår jag inte att folk lyckas bli gravida trots att de skyddat sig.

HUR ÄR DET MÖJLIGT!?!?

Det måste vara inblandning uppifrån. Eller att kroppen så gärna vill att den sätter alla skydd ur spel???

Nåväl - med allt gungande så kommer vi alla vara i fysisk toppform när det är dags att bära mage. Se upp så att ni inte magrar - för kroppen vill inte vara fettfri om den ska bli gravid.

Mycket gung och god mat - kan det bli bättre? :)

• Jessie76

Hej allihopa
    Hemma med vård av barn idag - en av "fördelarna" man får som förälder....
    Värst av allt är om det börjar gå runt så dom aldrig blir friska Varför jag surar är för att jag måste ta igen allt på jobbet sen och det är INTE roligt...

Jaja, positiva grejjer var det - jag cyklar för jag behöver motion! Jag kan cykla för alla förresten. Förutom Magda då som banar väg för oss. Har vi nåt släp då?
    VI har inte gjort NÅT! Här blir det inga bebizar - vet inte vad som hänt med maken men han baaaaaaaara sover Sen börjar han jobba halv sex, så jag får väl be honom väcka mig innan han far....

• Jessie76

Undrar förresten hur mycket chanserna ökar när man har ägglossning och varför - nån som vet?

Vem är närmast å va först? Spännande som tusan!
    Träffade en kvinna som jag inte sett på ett tag - en jättebra vän till mig förr i tiden. Hon är över 40 och har kommit in i klimakteriet - efter hennes dotter föddes för ca 15 år sen så har hon konstgjort det mesta i maggen för det gick sönder en hel del när hon föddes. Så när hon skulle på kontroll av funktionen på äggledarna i höstas så funkade dom inte. Fint tänkte hon - och jag är i klimakteriet (bl a ingen mens osv) så då är ju allt lugnt för jag vill INTE ha fler barn.
    För två - tre månader sen började hon må illa och for till läkaren. Du är inte sjuk du är gravid! Ska jag döda dig? Frågade min vän som absolut absolut inte skulle ha fler. Jo hon var i 4:e månaden! Tydligen så kan det fastna ett ägg eller nåt och detta enda stackars ägg vart befruktat!
    Coolt va? Nu är hon 6 eller 7 månader gravid med en liten, jag tycker det är jättecoolt (inte hon, men det löser sig ).

• Magda78

OM jag har en normal menscykel dvs 28 dagar så bör jag få mens på lördag. Pirr pirr pirr!

FruL - tänk på att spremierna kan leva rätt länge i skruttan! Det kan mycket väl funka för er. Vi måste också alla komma ihåg att även om man prickar rätt dag så är det ändå bara 30% chans av nån anledning så jag undrar verkligen också hur det kan finnas så många barn! Jaja kan alla andra så kan väl vi!?

Ja det stämmer nog att den havande kroppen vill ha lite fläsk att bygga magen på. Min slimmade kompis som är i början av sin graviditet tränar fortfarande mycket och äter nyttigt som vanligt men har ändå snabbt lagt på sig 2 kg "utan anledning".

• _koko_

Oj, vilken aktivitet såhär på morgonkvisten! :)

Jessie76 - jag sällar mig till din klubb, får inte heller till det hemma. Jag är inte så bra på att ta övertydliga initiativ, plus att JAG somnar, får nog ändra på det... Men än så länge är det ingen ägglossning i sikte, så jag försöker ta det lugnt.

Grattis fruL till din ÄL, då ligger du alltså 2a! Stressa inte upp dig över att inte hinna med i morgon, det ordnar sig!!!

Magda78 - jag har t ex en cykel på 32-35 dagar, så det kan skilja rätt mycket!

Jessie76 - wow vilken historia!! Fattar inte heller hur man blir gravid med tanke på allt som ska stämma - och sen händer det där!! :) Förstår att hon tycker att det är tufft att börja med blöjbyte igen när man trodde att man snart var "fri" ;)igen...

Okejdå, fruL, men du kan väl försöka sjunga rent iaf? :D :D

Svar på tråden gravid? när märker man av det?