• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Liten med Mindre

_koko_

Ett tips om du som jag är kvällstrött, är att "attackera" direkt när ni kommer från jobbet. Det går ju att ha snacks med i aktiviteterna - eller äta nåt mellanmål på vägen hem.

I alla fall funkar detta sålänge du inte redan har barn hemma. :)

• nu är jag fruL

okej ska försöka sjunga rent. några önskemål på låt

jessie: otrolig historia. och man har ju hört flera som blivit gravida mot alla oss. Hur kan det komma sig

Här är vi en bunt tjejer som kämpas och vill så att vi nästan blir tokiga. men det verkar minst sagt trögt. Sen finns det en bunt männsikor som varken vill försöker eller kasnke till och emd borde bli gravida. men blir det hux flux ändå. varför är det så orättvist!?

Hmmm hur pass mycket ångest ska jag ha? Ska man få panik för att man inte är hemma en av sina två fertila dagar?

• A.M.

Hej alla bebislängtande! Ett litet tips som funkade för oss och säkert för fler (OM man bara har möjlighet att komma ifrån ...): Stäm träff hemma eller på annat lämpligt ställe på dagen, lunchen t ex, under de fertila dagarna (varannan dag under ägglosningsperioden ska tydligen räcka) och ha det lite mysigt. Ingen risk att någon är kvällstrött och somnar i a f ... Och det känns lite spännande och syndigt - inte helt fel när man målinriktat försöker "göra bebis"

Lycka till alla!

• red rose

heeej alla!

jag skulle ha fått min mens igår, ingen mens kom! hihih , den kommer alltid 28 dagen. vågar man hoppas!!! tänk så e den bara lite seeen , vi vill såå gärna ha barn nu nu nu, så jag vågar inte hoppas för mycket.

• _koko_

Stor&Liten - vi brukar båda vara på ganska dåligt humör när vi kommer hem från jobbigt (hungriga), men det är klart om man har fixat något mellanmål innan borde det ju funka!

A.M. - hmmmm, det låter ju faktiskt väldigt spännande och rätt upphetsande... :)

red rose - håller tummarna för dig!! :) Vi är dock flera här vars mens beter sig lite som den vill bara för att man hoppas och tänker på det, men förhoppningsvis är det inte så för dig!!

• nu är jag fruL

Okej om det räcker med varannan dag vi ÄL så går det ju kanske. tar idag och missar i morgon. Idag och i morgon ska ju vara mina fertila dagar. Så då tar jag ju en av dom i alla fall...

men jag grämer mig som attan över att jag kommer att missa en av dom. Och jagh kan verkligen inte åka hem på lunchen eller dyl: är borta på tjänsteresa och har ingen möjlighet.

jag kommer att förbanna mitt liv så enormt om vi missar det här tillfället också.

ni hör hur sjuk jag är. jag bröjar redan nu sörja för att det inte har tagfit och jag är mitt uppe i ÄL:

• Eden-06

Är inte så aktiv själv med att skriva i tråden men gud vad jag skrattar hahahaha. Ni är helt underbara

Sista dagen på mensen för mig ska sen bara vänta in lite ÄL så är jag också med i hopplaklubben. Guppa på tjejer!

• nu är jag fruL

Hmmm
    känner mig inte alls underbar utan bara jäkligt stressad och nojjig

snäll hjälp mig!!!!! Kommer jag att missa chansen att bli gravid om jag åker bort i morgon bitti??????
    Ska jag säga upp mig?????
    Hjääääääääälp!

håller på att noja ihjäl mig

• A.M.

Måste bara påpeka att det nog är rätt viktigt att guppeliguppa på någorlunda regelbundet även när det inte är ÄL ... Det är nog inte bra för sexlust/förhållande om bebisverkstan blir alltför (=bara) målinriktad ... Men alla gör som de vill och som passar det det liv man lever tillsammans.

Antar att de allrs flesta i denna tråd kommer vara gravida innom något halvår - det är kul att tänka på!

Lycka-till-kramar!

• MissTess

Hej alla barnlängtande!
    Här kommer en till!!

Vi har försökt stax över 1 år nu, men det vill inte ta sig. Använde ÄL-tester 7-8 månader, så vet säkert att vi prickat in ÄL många ggr.
    Vi har tagit kontakt med gyn och påbörjat en utredning, än så länge har alla prover varit som dom ska.
    Min blivande har 2 barn sen tidigare, och jag har varit gravid (missfall), så man tycker ju att det borde gå.
    Jag har varit väldigt "fanatiskt" på det här med att skaffa barn, har tagit åt mig allt jag läst om saker som ska underlätta att bli gravid, naturligtvis har ingenting funkat....och jag tar det lite lugnare nu och är mer avslappnad.
    Det kommer när det kommer, men förhoppningsvis väldigt snart!!

Lycka till ni alla som försöker!

Svar på tråden gravid? när märker man av det?