• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • _koko_

Wiiiii, we're back in business!!!
    Det var visst inte ett så stort problem, känns fantastiskt bra idag! Det är alldeles för tidigt i cykeln för det, men annars skulle det bli en morgonpigg renlig unge! :D :D :D

Ang hur ofta:
    Det har väl inte så mycket med kvalitén som med kvantitén att göra trodde jag? om kille får en större utlösning borde den ju nå längre in än om det bara är en liten fjutt?!

• Gilmore Girl

Oj, vad det skrivs mycket på den här tråden! Denna gången skummade jag bara det jag missat, och undrar nu om någon kan ta "ställnings-teorin" i kort repris?

• _koko_

Ska försöka göra en sammanställning, vi kom hur som helst fram till att barnet blir som det blivit till... :D
    Dvs om h*n blir till:

- på dagen får man en som sover på natten
    - på soffan blir det en soffpotatis
    - utomhus blir det en friluftsfantast (scout?)
    - i duschen blir det en renlig unge
    - i sängen blir det en sjusovare (snällare än andra teorier... :D)
    - på matbordet blir det ett matvrak eller en kock... Hmmm, kanske en kock om man kör på diskbänken och ett matvrak på matbordet?!! :D

osv...

• JeckaH

Är jättedeppig, pms eller gravid. Hoppas på gravid. Ska ha mens tidigast imorrn och senast på måndag. Har haft alla möjliga symptom, men de kan ju också vara pms. Jobbigt....

• Liten med Mindre

JeckaH

Vad jobbigt - hoppas förstås på gravid!!! Av någon märklig anledning blir alla symptom så mycket värre när man hoppas och känner efter.

Du är inte ensam i alla fall. En hel tråd full med tjejer som känner efter och hoppas - eller hoppelihoppar. :)

• my_name

ang ställnings-sammanställningen: är det någon som har kollat med sina föräldrar - varför ni blev som ni blev...

• A.M.

Hej igen "Snart så ..."
    Om det var en sk nidationsblödning (alltså när ägget fäster i livmodern) så kanske det är bäst att vänta en hel vecka efter blödningen. JAg är ingen expert - men eftersom det kan ta ca en vecka för ägget att fästa ... och ägglossningen brukar vara ungefär två veckor före mensens första dag. Man ska väl egentligen inte testa förrän första dagen man väntar att mensen ska starta.
    Det är jobbigt att vänta - jag vet, men det är också jobbigt att få negativa testsvar i onödan för att man testat för tidigt ...

Lycka till - kram!

• nu är jag fruL

hejsan på er alla
    Hmmm mår illa...
    men vad fan nu får jag ge mig. jag har BÅDE testat negativt OCH haft menst! Jag ÄR inte gravid. När ska det ta och gå in i hjärnan?

Så fort jag känner minsta grej så slår det mig att Oj jag kanske är gravid.

men hallå jag vet ju att jag inte är det! varför kan jag inte acceptera fakta?

• _koko_

my_name - don't go there... ;)

fruL - jag vet vad du menar, helt plötsligt kommer jag på mig själv med att känna en massa symptom och tänka att det kanske bara var en blödning och inte mens jag hade sist...
    Har nästan fått sitta på händerna för att inte börja ägglossningstesta redan - vansinne eftersom det antagligen är minst en vecka kvar innan det ens närmar sig rätt dag...
    Tur att man kan lufta sina knäppa grejjer här för ens vänner skulle nog bara sucka och tycka man var jättejobbig...

• nu är jag fruL

jag håller helt med! Det är så otroligt skönt att kunna vara tjatig så in i bomben emd er. Stackars gubben om han skulle behöva höra alla nojjor och funderingar. Och tänk alla kompisar som skulle as tröttna.

Dessutom såp befinner jag mig i det läget att jag inte VILL prata emd kompisar om ev graviditet föräns den är bekräftad. Här kan man vara lite anonym och nojja. men tänk om allt siter sig och alla kompisar vet om. det skulle bli mer press man kan inte bara smita och gömma sig.

hmmm jag är rörig, fattar ni vad jag menar?

Svar på tråden gravid? när märker man av det?