• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Jessie76

Hej tjejjor - ville bara titta in och säga trevlig helg

Guppeliguppa och humptidumpa lugnt nu i helgen så ska det nog bli nåt.
    Ni som ska till å testa - feta tummar hålles

Kram på er alla och god fertilitet tillönskas er (och mig )

• A.M.

pirr!:
    Jag tror faktiskt inte det. Men jag blev som sagt skrämd av trådar här på BT som hävdade det. Det KAN ju vara så att man, av omedveten misstänksamhet, skapar lite skrönor runt ett nytt preventivmedel som ju p-ringen är.
    Den innehåller vad jag förstår samma typ av hormoner som p-piller - men i lägre dos!
    Jag hade använt p-ring i ca 9 månader och för mig kom apparaen igång meddetsamma.

Det går säkert bra för dig! Lycka till!

• FruSofia

emmylou
    Nej, det är sant - Flagyl och alkohol är ingen bra kombination av den anledningen. Men ETT glas vin till maten är ok!

• Buslinna

*smyger in*
    Haha, vilket kärl, nu är jag fruL?

• Buslinna

Oj, jag smög visst lite för fort i min trötthet. Vet inte varför jag hamnade så låååååångt bak i tråden, men det gjorde definitivt att mitt inlägg verkar vääääldigt lösryckt.

• sockerbiten

Ännu en nykomling i tråden (och på BT!)

Kanske bäst att presentera sig först?

Jag är 25 år, bor i Stockholm för tillfället. Blivande maken är 30. Vi gifter oss på lördag, 2 september!

Vi slutade med skydd efter förra mensen, men jag har inte hunnit ha ÄL ännu, så det kan inte ha blivit något än... Hoppas på att det funkar med en gång förstås, som alla andra!

Jag har en fråga till er som varit gravida förr, och har ätit p-piller tidigare: Finns det något samband mellan hur dåligt man mår av hormonerna i p-piller och "riktiga" graviditetshormoner? Själv blev jag så dålig av mina minipiller att jag var tvungen att sluta. Jag är lite orolig för att jag kommer må superdåligt under hela den ev. graviditeten...

• Jessie76

Jag får för mig att det är så superolika mellan olika barn, eller ska man säga graviditeter. Jag har då haft två helt olika graviditeter.
    Haha, kom just ihåg - med den första var jag galen i citroner, och det var inget vanligt sug - jag kunde trycka i mig 5-6 citroner efter varandra! Helt sjukt, jag KAN inte äta det idag som det är - det är för surt! Och min son (som följdaktligen låg i maggen då) är galen i citroner oxå.
    Med yngsta åt jag marängsviss (sjukt ) och punchpraliner. Behöver jag säga att hon älskar punchpraliner - kan ju inte vara så vanligt för en liten?

Ok det var lite OT. Jag har inte känt ett enda samband angående hormonerna - är det inte så att hormonerna man får via piller o dyl är så konstgjorda? Jag tror inte du behöver oroa dig alls om jag ska vara ärlig.

• nu är jag fruL

Godmorgon alla humpar
    Hoppas att ni fick massa skott i råttorna i helgen
    Vi gjorde vårt bästa

Buslinna : ha ha ha ! Bättre ett sent inlägg än inget alls

Har kanon ont i tuttarna idag. provade den första ÄL-stickan idag men inget utslag. Ägglossningen borde docvk komma på torsdag så snart kommer vel utslaget. Hoppas att ÄL kommer innan helgen bara för då ska jag och maken resa bort på var sitt håll och då blir jag GALEN om jag har ÄL då

Näe då får vi fasiken ställa in våra resor vi SKA inte missa denna ÄL. Nu sta det TA!!!!!
    Men som sagt ÄL borde vara på väg nu för jag har som sagt sket ont i rattarna. Så nu ska humpas järnet både morgon och kväll. I alla fall kväll...

Hur går det för er andra

• Liten med Mindre

Jaså, fler som ska försöka i veckan. :)

Besöker gravida kompisar och hoppas att de smittar av sig. Hoppas går ju alltid...

• _koko_

God morgon allihopa!

Hos oss blev det inget PÅ HELA HELGEN!!!
    Vi hade fullt upp med annat på dagarna och fester på kvällarna, och igårkväll, när jag var nyduschad och supersugen, då SOMNADE jag!!!

Tog också första äl-stickan idag, men med morgonurin vilket det står att man inte ska göra... Ska gå över till att göra det när jag kommer hem från jobbet.
    Borde ha äl mot slutet av veckan, bra eftersom vi nästan inte har nånting planerat den här helgen. :D

Välkommen sockerbiten förresten, och grattis till ditt stundande bröllop! :)

Svar på tråden gravid? när märker man av det?